PDA

Bekijk Volledige Versie : Frontend en backend voor een website met 'aanbieders' en 'zoekers'



hires
24/08/11, 20:13
Hello allemaal,

Een klant vraagt naar de mogelijkheden om een site te bouwen waarbij het concept nog even geheim moet blijven. Een tipje van de sluier: de site heeft bezoekers in de vorm van: aanbieders en klanten/zoekers. De klant kan zaken bekijken van de aanbieder en reageren.

De volgende wensen heeft de klant:
-1 gratis profiel, zonder registratie beperkt zichtbaar, met registratie volledig zichtbaar, gratis registratie.
-1 betaald profiel, zonder registratie beperkt zichtbaar, met registratie volledig zichtbaar, betaalde registratie.
-vanaf beide profielen een zoekfunctie in het andere profiel. Zonder registratie: beperkte zoekfunctie; met registratie: uitgebreide zoekfunctie.
-voor beide profielen (klant en aanbieder) een strikte afscheiding van een "18+" gedeelte

Dit moet dus door de beheerder van de site ook goed te beheren zijn. De beheerder moet makkelijk rechten kunnen verlenen voor de aanbieders en voor de klanten, er moeten standaard profielen te definiƫren zijn en er moeten betaalmogelijkheden zijn.

Mijn vraag is: is er een kant-en-klaar systeem dat dusdanig getweaked kan worden dat al deze wensen mogelijk zijn, maar is het daarbij dan ook nog mogelijk om er een volledig, functionele website van te maken? Over design wensen heb ik het nog niet gehad met de klant. Ik kan me voorstellen dat Joomla, Drupal of iets dergelijks niet echt de modules heeft om dit mogelijk te maken, waarbij het beheer makkelijk is. Als ik dit verkeerd heb dan hoor ik het graag!

Als er geen systemen denkbaar zijn, dan is het de bedoeling om iets dergelijks op maat te laten maken. In dat geval ben ik wel benieuwd wat de mogelijkheden en de kosten daarvan zullen zijn, maar ik ben me bewust dat ik dan een ander topic in een ander gedeelte moet plaatsen. Desalniettemin zijn berichten hierover meer dan welkom.

Bij voorbaat dank!

Yourwebhoster
24/08/11, 22:50
Zoek je niet iets als een profielen website met een marktplaats? http://www.boonex.com/dolphin

hires
24/08/11, 23:20
Dat ziet er al goed uit. Volgens mij komt dat ook aaridg in de buurt van wat de klant wil.
Het zou mooi zijn als er nog wat oplossingen naar voren komen waarbij een mindere investering nodig is. maar Boonex ziet er zeker goed uit, thanks.

Yourwebhoster
24/08/11, 23:24
Dat ziet er al goed uit. Volgens mij komt dat ook aaridg in de buurt van wat de klant wil.
Het zou mooi zijn als er nog wat oplossingen naar voren komen waarbij een mindere investering nodig is. maar Boonex ziet er zeker goed uit, thanks.
Minder dan $100,-? Kan wel, maar zou zeggen ga eens wat verder zoeken in die richting.

hires
24/08/11, 23:28
Ja, ik moet zeggen, wat je er voor krijgt is, zoals ik het in eerste instantie kan beoordelen, een zeer compleet systeem met veel mogelijkheden. Ik denk best de moeite waard, zolang het maar 'white label' blijft. Ik ga wat voorbeeldsites zoeken van Boonex.