PDA

Bekijk Volledige Versie : CMS Systeem voor een Basketbal Vereniging



NDIS
17/08/11, 18:44
Beste mensen,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een CMS voor een basketbal vereniging.
De huidige website vind ik persoonlijk verouderd en wil graag met een vernieuwende site komen.
Zelf weet ik niet goed wat ik zou moeten gebruiken. Er zijn talloze CMS-en te vinden online. En daar loop ik op vast.

wat is gebruiksvriendelijk en makkelijk te bewerken door een leek. en met de volgende eigenschappen:
Team pagina's.
Foto pagina's
nieuws pagina's
Gastenboek / forum

Het meeste zal standaard wel in elke CMS zitten, maar ik hoop door advies een goede keuze te kunnne maken en daarmee aan de slag te kunnen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Smashmint
17/08/11, 19:39
Meestal draaien zulke site's op joomla (http://www.joomla.org/)

Dennis
17/08/11, 22:58
Ik zou kiezen voor Wordpress, of mits voldoende budget even iets in elkaar knutselen met een web framework als Cakephp. Vooral niet te moeilijk maken.

De 3 meest gebruikte CMS'en zijn overigens Wordpress, Drupal en Joomla. Voor pure eenvoud zou ik kiezen voor Wordpress, dan kunnen ze gewoon alle pagina's bewerken zoals in Word, via een eenvoudige wysiwyg-editor. Je kunt het complex maken met aparte tabellen als teams, fotos, spelers, maar grote kans dat het alleen maar beperkingen met zich meebrengt voor de klant.

IceHosting
17/08/11, 23:24
Vergeet niet als je bijv Joomla kiest, dat je bijna altijd verplicht moet updaten naar de nieuwste versie. Doe je dat niet heb je grote kans dat jouw joomla voor andere malafide activiteiten gebruikt wordt.

Bij wordpress heb ik het idee dat dat minder hack gevoelig is als je een oudere versie draait. Bovendien zijn er voldoende modules beschikbaar voor bijvoorbeeld een gastenboek of contact pagina. Met 1 druk op de knop geinstalleerd in wordpress.

YolkNet
17/08/11, 23:42
Voor een leek is joomla alles behalve gebruiksvriendelijk. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid en je moet het systeem regelmatig gebruiken wil je het leren kennen.
Gaat iemand met weinig kennis de website en het cms opzetten? In dat geval is WordPress misschien een beter begin.
Als de website en cms worden opgezet door iemand met wat meer kennis, dan kan joomla beter zijn omdat die beter (en uitgebreider) omgaat met het toekennen van rechten. Mocht je dus meerdere mensen toegang willen gaan geven om de pagina's te onderhouden dan zou ik joomla aanraden.
Mocht het beheer door 1 of 2 personen worden gedaan dan raad ik aan demo's van beide cmsen te bekijken en beslissen welke het prettigste werkt.

Andere cmsen die je zou kunnen bekijken (maar waarmee ik geen ervaring heb) zijn Cms Made Simple, Website Baker Cms en de VerenigingAssist

The-BosS
18/08/11, 01:20
Andere cmsen die je zou kunnen bekijken (maar waarmee ik geen ervaring heb) zijn Cms Made Simple

Die zou ik ten zeerste af raden, hier sinds enige tijd alle cms klanten van cms made simple naar concrete 5 over gezet en dit is een stuk gebruikersvriendelijker. Concrete 5 heeft ook tal van extra modules en er zelf schrijven is niet echt zo moeilijk, verder kan je ook bepaalde users toegang geven om bepaalde pagina's aan te passen. En er is zelf een optie dat ze de pagina kunnen veranderen maar een beheerder het moet goedkeuren voor het effectief online komt. Aanpassingen worden in versions bij gehouden dus je kunt altijd nog terug naar vorige versies. De wysiwyg editor is ook effectief wat je op de pagina ziet, dus je edit de pagina zoals die online staat of komt en niet enkel wysiwyg bloks met de content (zoals cms made simpel).

avanmessen
18/08/11, 09:03
Qua WordPress stel ik voor een kijkje te nemen naar instantwp !
Dat is een alles in één portable Windows package, zodat je snel
en zonder installatie Wordpress kan uitproberen.

http://www.instantwp.com/

websiteondemand
18/08/11, 14:33
Ik heb overigens een Joomla module ontwikkeld die aansluit op de centrale ISS database van de NBB via een dagelijks geëxporteerde feed. Op dit moment ben ik ook een nog iets generieker stukje aan het ontwikkelen voor Rayon Noord.

Als je Joomla gebruikt, zou je die module kunnen installeren. En als niet, dan moet ik komend jaar eens gaan kijken naar een wordpress mod.

Ik zal t.z.t. hier ook een project-site voor oprichten en hoop binnenkort met de bond om tafel te komen, want het is een ontzettende puinbak daar.

websiteondemand
18/08/11, 14:34
Overigens, Joomla is inderdaad alles behalve gebruiksvriendelijk voor mensen die nog nooit een CMS hebben gebruikt. Maar het valt aan de andere kant ook weer prima te leren met een paar tutorials of een boekje dat de functionaliteit beschrijft.

NDIS
18/08/11, 18:24
Bedankt voor alle informatie.

Ik heb ook begrepen dat joomla een CMS is die het liefst niet gebruikt word ivm de 'hack' gevoeligeheid.

het komt er feitelijk op neer dat wordpress de beste keuze is.
Ik ga hier eens mee aan de slag. Verdere informatie is altijd welkom!

YolkNet
18/08/11, 23:48
Overigens, Joomla is inderdaad alles behalve gebruiksvriendelijk voor mensen die nog nooit een CMS hebben gebruikt. Maar het valt aan de andere kant ook weer prima te leren met een paar tutorials of een boekje dat de functionaliteit beschrijft.

Precies. En je wilt geen tutorials doornemen als je een wedstrijdverslag wilt publiceren, of uitslagen wilt toevoegen