PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam tegengaan op Dedicated Server met Direct Admin draaiende op Linux



webruimte
15/08/11, 11:34
Beste webhosting leden,

Sinds enige tijd heb ik een dedicated server maar ik krijg vaak te horen dat op bepaalde email adressen veel spam terecht komt. Hoe kan ik de spamfilter zo instellen dat er geen spam meer komt op deze emailadressen. Op welke manieren kan het en welke manier is de meest toegankelijke?

Groeten,

Richard.

RichardVD
15/08/11, 11:46
Je kunt spamassasin installeren en de RBL lijsten instellen.

Yourwebhoster
15/08/11, 13:01
Zoek en gij zult vinden http://help.directadmin.com/?query=spam

webruimte
16/08/11, 10:13
Mensen hartelijk dank voor de informatie ik ga meteen kijken of ik dit kan installeren!

SebastiaanStok
17/08/11, 10:35
"Hoe kan ik de spamfilter zo instellen dat er geen spam meer komt op deze e-mailadressen."
Helemaal voorkomen zal niet lukken, er zullen altijd wel een bericht worden doorgelaten.

Als het echt teveel gaat worden is misschien verstandig om te gaan kijken naar een extern spamfilter.
De meest bekende is SpamExperts. Je betaald er uiteraard wel voor, maar hebt aanzienlijk minder spam (of zoals zij zeggen, 99,98% filter ratio en 0,0001% kans op false positief).

Flaxe_eu
25/08/11, 12:32
Je kan ook amavisd gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik daar extreem tevreden over ben.
Heb het alleen nog nooit op een directadmin server gezet (gebruikt exim dacht ik).
Ik gebruik het altijd samen met postfix.

hostedplan
07/10/11, 17:13
Beste webhosting leden,

Sinds enige tijd heb ik een dedicated server maar ik krijg vaak te horen dat op bepaalde email adressen veel spam terecht komt. Hoe kan ik de spamfilter zo instellen dat er geen spam meer komt op deze emailadressen. Op welke manieren kan het en welke manier is de meest toegankelijke?

Groeten,

Richard.

Waarom neem je geen Provider welke spam op MX niveau al voor je filtert ? Dan wordt je server
ook niet nog eens belast met het filteren van deze zaken. Heb dit al enige tijd in gebruik kosten vallen reuze mee. Meerder grote providers bieden dit aan. Dus je resource op je server worden hierdoor ook niet onnodig belast.

SebastiaanStok
07/10/11, 17:29
Dit was al gezegd.


"Hoe kan ik de spamfilter zo instellen dat er geen spam meer komt op deze e-mailadressen."
Helemaal voorkomen zal niet lukken, er zullen altijd wel een bericht worden doorgelaten.

Als het echt teveel gaat worden is misschien verstandig om te gaan kijken naar een extern spamfilter.
De meest bekende is SpamExperts. Je betaald er uiteraard wel voor, maar hebt aanzienlijk minder spam (of zoals zij zeggen, 99,98% filter ratio en 0,0001% kans op false positief).

ionline
09/10/11, 15:33
Wellicht is Baracuda een tip Wij gebruiken dit al jaren naar volle tevredenheid http://www.barracudanetworks.com