PDA

Bekijk Volledige Versie : .be agent worden



cridea
14/02/03, 10:37
Om .be agent te worden moet je 2500 euro storten als tegoed bij DNS.be

Zijn er nog verdere eisen, bijv. minimaal 300 domeinen / jaar wegzetten?

Wat betaal je inkoop voor zo'n naam aan dns.be?

WebBizz
14/02/03, 10:42
Inkoop is 6 euro per domeinnaam
Minimale omzet per jaar 1500 euro = 250 domeinen

(staat allemaal in de overeenkomst om agent te worden)

Overigens krijg je gewoon een rekening voor de domeinnamen, die 2500 euro leen je volgens mij gewoon aan ze uit, je kunt daar verder niets mee doen. Wellicht dat superior-is hier meer over kan vertellen.

[Elwin]
14/02/03, 10:57
Origineel geplaatst door WebBizz
Inkoop is 6 euro per domeinnaam
Minimale omzet per jaar 1500 euro = 250 domeinen

(staat allemaal in de overeenkomst om agent te worden)

Overigens krijg je gewoon een rekening voor de domeinnamen, die 2500 euro leen je volgens mij gewoon aan ze uit, je kunt daar verder niets mee doen. Wellicht dat superior-is hier meer over kan vertellen.

Volgens mij kun je met die 2500 euro alvast domeinen registeren. Maar not sure

cridea
14/02/03, 11:15
Ja die 2500 euro is een tegoed, dat had ik al gezien in de voorwaarden.

Een voorschot zogezegd.

superior-is
14/02/03, 11:30
Klopt, je mag dat bedrag gebruiken om domeinnamen te registeren, als je het maar naderhand aanvult.

cridea
14/02/03, 11:32
Die 2500 euro is niet zo'n probleem, maar 250 domeinen is niet niks :S

WebBizz
14/02/03, 12:39
Je moet het naderhand aanvullen zoals superior-is zegt, dus feitelijk betaal je je domeinnamen en heeft dns.be een tegoedje van 2500 euro waar jij niets meer mee kunt doen.

Wat als je die 250 domeinnamen niet haalt?

superior-is
14/02/03, 13:56
Dan ben je deelnemer af en ben je je geld kwijt. Leuk heh? :)

Web123.nl
14/02/03, 15:20
Als je dit leest, dan valt de SIDN wel weer mee :-)

VTI
14/02/03, 15:42
Origineel geplaatst door superior-is
Dan ben je deelnemer af en ben je je geld kwijt. Leuk heh? :)

Dus eigenlijk kun je als beginnend hosting bedrijf beter geen lid hiervan worden, want dat zul je het eerste jaar niet halen. Het is dus meer voor de grotere bedrijven?

(post 8000)

WebBizz
14/02/03, 15:43
Ik heb gehoord van een provider die op een bepaald moment een actie had: gratis be domeinen. Anders had 'ie er te weinig en was het afgelopen met de pret :-) Na deze actie had 'ie er wel 250 :D

superior-is
14/02/03, 15:43
De Belgen roeleren wel met hun webbased DNS systeem i.t.t. die van SIDN. Volgens mij wordt die dadelijk ook gebruikt bij de invoering van de .eu.

paas
14/02/03, 16:29
Wanneer komt het .eu-domein eraan?

WebBizz
14/02/03, 18:27
http://europa.eu.int/information_society/topics/telecoms/internet/eu_domain/index_en.htm

cridea
14/02/03, 18:35
Doen jullie preregistraties voor .eu?

Ik vind het flauwekul om daar nu al mee te beginnen...

Wat denken jullie?

WebBizz
14/02/03, 19:35
Oplichting vind ik dat. Je levert niks en kunt ook niks garanderen. Wij doen er in ieder geval niet aan. Wel vind ik het allemaal erg lang duren voordat die .eu er is...

Samuel
17/02/03, 10:45
Origineel geplaatst door byh
Om .be agent te worden moet je 2500 euro storten als tegoed bij DNS.be

Zijn er nog verdere eisen, bijv. minimaal 300 domeinen / jaar wegzetten?

Wat betaal je inkoop voor zo'n naam aan dns.be?

Ik haal mijn domeinen bij computools www.computools.be

8.5 € / domein ... en dan heb je die opstartkosten niet

WebBizz
28/02/03, 16:58
Alleen ben je dan zelf geen agent en dus staat er altijd de naam van een ander bij. Wij werken nu ook met CompuTools, bevalt prima (snelle registraties) maar dat agent technical contact zou van mij wel weg mogen :-)

[Elwin]
28/02/03, 17:25
jep dat is inderdaad waar, maarja 2500 euro uitgeven voor die paar domeintjes die ik registreer op een jaar. En vooral omdat we nu gestopt zijn met de "budget" webhosting.

WebBizz
28/02/03, 19:41
Even voor de duidelijkheid... In de overeenkomst van DNS BE staat het volgende als vereiste:

"Het jaarlijks door de registrar te behalen omzetcijfer aan nieuwe domeinnaamregistraties of verlengingen van bestaande domeinnamen, nodig voor de verlenging van de overeenkomst met DNS BE, bedraagt
1.500 EUR, excl. BTW."

Is dat de omzet die de registrar behaalt met BE domeinen zelf of de omzet die de registrar behaalt met BE domeinen bij DNS BE?

Ik verkoop BE's voor 25 euro, moet ik er dan 1500/25 = 60 verkopen of 1500/6 = 250 om registrar te mogen blijven??

Essentieel verschil dat er m.i. niet geheel duidelijk staat. Is er een agent die hier meer over kan zeggen?

Ijsbox
28/02/03, 19:47
Origineel geplaatst door WebBizz
Ik verkoop BE's voor 25 euro, moet ik er dan 1500/25 = 60 verkopen of 1500/6 = 250 om registrar te mogen blijven??



DNS.BE heeft niks te maken met de prijs die jij aan je klanten berekent. Dus ik neem aan dat ze bedoelen dat je 1500 euro per jaar bij hen moet uitgeven (aan registraties en verlengingen)

dus je moet er 250 hebben...

tom
28/02/03, 20:04
Je moet er 250 halen, anders word je portfolio zonder veel tralala overgedragen.

Als de hoster failliet is/zijn omzet niet halen, zal DNS Belgium jouw klanten contacteren met de melding dat het contract verbroken is en dat ze binnen de X dagen een nieuwe agent moet zoeken.

of je kan met een dns belgium agent overleggen(zoals computools) om jouw portfolio over te nemen met een onderlinge regeling($$$ ;) )
DNS Belgium zal dan 0.25 € per domein vragen met een minimum van €500

Cheers,
Tom
DNS Belgium Agent :)

superior-is
01/03/03, 08:17
Origineel geplaatst door tom
Je moet er 250 halen, anders word je portfolio zonder veel tralala overgedragen.

Als de hoster failliet is/zijn omzet niet halen, zal DNS Belgium jouw klanten contacteren met de melding dat het contract verbroken is en dat ze binnen de X dagen een nieuwe agent moet zoeken.


Niet veel 'tralala' qua formaliteiten, maar je wordt door DNS.be wel als een enorme sufferd bestempeld (imho). Je klanten krijgen dus persoonlijk bericht + je staat op de DNS.be portal dat je failliet bent.

superior-is
01/03/03, 08:19
Trouwens m.b.t. de te behalen omzet, dat is inderdaad via het "de omzet die de registrar behaalt met BE domeinen bij DNS BE" principe.

WebBizz
01/03/03, 15:34
Vervelende regeling en werkwijze. Ik vind 250 domeinnamen als vereiste nogal wat, dan heb ik liever dat je een bepaald bedrag per jaar betaald om agent te zijn en daarbovenop een bedrag voor de registratie, zoals de SIDN dat doet. Dan is de drempel voor kleinere bedrijven niet zo hoog...

WebBizz
01/03/03, 18:30
Hoe kom je in vredesnaam aan 250 BE domeinnamen? En daarmee doel ik niet op zelf 250 domeinen registreren :) Ik wil zelf nl wel agent worden, maar 250 BE's....

superior-is
02/03/03, 13:17
Belgische resellers -- neemt niet weg dat het idd fors aantal is. Je kan het wel halen, maar 250 patsboem in een jaar zien te regelen is niet makkelijk nee.

tom
02/03/03, 16:50
Ik heb in februari een 200 .be's geregistreerd, maar .be webhosting is dan ook mijn corebusiness

Ik ken een concullega en die had maar 211 domeinen op een jaar, hij heeft dan maar wat extra domeinen geregd voor de lol om zo zijn licentie te behouden.

Hij kan via iemand als reseller werken, maar als je klant dan een whois op zijn domein doet, had hij de schrik dat de klant zou overstappen; dus hij blijft agent ook al haalt hij zijn aantal niet :)

WebBizz
02/03/03, 21:31
Zoiets heb ik dus ook. Ik registreer nu via computools en zit nog niet eens boven de 50 BE's. Maar ik wil eigenlijk wel graag zelf agent worden omdat ik zo niet afhankelijk ben van anderen en er ook geen andere organisatie zichbaar is bij een whois.

Maar damn, 250... :)

superior-is
02/03/03, 22:52
Dan word je toch deelnemer als je de 250 hebt bereikt. :)

WebBizz
02/03/03, 22:53
Ja, logische opmerking. Maar om dan weer 250 domeinen te gaan verhuizen... Valt voor BE's weer mee dat je geen hele verhuisverklaringen en dergelijke hoeft in te vullen.

Overigens werkt deze regel van minimaal 250 domeinen domeinkaping in de hand denk ik. Want als iemand bijvoorbeeld 200 domeinen heeft en dreigt niet aan de 250 te komen, zijn de overige 50 domeinen snel geregistreerd hoor... ;)

tom
03/03/03, 01:18
DNS Belgium vzw kan al jouw domeinen van computools naar "jouw account" zetten.
Kost wel 0.25€ per domein of een minimum van €500

Je moet dan gewoon al je klanten inlichten + een overnamecontract opstellen.
De looptijd van hoelang het domein nog geldig is e.d. en alle handles worden mee overgezet :)