PDA

Bekijk Volledige Versie : 5 Hostingleugentjes



Randy
10/08/11, 11:10
Een interessant artikel op Webwereld, waarbij meteen de opening wordt gedaan met 'Onbeperkt bestaat niet'. Ik nodig iedereen uit zich in te lezen:

Wie reclame maakt, weet er vrijwel altijd een leugentje om eigen bestwil in te proppen. Hosters zijn daarin niet anders, al kun je je afvragen in hoeverre je daar als klant last van zult hebben. [ Lees meer (http://webwereld.nl/achtergrond/107465/5-hostingleugentjes.html) >

Apoc
10/08/11, 12:50
Wat ik eigenlijk het stomste van alles vind, is het feit dat bepaalde hosters dit soort praktijken 1 op 1 van Amerikaanse hostingbedrijven hebben overgenomen. Nogal ondoordacht als je het mij vraagt. In de VS werkt SENSATIE (headbang), Nederlanders zijn daarentegen veel te nuchter en allergisch voor bullshit.

NielsV
10/08/11, 14:16
24/7 support is ook een leuke........ kom je maar al te vaak tegen en heb je het nodig?
Telefonisch: Niet bereikbaar / voicemail
E-mail: geen reactie binnen een minuut?

kortom wat is 24/7 support?

websiteondemand
10/08/11, 15:37
Ik vind het wel een matig artikel hoor. Het zou over leugentjes (om bestwil wellicht) moeten gaan, maar een "eerste jaar gratis" (wat wij overigens niet doen) aanbieding kan toch prima? Als dit duidelijk vooraf vermeld wordt, lijkt dat mij geen enkel probleem om aan te bieden. Iedereen wordt overal gepaaid met korting het eerste jaar, eerste halfjaar of whatever.

@NielsV Wij bieden wel degelijk 24/7 support aan een aantal klanten. En ook dat proberen we pro-actief te doen. Hyperspin -> SMS Call Center -> Call Center belt Nachtdienst -> Nachtdienst controleert en heeft (mogelijk) Klantcontact. Op ieder moment van de nacht kan dat gebeuren bij collega's die dienst hebben. En ik ken redelijk wat klanten die niet zonder zouden kunnen of willen. En waarvan wij heel snel kunnen zeggen dat het geen klant meer is als ze in de nacht niet geholpen worden met een storing, dus de behoefte aan 24/7 is er ook wel degelijk.

Apoc
10/08/11, 16:18
@NielsV Wij bieden wel degelijk 24/7 support aan een aantal klanten. En ook dat proberen we pro-actief te doen. Hyperspin -> SMS Call Center -> Call Center belt Nachtdienst -> Nachtdienst controleert en heeft (mogelijk) Klantcontact. Op ieder moment van de nacht kan dat gebeuren bij collega's die dienst hebben. En ik ken redelijk wat klanten die niet zonder zouden kunnen of willen. En waarvan wij heel snel kunnen zeggen dat het geen klant meer is als ze in de nacht niet geholpen worden met een storing, dus de behoefte aan 24/7 is er ook wel degelijk.

Heb je dan ook 24/7 iemand daadwerkelijk achter een bureau zitten? Zo niet, dan vind ik niet dat je dat 24/7 support kunt noemen. Dan is het eerder support tijdens kantooruren en een noodcontact voor de uren daarbuiten.

Wij hebben zelf echte 24/7 support, dus daadwerkelijk 24-uur per dag (zonder uitzondering) operationeel personeel op kantoor wie klanten op elk moment binnen een paar minuten te woord staan, ook voor niet-urgente zaken. Wanneer iemand voor niet-urgente zaken tot de volgende werkdag zou moeten wachten, vind ik niet dat je dat 24/7 support kunt noemen, hooguit 24/7 storingsdienst.

Rinse Kloek
10/08/11, 16:27
24/7 support is dat je ten alle tijde direct contact (het liefst telefonisch) met iemand kan krijgen die je verder kan helpen met je probleem.
Wij hebben voor bepaalde klantgroepen ook een 24/7 nummer die ze dacht en nacht kunnen bellen. Ze krijgen dan meteen een NOC engineer aan de lijn, die het probleem doorgaans zelf kan oplossen.

Dat van die beschikbaarheid is ook altijd een leuke. 99,99% zegt in basis niets. Heel veel bedrijven hebben in de kleine letters staan dat onderhoud tussen 2:00 en 6:00 's nachts, mits aangekondigd, hier niet binnen valt. Ben jij klant bij een bedrijf dat elke maand in dit onderhoudsvenster onderhoud doet, waarbij jou dienst 2 uur niet beschikbaar is, heeft hij wel zijn SLA gehaald. Echter heb jij daar niets aan, want jou dienst ligt er wel uit in die periode. Beter zou het zijn als het bedrijf een dusdanig netwerk/systeem heeft dat dit onderhoud kan opvangen. Echter zijn de kosten vaak hoger omdat systemen dubbel uitgevoerd moeten worden.

websiteondemand
11/08/11, 15:04
Tja, blijft een beetje kwestie van definitie. Maar inderdaad, in theorie zitten we volgens dat beeld niet op 24/7, maar in de praktijk halen we dat nagenoeg wel (wat veel mensen al niet verwachten, omdat we het ook niet als zodanig standaard verkopen). We liegen er dus niet over. Iemand weet ook heel goed als het vastgelegd is, dat ie 24/7 afneemt, want daar gaan expliciet aardig wat handtekeningen onder zo'n SLA en dat kost ook onherroepelijk voldoende om het niet te missen.