PDA

Bekijk Volledige Versie : 45.000 websites in één dag gelanceerd



Japje
26/07/11, 09:08
Via http://www.bndestem.nl/algemeen/internet/9167872/45000-websites-in-een-dag-gelanceerd.ece


AMSTERDAM - Nederland heeft er deze week een nieuw record bij. De Nederlandse StartersUnie heeft afgelopen weekend met de dienst ZoekABC 45.000 unieke domeinnamen gekoppeld aan kant-en-klare websites en deze in één keer gelanceerd.

Uniek in Nederland

Volgens het SIDN, de Stichting Internet Domeinnamen Nederland, is een dergelijke lancering nog niet eerder vertoond. ZoekABC komt hierdoor in één klap binnen in de top 25 van providers van Nederland.

Buiten het record voor Nederland kijkt ook het Guinness World Records op dit moment naar de mogelijkheden om voor de lancering een nieuwe categorie te maken in het Guinness Book of Records.

Waarom deze dienst? Mark Lette, Algemeen Directeur van de Nederlandse StartersUnie vertelt; "In onderzoeken die wij maandelijks houden onder enkele duizenden startende bedrijven (0-3 jaar) bleek dat een betaalbare website en het daadwerkelijk vindbaar zijn op internet als één van de grootste problemen wordt gezien. Wij hebben bijna een jaar gewerkt aan zoekmachinevriendelijke sites waarbij we de regels en richtlijnen van Google als uitgangspunt hebben gebruikt." Wat maken deze sites dan zo bijzonder? Lette vervolgt; "Alle sites zijn gebaseerd op een unieke URL die de combinatie vormen van de zoekwoorden die mensen ingeven als ze op internet zoeken naar een dienst. Wat zoek je als je een stratenmaker nodig hebt in Middelburg? Juist, de woorden stratenmaker én Middelburg. Deze twee woorden zijn gecombineerd in een unieke domeinnaam die meteen gevuld is met de juiste content, zeg maar teksten en plaatjes, dagelijks aangevuld met interessante branchegerelateerde info."

Wat vinden jullie van zo'n concept? Tevens heeft de eerste reactie daar op het artikel direct al een punt. Wat zal Google hier van vinden?

Bart L
26/07/11, 09:45
Wellicht maak ik me hier niet populair mee, maar het is een hele verademing tegenover al die "nep" bedrijven met website indexen waar partijen 1200 euro voor betalen om op te staan.

Mooie prijs & goed bedacht.. Nu hopen dat ze ook nagedacht hebben hoe om te gaan als klanten uiteindelijk groter worden ;)
Zou toch mooi zijn als ze dan ook een hosted exchange omgeving aanbieden e.d.

TCM
26/07/11, 09:45
Nou het maakt het voor kleine ondernemers sneller mogelijk om een website online te krijgen. Qua indexatie zal het wel goed lopen maar hoeft het niet gelijk zo te zijn dat Google opeens een verhoging ziet. Er komen genoeg nieuwe sites online per dag dus deze 45.000 kunnen er wel bij.
Iedereen wil bovenaan Google staan maar dat kan niet omdat sommige sites gewoon betere content hebben en langer bestaan.. Er moet wel iets meer gebeuren wil Google er iets tegen doen.. Vergeet ook de andere zoekmachines niet, Google is niet alleen....

Triloxigen
26/07/11, 13:18
Ik zag er ook een persbericht van voorbij komen, beetje onzinnig vind ik het maar.

Erik H.
26/07/11, 13:42
Voor het idee valt wel wat te zeggen. Wel een erg dure hobby als dit niet aanslaat.
De sites zien er allemaal wel erg simpel uit. Een beetje van het niveau "dat had ik 10 jaar terug zo in Frontpage gemaakt".
De mogelijkheden als klant zijn, volgens mij, ook wel erg beperkt.

Maar goed, blijkbaar hebben zij er beter over nagedacht dan wij. Anders doe je zoiets niet toch?

Domenico
26/07/11, 15:15
En nu maar hopen dat het niet gezien wordt als een Google bom. Beetje absurd concept waar Google absoluut niet van houd.

mordamus
26/07/11, 15:25
Precies, kan een succes worden of faalt compleet.