PDA

Bekijk Volledige Versie : Valve blokkeert de framerates voor alle Orange Box games



beservers
21/07/11, 16:27
Bij alle Orange Box games (CS:S, GMOD, DOD:S, TF2,...) van Valve zullen de framerates gelocked worden op 66FPS zoals reeds het geval is bij Left4Dead.
Dit zal waarschijnlijk wel een grote impact hebben op de markt, vooral voor de GSP's dat extras aanrekenen voor de hogere frames (waarschijnlijk iedereen).



A near-future update (not necessarily the next one) will change the way that framerate is handled in the dedicated server. All users, especially those with very low pings, should receive a smoother gameplay experience with less jitter and more consistent-feeling latency.

Another effect of these changes is that all Orange Box (TF2, CS:S, etc) dedicated servers will run with a locked framerate, similar to L4D/L4D2. The fps_max convar will not have any effect on servers. (It remains as a client option since limiting your FPS can reduce GPU heat and overall power consumption.)

Although we don't normally give notice before updates, this is a potentially disruptive change for the server rental market, so those who currently charge premiums for "higher framerates" should probably start considering their options now.

Domenico
21/07/11, 16:51
Mijn vraag is eigenlijk wat ze hier mee proberen te bereiken. Hoever moet je gaan om mensen met 'verouderde' hardware te blijven ondersteunen. We hebben allemaal gezien hoe dat heeft uitgepakt met Windows.

ilnee
22/07/11, 00:24
Ik lees niets over ondersteuning van oudere hardware in hun motivatie. Wel dit:

a smoother gameplay experience with less jitter and more consistent-feeling latency
Lijkt me een prima argument. Immers, hoe meer de fps fluctueert, hoe minder 'smooth' het spel 'aanvoelt'. Kan me wel voorstellen dat dit nadelen oplevert voor providers. Maar er blijven wel meer resources over, waardoor er weer meer spelers per machine gehost kunnen worden.

Wat betreft ondersteuning van oudere hardware: Valve heeft zijn engines (meermaals?) bijgewerkt waardoor HLDS/SRCDS niet meer op processors zonder bepaalde instructiesets (SSE2 bijvoorbeeld) kon draaien. En in het verlengde daarvan: de ondersteuning voor Steam op Windows 2000 is ook enige tijd geleden stopgezet. Dus ik heb niet de indruk dat Valve koste wat kost oude hardware (en besturingssystemen) blijft ondersteunen, ondanks de leeftijd van de engines.

Ywa
27/07/11, 13:22
En voor we het weten zal er wel weer een metamod plugin/VSP beschikbaar zijn die fps_max weer unlocked. Zo gaat het bij vrijwel alles dat Valve blokkeert.

beservers
27/07/11, 13:41
En voor we het weten zal er wel weer een metamod plugin/VSP beschikbaar zijn die fps_max weer unlocked. Zo gaat het bij vrijwel alles dat Valve blokkeert.

Dit keer zal het niet werken, aangezien de broncode voor fps_max totaal wordt verwijderd. Hebben ze reeds doorgegeven op de mailinglijst.

Ywa
29/07/11, 14:06
Dit keer zal het niet werken, aangezien de broncode voor fps_max totaal wordt verwijderd. Hebben ze reeds doorgegeven op de mailinglijst.
Dat ze de CVar verwijderen begrijp ik ja. Maar de code die de FPS limiteert naar 66 is er nog wel. En die valt vast wel te forceren op een andere waarde.
Is namelijk ook gedaan in L4D2 (op de client), waar fps_max ook niet meer bestaat.

Singstarlet
18/08/11, 16:37
Mijn vraag is eigenlijk wat ze hier mee proberen te bereiken. Hoever moet je gaan om mensen met 'verouderde' hardware te blijven ondersteunen. We hebben allemaal gezien hoe dat heeft uitgepakt met Windows.

Ik begrijp dat niet;)