PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting pakketen samenstellen?



Leroy Schouten
16/07/11, 16:09
Zo als jullie weten ben ik bezig met een hosting bedrijfje. Nu
wil ik graag webhosting pakketen samenstellen. Ik wil graag jullie mening horen
en wat er aangepast zou moeten worden. Tips zijn ook altijd welkom!
De mening van de klant telt zeker bij ons!

Dit is mijn idee:
Starter webhosting pakketten
500 mb 2000mb dataverkeer
1000 mb 4000mb dataverkeer
1500 mb 6000mb dataverkeer

Expert webhosting pakketten
2500mb 10000mb dataverkeer
3000mb 12000mb dataverkeer
3500mb 14000mb dataverkeer

Heel erg bedankt alvast,
Leroy Schouten

WebMeso
16/07/11, 16:14
Wat wil je hiermee? Je zal zelf moeten berekenen wat een goede prijs is voor jouw webhosting pakketten op basis van de reseller pakketten welke je afneemt. Een prijs maken is geen nattevingerwerk en daarom zal je alle kosten en baten erbij moeten betrekken. De juiste prijs is afhankeliijk van vele factoren en zal voornamelijk gebaseerd worden op jouw kosten.

Voor de ene hoster is 0,50 euro voor 500 MB + 2 GB dataverkeer een goede prijs en voor de ander is 3 euro de juiste prijs. Je hebt budget hosters, hardware, support en netwerken, maar natuurlijk ook het andere uiterste: duurder en kwalitatief hoog ten opzichte van de eerder opgenoemde punten.

beservers
16/07/11, 16:17
Zoals in je vorige topic, weet je dus niet waarmee je bezig bent aangezien dit maar 2 aspecten zijn van een hostingpakket. Wat is er verder inbegrepen voor die prijs? Als je een businessplan had hoefde je deze vraag niet te stellen.

Leroy Schouten
16/07/11, 16:25
Ik weet zeker wel waar ik mee bezig ben! De volgende dingen kan ik aanbieden:
http://www.versio.nl/hosting.php

Sorry misschien was ik een beetje onduidelijk met mijn vraag. Klopt de verhouding
Ruimte en dateverkeer?
Ik vind het jammer dat sommige negatief reageren. Dit kan ook
op een anderen manier.

WebMeso
16/07/11, 16:36
Ik weet zeker wel waar ik mee bezig ben! De volgende dingen kan ik aanbieden: versio.nl/hosting.php

Als je weet waar je mee bezig bent dan snap ik niet waarom je allemaal beginnersvragen stelt.


Sorry misschien was ik een beetje onduidelijk met mijn vraag. Klopt de verhouding
Ruimte en dateverkeer?
Ik vind het jammer dat sommige negatief reageren. Dit kan ook
op een anderen manier.

Wat moet er kloppen aan de verhouding van de ruimte en het dataverkeer? De ene hoster heeft pakketten met 500 Mb en 1 GB dataverkeer en de ander met 500 MB en 1 TB dataverkeer.

Leroy Schouten
16/07/11, 16:43
Er is toch wel ongeveer een verhouding?

Geert-Jan
16/07/11, 16:59
Er is toch wel ongeveer een verhouding?

De enige verhouding die ik heb is met mijn vrouw, verder zie de post boven je, zoals webmeso het vertelt kan ik het niet beter.
En ja, je stelt beginners vragen. Daar is niets mis mee, maar het past niet bij iemand die wil ondernemen.
Bekijk eens een 100 hosting sites, en zoek een verhouding die bij jou past en die je kunt aanbieden binnen het budget waarvoor jij inkoopt....

cfmweb
16/07/11, 17:59
Het is niet erg als je vragen stelt, de bezoekers hier verwachten alleen wel dat je ZELF op zoek gaat naar antwoorden op je vragen. En eerst zelf nadenkt voordat je iets vraagt. Sommige dingen zijn hier al 1000x besproken en eenvoudig te vinden met de zoekfunctie van deze website, of met Google bijvoorbeeld.

Die verhoudingen kunnen wel kloppen ongeveer, maar het ligt er ook aan wat je inkoopt.
Als je zelf 1500 MB ruimte en 20 GB dataverkeer tot je beschikking hebt, kun je in principe 15 pakketten met 100 MB ruimte aanbieden. Het dataverkeer kun je op dezelfde manier verdelen.

En nu mag jij uitvinden hoe het kan dat jouw favoriete provider hosting pakketten aanbiedt van 1500 MB voor 0,50 per maand.. :X

The-BosS
16/07/11, 18:45
Zo als jullie weten ben ik bezig met een hosting bedrijfje. Nu
wil ik graag webhosting pakketen samenstellen. Ik wil graag jullie mening horen
en wat er aangepast zou moeten worden. Tips zijn ook altijd welkom!
De mening van de klant telt zeker bij ons!


Als je het dan toch al over ons hebt, vraag dan even aan je zaken partners dat ze elk € 5,- per maand (van hun zakgeld) bijleggen zodat je startkapitaal hebt. Verder zou ik toch nog wat meer research doen wat betreft je provider keuze en niet de eerste de beste of de goedkoopste nemen.

Verder is dit mijn idee:
* Ga eerst even een paar jaar bij een bedrijf een vakantie job uitoefenen zodat je startkapitaal kan opbouwen
* Ga eerst nog even een paar jaar naar school en studeer dan even 3 jaar bedrijfsbeheer zodat je een businessplan kan opstellen
* En leer ondertussen wat hosting etc is op een thuis pc of vps, zodat we je volgende week niet moeten helpen uit te leggen wat een CLI is.

patrickekkel
16/07/11, 19:32
Ik weet zeker wel waar ik mee bezig ben! De volgende dingen kan ik aanbieden:
http://www.versio.nl/hosting.php


gevalletje vakantie hoster ????

Vakantie hoster (http://stewie.biz/2007/01/04/gamert-column-de-vakantiehosters/)

MDSHosting
16/07/11, 21:24
gevalletje vakantie hoster ????

Vakantie hoster (http://stewie.biz/2007/01/04/gamert-column-de-vakantiehosters/)

Lijkt me vrij duidelijk. In de eerste instantie wou ik hem nog verdedigen omdat ik iedereen een beetje arogant over vond komen, maar toen las ik zijn andere berichten :rolleyes:

Leroy, ga lekker van je vakantie genieten en een normaal vakantie baantje doen. Niemand zit te wachten op een 16 jarige met een hosting 'bedrijf'.

Randy
16/07/11, 21:54
(...)De juiste prijs is afhankeliijk van vele factoren en zal voornamelijk gebaseerd worden op jouw kosten.

Of de klantbehoefte? Kijken naar de prijs van concullega's - met name in het budgetsegment - moet geen uitgangspunt zijn. Ik dacht dat bij mijn werkgever het goedkoopste pakket ergens rond 15 euro per maand begint. Wekelijks komen er pakketten bij, omdat ze aansluiten bij de behoefte van de klanten. Daarbij moet je je overigens niet beperken tot technische termen en zaken, maar zeker ook andere, wellicht belangrijkere zaken meenemen. Support, contract / looptijd, etc.

®on
17/07/11, 13:03
Zowel de TS als de reacties zijn van een dusdanig niveau, dat ik me afvraag wie hier de vakantiehoster is :)