PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzoek naar hosting systeem.



Leroy Schouten
15/07/11, 20:12
Beste leden van webhostingtalk.nl,

Ik wil graag een hosting bedrijf beginnen. Ik ben 16
jaar en heb nog niet zoon groot budget. Ik zoek een systeem
net zo als wefact. Ken je dit programma niet? kijk dan even hier:

http://www.wefact.nl/factuur-software/wefact-hosting/

Het handige van dit syteem vind ik dat de gebruikers gelijk op de
hosting aan de gang kunnen enz.
Helaas past 18 euro in de maand plus 100 euro niet in mijn budget. Heb
namelijk nog geen 1 klant ben echt nog een starter!

Nu is mijn vraag kent iemand nog zoon programma?

Heel erg bedankt alvast,
Leroy Schouten

SebastiaanStok
15/07/11, 20:28
Ja, het is officieel het is weer vakantie :D

Sorry, maar dit is al zo vaak voorbij gekomen, er zijn meer topics dan mijn monitor pixels heeft.
http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/163369-vragen-rondom-beginnend-e-bedrijf-svoering.html

"Helaas past 18 euro in de maand plus 100 euro niet in mijn budget."
Je moet geld uitgeven om geld te maken, als je geen budget hebt om te starten moet je niet beginnen.

Inschrijven KvK is voor webhosters in Nederland verplicht. (je moet minimaal 18 jaar zijn)
Kosten server, domeinnaam. Hoe ga dit allemaal regelen?

Denk niet te licht over een webhosting bedrijven starten.

Vrijwel altijd tijdens de vakantie periode zien we ze voorbij komen, jongen (stunten) die denken snel geld te verdienen met een webhosting bedrijf op te zetten. Vervolgens is het niets of verdiend het te weinig en stoppen ze er mee.

Als je echt serieus een bedrijf wel opzetten, wacht dan nog een paar jaar geniet van je jongen jaren, verdiep je ondertussen zoveel mogelijk in het ondernemerschap en webhosting het algemeen. En kijk goed of het iets voor jouw is.

De webhosting branche is verzadigd, zonder budget een bedrijf opzetten ga je het niet reden.

Leroy Schouten
15/07/11, 20:32
Ik kan me inschrijven kvk

SebastiaanStok
15/07/11, 20:34
Zie edit: Je MOET minimaal 18 jaar zijn. Anders moet het op naam van je ouders of iets.
Zie ook het topic waar ik naar verwijs.

Leroy Schouten
15/07/11, 20:36
Ik kan me gewoon inschrijven bij de kvk. Me ouders moeten wel toestemming geven, nadeel is geen kinderbijslag studievinansering enz.

WebMeso
15/07/11, 20:53
Ik kan me gewoon inschrijven bij de kvk. Me ouders moeten wel toestemming geven, nadeel is geen kinderbijslag studievinansering enz.

Geen recht op studiefinanciering, omdat je bij de kvk inschrijft?

Volgens mij ben je in de war. Je hebt pas recht op studiefinanciering vanaf 18 jaar en nu dus niet, omdat je 16 jaar oud bent. Het heeft dus niks te maken met KVK of bedrijfsvoering.

Idem voor kinderbijslag. Dat is allemaal inkomensgerelateerd en je verdient nog niks.

t.bloo
15/07/11, 21:31
Met minder dan honderden euro's achter de hand kun je geen webhosting "bedrijf" beginnen. Je initiële uitgaven zijn alleen al paar honderd euro en dan heb je nog geld voor het opvangen van problemen nodig.

Leroy Schouten
15/07/11, 22:06
Ik ben ingeligt over de zaken 16t/m18 door een Boekhouder/belastingadviseur. Het kost
veel geld ja maar wil gaan werken met reseller hosting.

The-BosS
15/07/11, 22:44
Ik ben ingeligt over de zaken 16t/m18 door een Boekhouder/belastingadviseur. Het kost
veel geld ja maar wil gaan werken met reseller hosting.

Wel rare boekhouder/adviseur die je dan hebt als hij je niks verteld over een business plan en startkapitaal. Zelf al begin je met reseller hosting, die zul je toch ook moeten betalen, idem voor je domeinnaam registraties etc. Stel jezelf eens de vraag als je al geen facturatie programma kunt veroorloven hoe je dan in godsnaam een boekhouder zou kunnen betalen, die kost waarschijnlijk wel iets meer dan € 18,- per maand (laat staan per uur ;)).

rimote
15/07/11, 23:27
Of je moet accepteren dat je zonder geld gewoon niet zo een stuk software kan krigjen. Wij hebben ons ook krom moeten developen om een goede oplossing te krijgen.

Ik vond het vroeger trouwens erg leerzaam en 'leuk' om alles gewoon in Excel te doen. Dan zie je pas echt hoe een boekhouding er uit ziet. Heb je de rest van je leven wat aan. Met jouw klantenbestand is zo een pakket wellicht zelfs overkill.

Misschien kan je zoals Rollerscapes al aan heeft gegeven gewoon nog even genieten van je schooltijd. Als je handen echt jeuken, fix een klein VPSje met DirectAdmin er op en zorg dat je vrienden en kennissen bij je hosten. Excelsheetje er bij en klaar. En regel een leuke linux bak voor thuis waar je mee kan kloten. Ben je over een paar jaar misschien wat beter in staat om de echte sprong te maken.

Maar nogmaals, denk er niet te licht over. Je kan niet zomaar geld verdienen. Je moet er goed in zijn en een ontzettend lange adem hebben.

En nog een tip, ik ben er zelf ook geen held in, maar let een beetje op je spelling. Nemen mensen, waaronder mogelijke klanten, je een stuk sneller serieus. Dat je 16 bent is al een barrière.

Succes!

Bart L
16/07/11, 08:05
Waar kom je vandaan? Wellicht kun je eens bij een van onze collega's rondkijken?
Een tip: Gebruik Chrome, deze gaat zet een mooie rooie streep onder de simpele spelfouten, ook bij formulieren zoals hier.

Daarnaast, wat is je kennis van internet? Bekend met FTP technieken, HTML technieken?

Yourwebhoster
16/07/11, 08:08
Ik ben ingeligt over de zaken 16t/m18 door een Boekhouder/belastingadviseur. Het kost
veel geld ja maar wil gaan werken met reseller hosting.
Je moet niet alleen toestemming van je ouders hebben, maar ook moeten je ouders eigenaar zijn (en dus verantwoordelijk zijn voor je daden). Je boekhouder (of belastingadviseur, dit is echter geen boekhouder) heeft (als het een goede is) je tevens gewezen op handlichting (zie http://wetboek.net/20110501/BW1/235.html?n=1 http://wetboek.net/20110501/BW1/236.html?n=1 http://wetboek.net/BW1/237.html?l=1). Handlichting zelf kost niet veel, maar je moet het ook adverteren in kranten waardoor je wel op een bedrag van +/- €500,- uit komt.

Ik zou je adviseren te wachten met het aanbieden van hosting totdat je wel een budget hebt waarmee je investeringen in een administratief systeem als wefactor kan doen. Zoveel geld is het niet voor wat dit systeem te bieden heeft.

Axel Polfliet
16/07/11, 10:48
Misschien moet je eerst maar gewoon een paar jaar gaan werken, kapitaal opbouwen en vervolgens een goede stap maken. Je hebt zo ver ik dat kan afleiden uit jouw forum posts geen enkel idee waar je mee begint. Achteraf terug gekeken had ik dat 7 jaar geleden ook niet, en dat kan je uiteindelijk fataal worden. Maak gebruik van het advies wat je hier krijgt en wordt dan pas ondernemer. Veel succes.

vDong
16/07/11, 11:39
Ik vond het vroeger trouwens erg leerzaam en 'leuk' om alles gewoon in Excel te doen. Dan zie je pas echt hoe een boekhouding er uit ziet. Heb je de rest van je leven wat aan. Met jouw klantenbestand is zo een pakket wellicht zelfs overkill.


Ik denk dat die kennis zelfs noodzakelijk is, zonder te weten wat je precies automatiseerd kan je ook niet het pakket goed inrichten. Naar mijn idee is WeFact iets wat je nodig gaat hebben op het moment dat je er achter komt dat je administratie handmatig doen te veel werk gaat worden. Op dat moment is dat bedrag per maand ook geen issue mee, omdat je in de tijd dat je die dingen handmatig deed nu makkelijk die 18 euro verdiend.

Hetzelfde geldt voor belastingaangiftes, veel beter om dat zelf te doen en laten controleren, zolang je daar nog tijd voor hebt.

Vic D'Elfant
16/07/11, 12:37
Ik zou ook adviseren om eerst even tijd te nemen voor de befaamde "aanklooifase". Zet een oude PC op de zolder, knoop de boel aan elkaar en kijk eens waar je allemaal mee te maken krijgt. Zelfs als je begint als reseller is het wel zo handig als je weet waar je het over hebt zodat je in ieder geval niet met de oren gaat klapperen zodra een klant met gekke termen komt. In een zomervakantie "hosting expert" (voor zover dat een term is) worden zit er niet in, helaas. In een zomervakantie ondernemer worden al helemaal niet. Als je voor het snelle geld wilt gaan zou ik in ieder geval niet ondernemer worden in een branche die dusdanig verzadigd is dat je je USP's hard nodig hebt... maar dan moet je die eerst hebben. En voordat je die hebt, moet je weten wat er in de markt speelt. Daar komt dan inderdaad ook nog eens boekhouding, acquisitie, en die mooie juridische wereld bij kijken.

Pas op, ik ben ook zo begonnen, maar mijn aanklooifase begon 8 jaar geleden en ik had zelfs totaal niet voor ogen dat ik uiteindelijk in deze business terecht zou komen. vDong heeft idd gelijk, doe eerst maar eens in Excel werken en dan zie je vanzelf waar de knelpunten zitten. Aan de hand daarvan kun je straks al een aantal boekhoudpakketten wegstrepen.

cfmweb
16/07/11, 14:05
Beste Leroy, als bovenstaande berichten je nog niet hebben ontmoedigd..

Het is best mogelijk om kleinschalig iets te beginnen. Ondanks alle regeltjes en wetjes zou ik het gewoon eens een poosje uitproberen hoe het gaat. Zolang het over een paar euro per maand gaat zal de belastingdienst je niet zo snel bezoeken.

Neem de tijd om te leren waar je mee bezig bent; lees veel en probeer dingen uit. Neem een fatsoenlijk reseller pakket, het liefst bij een gerenommeerd bedrijf, en ga maar eens op zoek naar klanten. Met klanten bedoel ik mensen die daadwerkelijk bereid zijn om je geld te betalen voor jouw diensten. En (heel belangrijk) reken een fatsoenlijke prijs voor die diensten. Met een euro per maand kun je geen bedrijf opbouwen.

Denk niet dat je ineens een soort hosting-god bent geworden en beloof je klanten geen dingen die je niet waar kunt maken.

Houd voor jezelf een eenvoudige administratie bij en zoek eens op webhosting sites naar een bestelsysteem of invoicing script voor je website. Er zijn genoeg scripts te vinden die je hiervoor kunt gebruiken. Later als je meer klanten en dus inkomsten hebt stap je over op een fatsoenlijk (veiliger) product zoals Wefact.

Als je hierin slaagt heb je geluk of ben je een waardige concurrent.

Als het niet lukt:
- Je hebt je klanten teleurgesteld waardoor deze op zoek gaan naar een "echt" hostingbedrijf. Zij zijn bereid om meer te betalen voor betere service of een gevestigde naam.

Of

- Je biedt je bedrijfje aan in dit forum onderdeel (http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-bedrijf-ter-overname-aangeboden/).

Dus voor ons is dit eigenlijk een soort win-win situatie.
Enerzijds komen je klanten vanzelf bij ons terecht of anderzijds nemen we je klanten over :clown:

Leroy Schouten
16/07/11, 16:04
Beste cfmweb,

Ik lees veel om te leren ook al denken veel mensen op het forum van niet. Of
ze denken dat ik niet weet waar ik mee bezig ben? Mijn plan was om bij versio
een reseller aan te schaffen. Bedankt voor je tip voor een bestelsysteem of een invocing
script!

patrickekkel
18/07/11, 10:24
De kunst van het ondernemen is het ondernemen !
en niet een ander de simpelste dingen vragen zoals wat van pakketen moet ik nemen/verhuren

jij bent de ondernemer en je kan ook wat research doen en website's bezoeken van Con Collega's
en wat bij veel zo is er komen vaak pakketen en diensten bij om je klant tevreden te houden en wat heel belangrijk is dat hij bij je blijft !

dus het stukje support is ook zeer belangrijk en natuurlijk kennis van zaken

ik wil ook wel een bouwbedrijf hebben, maar begin er niet aan omdat er geen kennis zit van bouwen !
een hosting bedrijfje is meer veel meer dan enkel caschen want het is zeker niet makkelijk geld verdienen
en al helemaal wordt je er niet snel rijk van (was dat maar waar)

een aantal Factuur systemen op een rijtje !

http://wefact.nl kosten: 100 euro inleg fee ex btw en daarna 15 euro ex btw in de maand
http://whmcs.com : Kosten Huur licentie komt uit op ongeveeer 20 dollar per maand, Owned Licentie kost bijna 300 dollar(heb je een btw gaat de Tax eraf)
http://www.klantenpaneel.nl Kosten: 149 euro eenmalig

Softmemx
13/08/11, 12:37
Ik ben van mening dat jong ondernemend talent gesupport en ondersteund moet worden. Niet meteen ontmoedigen, maar helpen en ondersteunen. Natuurlijk is het niet gemakkelijk om meteen te starten met een hosting bedrijf. Natuurlijk moeten we er niet te licht over denken. Maar als we iedereen meteen ontmoedigen, dan hebben we over 10 jaar geen ondernemers meer.
We zijn toch allemaal ooit een keer zo begonnen?

Nee, ik ben zelf geen webhoster maar applicatieontwikkelaar. Voor mijn business heb ik meer dan 40 dedicated blades draaien in een goed geoutiliseerd datacenter.
Leroy, als je wilt, neem dan even contact met mij op en ik bied je gratis een plek aan zodat jij je ondernemend talent kunt ontplooien.

Wel heb ik 1 voorwaarde. Dit is niet mijn corebusiness en dat zal het ook nooit worden omdat ik druk genoeg ben met mijn eigen dingen. Ik wil je alleen maar op weg helpen zonder meteen de kosten uit de hand te laten lopen. Je kunt op mijn omgeving een ESXi servertje lenen waar je zelf tegen aan kunt stoeien om te ontdekken wat het is. Via een vpn connectie en een vcenter client kun je bij de blade en kun je je eigen Virtual machines bouwen. Maar als je bedrijf gaat lopen en je maakt omzet en wat winst dan verwijs ik je graag door naar een van de hosters die dit voor hun broodwinning doen.

The-BosS
13/08/11, 13:28
Ik ben van mening dat jong ondernemend talent gesupport en ondersteund moet worden. Niet meteen ontmoedigen, maar helpen en ondersteunen. Natuurlijk is het niet gemakkelijk om meteen te starten met een hosting bedrijf. Natuurlijk moeten we er niet te licht over denken. Maar als we iedereen meteen ontmoedigen, dan hebben we over 10 jaar geen ondernemers meer.
We zijn toch allemaal ooit een keer zo begonnen?

Geen idee hoe het in jouw roze wereld er aan toe gaat, maar hier in de beschaafde bewoonde wereld gingen we eerst naar school. Deden we vakantiejob in mijn geval aan het stedelijk zwembad en op het strand ijsjes verkopen. Dan paar jaar gewerkt en kapitaal opgebouwd en ondertussen 3 jaar extra studie's (bedrijfbeheer, pc technieker, basis electriciteit) gevolgd voor ik op mezelf begon. Ik heb ook niks tegen jonge ondernemers, alleen tegen pubers die even denken op hun 16 jaar om rap geld te verdienen met webhosting om een nieuwe brommer te kunnen kopen. Want in het woord ondernemers staat iets belangrijk nl onder nemen, stel een goed business plan op voor wat je wil doen (gelijk wat) stap een bank binnen als je geen geld hebt en je zal het krijgen (mits goed businessplan). Maar niet met de ingesteldheid van ik wil reseller webhosting doen en ik ken er geen kl*ten van heb er verder ook geen eigen kapitaal voor over (zelf geen € 300,- voor administratie software) kun je me even € 10.000,- lenen zodat ik server kan betalen en administratie software kan aanschaffen. Dan kun je beter de bank binnen stappen en zeggen van kun je me geld lenen voor me nieuwe scooter/brommer ;).

SebastiaanStok
13/08/11, 15:27
Zeikmodus: het is ondernemen :) anders doe je iets van onderen nemen (verkeerd spatiegebruik).
Er zijn er mensen die dit doen, maar dat is een ander verhaal. :stuart:

Smart-Guyz
17/08/11, 13:55
Ik ben het ergens wel met Softmemx eens, we moeten dit niet meteen de kop indrukken. @topicstarter, mocht je dit echt door willen zetten kan je tevens ook contact met mij opnemen voor advies e.d.
Er zijn inderdaad heel veel jongeren (niet alleen jongeren trouwens) die snel geld willen verdienen en denken dat dit kan door een "eigen bedrijf" op te zetten, wrong!
Zelf ben ik ook tijdens mijn schooltijd begonnen met mijn onderneming, echter heb ik nooit de instelling gehad er snel geld mee te verdienen.
Na school werkte ik bij een supermarkt en verdiende hier mijn geld mee, wat aan het einde van de maand het bedrijfje inging.
Ik heb een reseller account genomen waar ik destijds niets voor betaalde, ik betaalde alleen als ik iets afnam, op deze manier nam ik geen risico.
Dit was voor mij een mooie leerschool, ik leerde met klanten omgaan en hoe ondernemen eigenlijk moest. Ik maakte veel fouten, maar ook hier leerde ik van.
Door de jaren heen heb ik mijn opleidingen afgemaakt, ben ik mij gaan focussen op automatiseren en op dit moment ben ik meer applicatie ontwikkelaar dan webhoster.

Naar mijn idee kan je het het beste leren door praktijk voorbeelden en het op een bepaald punt gewoon te proberen.
Wellicht ben je nog te jong en heb je eerst meer kapitaal nodig en kennissen om je heen die je (vrijwillig) willen bij staan, mocht je het moeilijk krijgen.
Ook een bedrijfsplan is heel belangrijk, het schept ook voor je zelf een goed overzicht waar de gevaren zitten en wat je precies van plan bent.

Nogmaals, als je echt serieus bent, neem dan gerust eens contact op.

Domenico
17/08/11, 14:20
Wat is snel geld verdienen? Willen we dat niet allemaal? Toch gek dat velen hier niet weten hoe de groten van nu ooit zijn begonnen. Ik heb meerdere voorbeelden en zelfs mooie Nederlandse verhalen maar laat ik eens beginnen met UPS. Dat 'bedrijfje' kennen jullie allemaal wel toch? Nou dat is begonnen door twee tieners met een fiets en $100.

Tja OOIT moet je ergens beginnen en het verschil met vroeger en nu is dat er vroeger geen grote partijen waren die elke innovatie de kop in probeerde te drukkken (of overnemen). Ook werden er geen vragen gesteld, hoefde je geen papiertjes te tekenen of examens te halen en begon je gewoon. Het ondernemen, het hele proces was het examen. Als je geluk had en je deed het goed werd je groot. Jammer dat veel van deze bedrijven zijn vergeten waar ze vandaan zijn gekomen...

Lees! http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/06/ups-was-founded-by-two-teenagers-with-one-bicycle-and-100-borrowed-from-a-friend/


Fast forward to 2010 and Casey and Ryan’s company that started so humbly is now worth approximately 50 billion dollars; employing just under half a million workers in 200 countries; delivering over 3.8 billion packages and documents a year. Amazing what $100, some elbow grease, and a bit of ingenuity can do.

Apoc
17/08/11, 14:22
Wat is snel geld verdienen?

Het gebrek aan lange-termijn visie.

Domenico
17/08/11, 14:24
Het gebrek aan lange-termijn visie.
Goh, jij denkt dat Casey and Ryan dat ook hadden? Het is niet allemaal textbook gedoe wat de wereld doet ronddraaien.

t.bloo
17/08/11, 14:48
Goh, jij denkt dat Casey and Ryan dat ook hadden?

Nee. Maar in 1907 was $100 en een fiets natuurlijk veel meer waard als startkapitaal dan nu... en ze gingen ook nog iets doen waar weinig concurrentie in was. De insteek van de TS is toch van heel andere aard (18 euro is al te veel en dan ook nog eens voor webhosting).