PDA

Bekijk Volledige Versie : Reeleezee -1



Domenico
14/07/11, 14:19
Leuk zo'n nieuwe aangeklede site maar waarom (nog steeds) geen ondersteuning voor Ubuntu (Linux)?
9689

Axel Polfliet
14/07/11, 14:25
Er is sowieso te weinig aandacht van Nederlandse bedrijven voor de Linux georiƫnteerde besturingssystemen. M.u.v. Mac OS X maar dat komt door de groeiende populariteit van de afgelopen tijd.

The-BosS
14/07/11, 14:31
Je zou er toch vanuit gaan dat iets webbased niet OS georiƫnteerd is, als het op firefox en chrome werkt kan je er toch vanuit gaan dat dit zowel voor windows, macos en linux werkt. Of doen ze specifiek nog een check op OS, als snap ik dan niet waarom dit zou nodig zijn.

rensariens
14/07/11, 14:58
Heb ze er al heel vaak over gemaild. Ze hebben met de geheel nieuwe versie exact dezelfde denkfouten gemaakt als met de vorige. Zit een waardeloos ontwikkelteam met nog slechter management. Hier alles overigens opgezegd na release van de nieuwe versie.

bvs
14/07/11, 15:13
Heb ze er al heel vaak over gemaild. Ze hebben met de geheel nieuwe versie exact dezelfde denkfouten gemaakt als met de vorige. Zit een waardeloos ontwikkelteam met nog slechter management. Hier alles overigens opgezegd na release van de nieuwe versie.

Ze hebben inderdaad er voor gekozen om alles opnieuw in Silverlight te implementeren; Het platform wat waarschijnlijk door Microsoft wordt afgeschreven..

Domenico
14/07/11, 15:18
Silverlight verklaard ook waarom het niet werkt onder Linux. Een waardeloze beslissing als je het mij vraagt.

gjtje
15/07/11, 17:15
Moonlight werkt prima op Linux, tenzij ze extreme hyper nieuwe features gebruiken, maar dat lijkt me niet.
De silverlight versie van de nos werkt bijv. ook prima op Linux.

davinci
15/07/11, 17:18
.... Ze hebben met de geheel nieuwe versie exact dezelfde denkfouten gemaakt als met de vorige....

Ja ja, ik snap m.... ;)

rensariens
15/07/11, 18:02
Moonlight werkt prima op Linux, tenzij ze extreme hyper nieuwe features gebruiken, maar dat lijkt me niet.
De silverlight versie van de nos werkt bijv. ook prima op Linux.

Toch doen ze iets waardoor het niet werkt. Is daarnaast gewoon oliedom om silverlight te gebruiken voor zoiets.

mgielissen
08/10/11, 11:34
Windows 8 zal waarschijnlijk geen Silverlight meer ondersteunen. Reeleezee kan beter gebruik maken van open standaarden. En dat is Silverlight dus niet.

http://www.pcpro.co.uk/blogs/2011/09/19/windows-8-flash-and-silverlight-some-very-bad-news/

mgielissen
29/10/14, 23:44
Weliswaar is het al 3 jaar geleden, maar Reeleezee vereist nog steeds Silverlight :X https://portal.reeleezee.nl/ezWeb92a7/

Domenico
30/10/14, 02:36
Dat is een van de redenen dat we al een hele tijd geleden met Reeleezee zijn gestopt. Echt met de tijd mee gaan hebben ze nooit gedaan.

snel.com
30/10/14, 14:24
Gewoon Exact Online, werkt perfect. Idd in het begin veel problemen mee gehad maar uiteindelijk hebben ze het OS en browser onafhankelijk en stabiel werkend gemaakt.

CharlieRoot
30/10/14, 14:30
We hebben het een jaartje gebruikt maar het is niet overzichtelijk, werkt niet op alle devices en ik vond het vooral grafische een complete ramp.

eMiz0r
31/10/14, 19:20
Wij gebruiken Yuki naar redelijke tevredenheid, maar ik denk dat elk online boekhoudplatform zn voor- en nadelen heeft.

Wat ik echter niet begrijp is waarom het een probleem is dat Linux niet wordt ondersteund. Lijkt me niks meer dan een afweging die elke developer moet maken: welke OS'en en/of browsers ga ik ondersteunen? Kosten/baten afweging. Programmeer(tijd) is geld en het is onzin om zaken te ondersteunen die door weinig mensen worden gebruikt. Ik zit nog te wachten op iemand die Netscape Navigator gebruikt en het raar vindt waarom websites niet goed weergegeven worden...

Al die diversiteit in browsers en besturingssystemen is het grootste probleem en kost weet ik hoeveel geld aan development om alles overal goed te laten werken zonder voldoende universele standaarden. En het worden er eerder meer dan minder :(

Snelstart Online anders? Of kan je dan op zondag ook je boekhouding niet in net zoals hun site dan op zwart gaat?

mgielissen
31/10/14, 20:30
Wat ik echter niet begrijp is waarom het een probleem is dat Linux niet wordt ondersteund. Lijkt me niks meer dan een afweging die elke developer moet maken: welke OS'en en/of browsers ga ik ondersteunen? Kosten/baten afweging. Programmeer(tijd) is geld en het is onzin om zaken te ondersteunen die door weinig mensen worden gebruikt. Ik zit nog te wachten op iemand die Netscape Navigator gebruikt en het raar vindt waarom websites niet goed weergegeven worden...

Al die diversiteit in browsers en besturingssystemen is het grootste probleem en kost weet ik hoeveel geld aan development om alles overal goed te laten werken zonder voldoende universele standaarden. En het worden er eerder meer dan minder

Google Chrome notebooks worden steeds meer verkocht, hiermee kun je Reeleezee ook niet gebruiken.

eMiz0r
31/10/14, 21:07
Google Chrome notebooks worden steeds meer verkocht, hiermee kun je Reeleezee ook niet gebruiken.

Volgens een artikel van 12 augustus dit jaar is de market share nog steeds maar 2% in PC land. Van de desktop PC's is 92% Windows, 6% Mac OS en 1,5% Linux. Dat er inmiddels steeds meer ondersteuning voor Mac OS komt kan ik dan nog wel begrijpen, maar de rest is verwaarloosbaar. Vrijwel iedereen heeft *ergens* wel een Windows PC of Mac OS staan om de boekhouding te kunnen doen, de overige gebruikers moeten er mee leren leven dat niet alle applicaties altijd werken op de door henzelf gekozen exotische devices.

cyrano
31/10/14, 22:40
De rest is zeker niet verwaarloosbaar, als je kijkt naar online gebruik.

Op een aantal sites is het aantal bezoekers met een mobiele client ondertussen zowat driekwart van de bezoekers. Needless to say dat iOS en Android de koek hier ongeveer in twee verdelen. Er is geen "rest".

En wat betreft online gebruik van computers zie ik minder Apple in aantallen, maar ze worden veel meer gebruikt.

De cijfer die jij citeert, komen vermoedelijk uit aanwezige aantallen en zijn in deze context volkomen onbruikbaar. Voor al die Windows PC's die ergens nog staan, maar alleen dienen om de ipad te updaten/backuppen, wordt toch geen software meer gekocht.

En Silverlight is al een tijd dood verklaard. Ook door Microsoft zelf...

eMiz0r
01/11/14, 10:17
Met alle respect, maar ik doe mijn boekhouding niet op een 4,7 inch scherm. Dan kan je gaan zitten wachten op RSI :)

t.bloo
01/11/14, 10:25
Met alle respect, maar ik doe mijn boekhouding niet op een 4,7 inch scherm.

Jongeren doen dat dus wel. Die weten niet beter. Dingen veranderen, tablets horen er tegenwoordig bij. Hoewel er heel wat paardenkrachten in mijn koets zitten, rij ik toch ook niet meer met paard en wagen...

cyrano
01/11/14, 13:19
Met alle respect, maar ik doe mijn boekhouding niet op een 4,7 inch scherm. Dan kan je gaan zitten wachten op RSI :)

Dat is in dit geval zeker een punt. Ik was alweer vergeten dat het over boekhouding ging. Maar er zijn ook mobiele devices met een groter scherm...

En of we 't nu leuk vinden of niet, mobiel is de toekomst. De volgende generatie heeft lak aan computers en kiest voor mobiel.

Domenico
03/11/14, 17:08
Wij gebruiken Yuki

Gebruik je Yuki ook voor de facturering?

cyrano
03/11/14, 17:50
Ik zou je gelijk geven. Alleen kost de ondersteuning van Internet Explorer veel meer dan een ondersteuning van de standaarden, die dan meteen in elke moderne browser werken. Je moet je eens afvragen wat de meerwaarde is van een stervend platform als SilverLight, tov de meerkost als morgen Microsoft de plug er uit trekt...

eMiz0r
04/11/14, 11:11
Ik zou je gelijk geven. Alleen kost de ondersteuning van Internet Explorer veel meer dan een ondersteuning van de standaarden, die dan meteen in elke moderne browser werken. Je moet je eens afvragen wat de meerwaarde is van een stervend platform als SilverLight, tov de meerkost als morgen Microsoft de plug er uit trekt...

Oh dat ben ik zeker met je eens! Overal zit wel een balans en de keuze voor SilverLight heeft ons juist destijds er (deels) toe gedwongen om over te stappen op een ander platform dan Reeleezee. Ik merk alleen ook op onze eigen development afdeling dat er ontzettend veel tijd (geld) zit in het compatible maken van de website voor allerlei verschillende browsers. En dan heb je ook nog mobile en PC... Je moet op een gegeven moment keuzes maken wil je niet tientallen duizende euro's aan development weggooien voor een kleine groep gebruikers.

eMiz0r
04/11/14, 11:15
Gebruik je Yuki ook voor de facturering?

Nee voor facturatie hebben we zelf iets geschreven, maar inkomende facturen (crediteuren) loopt allemaal via Yuki. Best tevreden over! Maar de keuze is ook ingeluid door ons administratiekantoor. Elk kantoor heeft wel een bepaalde voorkeur m.b.t. boekhoudsoftware en hun eigen koppelingen in de backend. In the end doet alle software volgens mij wat het gewoon moet doen: factuurtjes in grootboeken stoppen en totalen tonen.