PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom beslissen klanten om hun webhoster te verlaten (voor een andere provider)?



Domenico
08/07/11, 13:53
Waarom denken jullie dat klanten uiteindelijk een overstap maken?
En misschien ben je zelf ook wel een overgestapt, waarom was dat dan?

:lovewht:

dennis0162
08/07/11, 14:19
Het ligt er een beetje aan wat voor klanten je hebt.
Mensen die opzoek zijn naar het goedkoopste zullen sneller overstappen naar een nog goedkopere aanbieder.

Non-budget klanten blijven wel als ze tevreden zijn.

Mastje
08/07/11, 14:40
Ikzelf heb een vast eisenpakket aan de diensten die ik afneem (enkel VPSjes tegenwoordig) Hier kan in de loop den tijd meer eisen bijkomen, maar als een provider dit niet heeft, dan verhuis ik per einde contract.

Andere redenen waarom ik verhuis ben zijn als volgt:

- Traffic te duur (10€ voor 50GB vond ik te overdreven duur)
- Geen of slechte uitbreidingsmogelijkheden (Bij uitbreiden VPS 75E setup kosten is een nogo)
- Administratie is een zooitje
- Downtime en trage reacties hierop
- Gewoonweg niet reageren op supportmails.

Dit zijn de redenen waarom ik in de afgelopen tijd ben verhuist met mijn virtuele servers, ik heb al zo'n 6 keer gehad dat ik ben verhuist om deze redenen.

YolkNet
08/07/11, 15:20
Vanwege slechte service.
Of omdat ze hun website laten bouwen bij een bedrijf die ook de hosting kan/wil overnemen

rimote
08/07/11, 15:48
mag ik hier op inhaken door te vragen wat klanten naast vertrek juist aantrekt aan een host? Wat is een must? Wat is een pre? Wat voor extra features en services houd klanten bij hun host?

@dinges2007: stem ik mee in. Eigenlijk de enige reden dat mensen ons verlaten omdat een nieuwe websitemaker de boel naar zich toe trekt door te zeggen dat dat beter is :D

PeterT
08/07/11, 16:01
De enige redenen dat ik als afnemer het contract zou opzeggen is:

- slechte service (contact)
- slechte diensten (downtime/traag)

Ik ben van mening dat het best wel wat mag kosten mits er kwaliteit wordt geboden.

Domenico
08/07/11, 16:06
@dinges2007: stem ik mee in. Eigenlijk de enige reden dat mensen ons verlaten omdat een nieuwe websitemaker de boel naar zich toe trekt door te zeggen dat dat beter is :D

Nou zeg hoe vaak dat al gebeurt is. Vorige week nog en die klant is al 6 jaar een tevreden klant en had twee weken eerder betaald voor het volgende jaar, wil hij toch verhuizen omdat zijn designer graag alles zelf wil beheren. ->|

Ik denk dat we deze (en de vele varianten) helaas allemaal wel kennen.

rimote
08/07/11, 16:10
Ja frustrerend soms... maar soms komen ze dan van de koude kermis thuis :D en dan willen ze weer graag bij je komen. Misschien wordt het tijd om een site op te richten die de mythe doorbreekt dat je de site moet hosten bij de partij die de site maakt. Maar goed, dat zal ook wel niet veel veranderen. Gelukkig gebeurt het niet al te vaak. En VPS klanten weten dat het onzin is om te moeten verhuizen.

Triloxigen
08/07/11, 16:34
Meestal omdat ze een hobbywebdeveloper hebben gevonden die ook wel de hosting voor ze doet welke het allemaal beter kan.

Paar maanden later komen ze er wel van op terug, maar dan durven ze niet meer te wisselen... ;x

ilnee
08/07/11, 16:44
De enige reden (tot nu toe) voor mij om voor een andere host te kiezen was downtime. Had ik eigenlijk van tevoren kunnen weten, want de prijs was er ook naar.

Misschien wordt het tijd om een site op te richten die de mythe doorbreekt dat je de site moet hosten bij de partij die de site maakt.
Ik ben voor. Ik moet er (als bouwer) niet aan denken om ook nog de hosting voor mijn rekening te moeten nemen, daar zijn anderen veel beter in.

Vic D'Elfant
08/07/11, 18:19
Als een van die developers die klanten soms noodgedwongen naar een andere hosting provider moet laten gaan... :smartass:

Sommige providers zijn gewoon laks in updates. We ontwikkelen bij midd.ag met PHP 5.3 en er zijn simpelweg providers die nog op een prehistorische versie van 5.2 of zelfs 4.x draaien. Afhankelijk van de functionaliteiten zijn er natuurlijk links en rechts nog wat extensies die handig of nodig zijn, maar veelal is het de PHP-versie die de doorslag geeft. We geven de klant echter de keuze: neem eens contact op met je provider, en vraag of ze bereid zijn om de boel naar een andere server te verplaatsen of om je naar 5.3 om te zetten. Optie 2 is om ze zelf een alternatief te laten zoeken aan de hand van de lijst met eisen, en optie 3 is om het bij ons onder te brengen. Ons inziens geven we de klant meer dan voldoende ruimte om zelf een alternatief te zoeken (of voor de provider om de klant te behouden). Het spreekt mensen overigens ook aan om 1 aanspreekpunt te hebben.

cfmweb
08/07/11, 19:41
Tja waarom verhuizen mensen...

Vanwege zinloze discussies die je niet kunt winnen denk ik.


Beste Chris,

Onze website draait al sinds 2008 via "Mijn Toko". Als ik het goed heb krijg ik jaarlijks een factuur van circa 60 euro.
Laatst heb je mij per mail laten weten dat ik het kleinste pakket heb.
Klopt dit wel ? Volgens de site kost dit 18 euro ex btw.
Omdat ik regelmatig advertentiekosten moet maken wil ik graag de kosten voor de site zo laag mogelijk houden.

Groetjes "De klant"


Mijn antwoord:


Beste "Klant",

U betaald jaarlijks Eur 27 euro excl btw voor een domeinnaam inclusief webhosting.
Het kleinste webhostingpakket kost 18 euro en de domeinnaam 12 euro, bij elkaar is dat 30 euro -10% korting = 27.
Inclusief BTW is dat Eur 32,13.

Als u dat te duur vindt, geen probleem. Dan verhuist u hem gewoon naar iemand anders.
Maar voor 0,09 cent per dag kun je niet tobben denk ik.

Vrgr Chris

Reactie klant:


Sorry ik snap het nog niet. Heb ik nu pakket 1 of 2 ?
Heb ik dan per 2 jaar betaald ? Ik meen mij echt te herinneren dat ik rond de 60 euro betaal.
Groetjes "De Klant"


Reactie van mij:



Beste "Klant",

U heeft pakket 1, en u betaald per jaar. U mag ook best 60 euro betalen hoor als u wilt, maar het is 32,13.

Voorop gesteld dat u uiteraard vrij bent om te gaan en staan waar u wilt, begrijp ik het best dat mensen op zoek gaan naar goedkopere alternatieven.

Er zijn zat webhosting bedrijfjes en velen goedkoper dan mij. Maar "De Kennis die mij heeft aanbevolen" heeft niet voor niets voor mij gekozen. En dat is minder arrogant bedoeld dan het nu over komt.

Ga via Google op zoek naar de goedkoopste webhoster die u kunt vinden.
Dan komt u vrijwel zeker bij het meeste belabberde studentenbedrijfje terecht dat er te vinden is.
Bestel daar een webhostingpakketje en verhuis uw domeinnaam met onderstaand code daarnaartoe. Uw website komt dan op een brakke server ergens in Amerika die er om de haverklap uit ligt. Uw mails beantwoorden ze pas na 3 dagen en geven 0,0 support als iets niet werkt. En hou wel even in de gaten dat ze uw domeinnaam verlengen volgend jaar (als ze dan nog bestaan). Een eeuwenoud gezegde: If you pay peanuts you will get monkeys.

Mocht u toch willen verhuizen, hierbij geef ik u alvast de verhuiscode: XXXXXXX

Succes!

Vrgr Chris


Beste Chris,

Bedankt voor je reactie. Het was gewoon een misverstand. Sorry !

Groetjes "De Klant"


In dit geval is de persoon nog steeds klant.. voor zolang het duurt ;)

p.s. ik weet het, zo hoort het niet, maar ik kon me niet inhouden deze keer.

t.bloo
08/07/11, 20:47
Vanwege zinloze discussies die je niet kunt winnen denk ik.

heeeeeel herkenbaar...


verder heb ik de afgelopen 6 jaar naast de goudzoekers vooral klanten gehad die überhaupt stopten met de website/domein/specifieke dienst


"waarom krijg ik nog een factuur, ik gebruik de site al lang niet meer"

systemdeveloper
08/07/11, 21:53
Of het is de klant, of de designer, of de programmeur, of het is die andere hoster die het verprutst... maar heel soms... heel soms... verpruts je het gewoon zelf ;)

Anyway, niet eerlijk zijn tegen je klanten of te weinig interesse in/respect voor je klanten tonen is ook eentje die wel eens voorkomt.

drex
08/07/11, 22:49
Of omdat ze hun website laten bouwen bij een bedrijf die ook de hosting kan/wil overnemen
Iets straffer dan hierboven:
Of omdat ze hun website laten bouwen bij een bedrijf die hun verplicht de hosting bij hun onder te brengen
Drex

patrickekkel
09/07/11, 14:03
ik ben met al mijn klanten overgegaan om de volgende redenen

1 Frans netwerk was le bagger
2 support was super le bagger

al met al denk ik de meeste redenen die de meeste hosters kennen op moment dat ze dedicated gaan
al heb ik het met dedicated wel gehad en heb ik liever mijn eigen hardware

Axel Polfliet
10/07/11, 12:52
De enige reden waarom dat ik een leverancier zou verlaten is;

- ik wordt belazerd, afspraken worden niet nagekomen
- ongewenste prijsverhogingen
- ongewenste nieuwe contract voorwaarden
- slechter wordende support
- slechter wordende producten en diensten

jeffrey
11/07/11, 13:52
Bij ons is het inderdaad ook meestal i.v.m. een nieuwe ontwikkelaar die de hosting ook wil verzorgen.
Vaak hebben ze een reseller account bij een hostingprovider en leveren via daar hun hosting. Helaas komt de klant daar vaak later pas achter.

Jesperw
11/07/11, 15:41
Omdat veel hostingboeren geen verstand van zaken hebben. :)

YolkNet
11/07/11, 19:38
@Jeffrey, wat is er mis met resellen? Zo zijn we begonnen en sinds kort pas overgestapt op een eigen server.

Triloxigen
11/07/11, 21:30
@Jeffrey, wat is er mis met resellen? Zo zijn we begonnen en sinds kort pas overgestapt op een eigen server.

Je bent afhankelijk van een extra tussenpersoon vaak, hierdoor zal je kwaliteit ook afhangen van een andere partij

YolkNet
11/07/11, 22:07
Klopt. Maar je bent (bijna) altijd van een andere partij afhankelijk. Ook met een eigen server ben je afhankelijk van het datacenter bijv.
En uiteraard moet je wel een goeie partij weten uit te kiezen, reseller of niet. Ik heb een paar resellers gehad, met wisselend succes
Een reseller is in elk geval niet altijd slecht.

The-BosS
11/07/11, 22:35
Klopt. Maar je bent (bijna) altijd van een andere partij afhankelijk. Ook met een eigen server ben je afhankelijk van het datacenter bijv.
En uiteraard moet je wel een goeie partij weten uit te kiezen, reseller of niet. Ik heb een paar resellers gehad, met wisselend succes
Een reseller is in elk geval niet altijd slecht.

Hier ga ik mee akkoord, dan zou ik als klant mijn website nog liever onderbrengen bij een reseller van een betrouwbare partij. Dan bij een webhoster met een eigen server (unmanaged) die niet eens weet wat ssh, cli, bash, shell, ls, etc is. En in het geval het een managed server is dan is er ook een extra tussenpartij en is het verschil met reseller weg.