PDA

Bekijk Volledige Versie : Google's next move: Google+ Social Media Project (real-live sharing)



WebMeso
29/06/11, 13:45
Binnekort zal Google het nieuwe project Google+ lanceren om een nieuwe gooi te doen om een marktaandeel te veroveren in de social media branche. De vorige projecten van Google: Orkut en Google Buzz konden dit niet bewerkstelligen. Zal Google+, het nieuwe medium, uiteindelijk voor een succes zorgen?

Op dit moment zit Google+ nog in de testfase en kan er alleen gebruik van gemaakt worden als je ook daadwerkelijk door deze testgroep wordt uitgenodigd. Ook is social media tegenwoordig erg "hot". Nu vraag ik mij af of wij als WHT-users meteen hiervan gebruik zullen gaan maken en of dit dan in persoonlijke- of bedrijfssfeer plaats zal vinden.

NU.nl artikel (http://www.nu.nl/internet/2551870/google-lanceert-sociaal-netwerk.html)

Google+ Youtube Videos (http://www.youtube.com/watch?v=xwnJ5Bl4kLI&playnext=1&list=PLF3DFB800F05F551A)

Pur
29/06/11, 14:12
WHT doet toch ook al mee met de +1 button in de top bar?

Mikey
29/06/11, 15:00
Ik moest wel even goed glimlachen om de volgende comment "I'd create a circle called 'Girls I'm trying to nail'."

Domenico
29/06/11, 15:07
WHT doet toch ook al mee met de +1 button in de top bar?
Die top bar verdwijnt ergens volhgende week en dat wordt vervangen door iets anders. We zijn er druk mee bezig. Maar heb je al geklikt?

Wat Google+1 betreft ga ik er zeker mee aan de slag maar als het net zo'n succes wordt als Orkut (wel heel succesvol in Brazillie!) en Buzz (flop) dan heeft het niet zo veel zin. Social media is zeker hot maar of dat over enkele jaren nog zo is valt te betwijfelen. Ik ken nu al mensen die zaken zoals Twitter hebben verlaten om voor nu enkel en alleen op Facebook aanwezig te zijn en ook daar zie ik al pieken en dalen.

Kortom, niemand die het echt weet. Social media is alleen interessant op platformen die massaal zijn en die platformen zijn op een hand te tellen. Ook over de golfbewegingen van de massa valt niets te voorspellen. Er zijn een paar bekende trendwatchers op de wereld (waaronder Nederlanders) die in verschillende gebieden en disciplines het globale beleid bepalen van de grote bedrijven. Dus het komt van onder naar boven en dan weer terug naar de massa.

Gaat Google+ een rol van betekenis spelen? Het is aan de trendvolgers om de trendsetters te volgen. Wat ben jij?

WebMeso
29/06/11, 15:43
WHT doet toch ook al mee met de +1 button in de top bar?

Ja, die stond er al een tijdje. Maar de +1 is eerder ingevoerd en daar kon je je los voor aanmelden. Waarschijnlijk wordt deze functie later gewoon toegevoegd in de accounts met Google+. Dan zal je net als facebook een plus kunnen geven op een website.

Apoc
29/06/11, 16:11
Ik verwacht dat Google een goede kans zal hebben om een flink marktaandeel van Facebook over te nemen, als Google het goed aanpakt. Facebook laat al lange tijd nogal wat steken vallen op het gebied van ontwikkeling en gebruiksgemak, en Google is zeker in staat om daar op in te spelen.

Uiteindelijk gebruiken de meeste gebruikers maar 1 sociaal netwerk, en dat is nagenoeg altijd het netwerk waar de meeste van hun relaties op aanwezig zijn. In dat opzicht is het dus een kwestie van afwachten.

The-BosS
29/06/11, 16:23
Ja, die stond er al een tijdje. Maar de +1 is eerder ingevoerd en daar kon je je los voor aanmelden. Waarschijnlijk wordt deze functie later gewoon toegevoegd in de accounts met Google+. Dan zal je net als facebook een plus kunnen geven op een website.

Klopt alleen gaat google nog een stap verder en zullen ze het ook invoeren op hun adwords, hieronder even een quote uit google mail die ik ontvangen heb:


De +1-knop werkt als volgt:
Stel, u bent eigenaar van een hotel in Madrid. Bram heeft afgelopen zomer een heerlijke tijd gehad in uw hotel. Wanneer hij op Google een hotel zoekt voor zijn volgende vakantie naar Spanje terwijl hij is aangemeld bij zijn Google-account, krijgt hij uw advertentie te zien. Hij klikt op de +1-knop om de advertentie aan zijn contactpersonen aan te bevelen.

Wanneer Anne, een vriendin van Bram, plannen maakt voor een reis naar Spanje, meldt ze zich aan bij haar Google-account, voert ze een zoekopdracht uit en krijgt ze ook uw advertentie te zien, mét de gepersonaliseerde melding dat Bram deze een +1 heeft gegeven. Het feit dat Bram uw hotel aanraadt, helpt Anne besluiten waar ze wil overnachten tijdens haar reis.

Ijsbox
29/06/11, 16:28
ik ben heel benieuwd hoe Google+ eruit ziet dus als iemand een invite over heeft hou ik me aanbevolen ;)

Domenico
29/06/11, 16:31
Ook hier een invite graag. :)

WebMeso
29/06/11, 16:40
Ook hier een invite graag. :)

Laat het maar weten als iemand hier een invite heeft gehad. Hier kan je je trouwens opgeven om mee te doen. Dan krijg je een email toegestuurd of misschien wel een uitnodiging.

https://services.google.com/fb/forms/googleplusnl/

unchained
29/06/11, 18:06
ook ik wil best wel een invite, moest k er van google geen krijgen :-)

Domenico
29/06/11, 18:15
Iedereen wil een invite, nu iedereen back ontopic graag. :)

unchained
29/06/11, 18:21
Ik ben op zich niet zo happig op social media - het is eerder een "noodzakelijk kwaad",
maar wel ben ik altijd geinteresseerd in de evolutie ervan, want het is toch een deel van het internet.

maar om nu te zeggen ik join google hun zaak, ik ben destijds ook bij orkut aangesloten, en dat was niet bepaald interessant.
zeker niet hoe ze omsprongen met hun algemene voorwaarden en de daarbijhorende privacy policy.

wat me wel interesseert, is te kijken of google hiermee echt facebook kan aanvallen.

cfmweb
29/06/11, 19:41
Ik vraag me wel af wat voor meerwaarde het geeft en in hoeverre deze betrouwbaar is.
Tussen de linkruil-cowboys op die website voor 14 jarige web-knutselaars wordt nu alweer driftig Google +1 clicks verhandeld.
Tja.. wat moet je dan? meedoen? of denken bekijk het maar en vervolgens ergens onderaan eindigen in Google?

unchained
29/06/11, 20:33
Ik vraag me wel af wat voor meerwaarde het geeft en in hoeverre deze betrouwbaar is.
<knip>
Tja.. wat moet je dan? meedoen? of denken bekijk het maar en vervolgens ergens onderaan eindigen in Google?

Dat dus...
Google zal er vast wel iets in die trend aan vasthangen: ben je niet bij google's social netwerk,
dan ben je ook niet zo populair in hun zoekmachine.
Zou me absoluut niet verbazen, want hoe groter google geworden is, hoe minder 'eerlijk' hun indexing werd.
Althans, dat gevoel heb ik.

WebMeso
30/06/11, 16:29
De kans om een uitnodiging te krijgen is voorlopig verkeken. Blijkbaar kiest Google voor een selecte groep en schaarste van leden, omdat dit bij de lancering van Gmail succes had. Terwijl ze dit ook met Google Wave hebben geprobeerd, maar de schaarste daarbij geen gewenst effect had.

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, voordat je zelf gewoon kan registeren. Zal vast niet lang meer duren. Gezien de filmpjes zit het concept van Google+ wel netjes in elkaar.


Na de lancering van het sociale netwerk van Google dinsdagavond kon woensdagnacht de testgroep de eerste uitnodigingen versturen. Omdat het volgens de zoekgigant storm liep is die mogelijkheid inmiddels weer uitgeschakeld.
Bron: http://www.nu.nl/internet/2552910/google-blokkeert-uitnodigingen-sociaal-netwerk.html

unchained
30/06/11, 16:39
Slechte zet, denk ik.
De hele bedoeling van een sociale netwerksite is net zorgen dat je al je vrienden op 1 site samenkrijgt,
en met google's concept kan je (denk ik) vrij veilig al je vrienden en minder-echte vrienden samenbrengen,
en beter controleren wie wat te zien krijgt.

Akkoord, het is nog een beta, maar om weer met het systeem van invites te werken hadden ze imho anders kunnen aanpakken.

Ach, we zullen wel zien zeker?

Ramon Fincken
01/07/11, 09:00
eh remind me ... wat is het nut/meerwaarde van deze google+ ook weer?

Triloxigen
01/07/11, 09:01
Ze hadden het eerst goed moeten testen, er schijnen nog enorm veel bugs te zijn in het systeem.
Aan een invite heb ik niks, want vrienden hebben er geen dus wat moet je ermee? Maar natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig ;-)

Ik zie een langzame dood :(

unchained
01/07/11, 10:56
eh remind me ... wat is het nut/meerwaarde van deze google+ ook weer?
meer data! google wil meer data!
hoe meer ze weten hoe meer ze verdienen :)


Ik zie een langzame dood :(
beetje zoals orkut: veel aandacht en toen niets meer, althans, voor belgie/nederland toch niet meer denk ik
maar we willen google heus wel een kans geven, niet? :p


maar als google zich nu weer op social media wil begeven, hoe zouden zij dan reageren moest facebook een search engine starten? :)

Domenico
01/07/11, 12:23
Meer data? Waar denk je dat Facebook zijn geld mee verdiend? Juist met jouw en mijn gegevens. Alle grote bedrijven willen data en wij geven dit gratis en voor niks uit handen. :)

unchained
01/07/11, 12:48
Meer data? Waar denk je dat Facebook zijn geld mee verdiend? Juist met jouw en mijn gegevens. Alle grote bedrijven willen data en wij geven dit gratis en voor niks uit handen. :)

sja, we geven het gratis weg uit de goedheid van ons hart, niet? ;)

Domenico
01/07/11, 14:18
sja, we geven het gratis weg uit de goedheid van ons hart, niet? ;)

Ik denk meer dat de meerderheid clueless is. ;)

Pantsy
01/07/11, 15:50
Amen Domenico :p één van de redenen waarom ik geen profiles heb.

unchained
01/07/11, 17:24
Amen Domenico :p één van de redenen waarom ik geen profiles heb.

ik was (en ben) ook niet zo happig op profielensites, maar op een gegeven moment werd je gewoon bijna doodgespamd met join facebook gedoe van al je vrienden en familie.
zozeer dat ik het op een gegeven moment eenvoudiger vond het profiel te maken en gewoon om de x tijd een keertje te gaan kijken :)

idd dat de meerderheid ofwel clueless is, ofwel er niet veel om geeft (zoals ik)
zolang je maar een beetje in de gaten houdt wat je er precies opzet en wie je in je vriendenkring toelaat (en, vooral in het geval van fb, je veiligheid goedzet) valt het wel mee.

het is niet alsof fb of google de gemene wolven zijn, die plek heeft onze regering nog steeds imho (nouja, in het geval van .be, "welke regering")
weten ook alles van je, en in tegenstelling tot fb & google die geld verdienen aan je data, komt de overheid het gewoon nog een keertje uit je zak halen. (valt het op dat ik geen fan ben van de politiek ;))