PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting site promoten? Is Google Enough



ptimo3
28/06/11, 23:56
Graag had ik vernomen hoe de meesten hier hun klanten vergaren (behalve door 100 posts te zetten om aanbiedingen te kunnen posten :drool: )
nog 95 te gaan.. :D

The-BosS
29/06/11, 00:22
Graag had ik vernomen hoe de meesten hier hun klanten vergaren (behalve door 100 posts te zetten om aanbiedingen te kunnen posten :drool: )
nog 95 te gaan.. :D

Uuum gedrukte reclame, radio reclame, tv reclame (heb ik niet), banners op websites, mond tot mond reclame, ...

systemdeveloper
29/06/11, 02:30
Anderen overnemen

Mark17
29/06/11, 10:12
Opensource projecten ondersteunen in ruil voor een linkje/naamsvermelding doen wij ook. Net als adverteren op verschillende sites (buiten Google om).

RichardVD
29/06/11, 18:40
Die aanbiedingen via wht en andere fora leveren bijna niets op en de concurrentie op Google is enorm. Ik moet het toch voornamelijk hebben op mond tot mond reclame.

Domenico
29/06/11, 19:12
Die aanbiedingen via wht en andere fora leveren bijna niets op en de concurrentie op Google is enorm. Ik moet het toch voornamelijk hebben op mond tot mond reclame.

Pardon? Sorry en no offence maar als jij niet adverteert leef je nog in het stenen tijdperk. Er zijn op wht partijen die al jaren aan een stuk adverteren en jij denkt dat dit voor niets is? Dat ze dit doen omdat ze geld genoeg hebben en dat daarom maar zomaar weggooien? Om nog niet te spreken over alle reclame die je dagelijks overal en nergens tegen komt.

Het spreekt voor zich dat hier wel budget voor moet zijn. Voor de grootste bedrijven beslaat advertising een groot gedeelte van de uitgaven en GoDaddy is er de grootste hoster ter wereld mee geworden. Zonder advertising ga je in deze tijd geen klanten (met aantallen van betekenis) meer krijgen.

Advertising works!

unchained
29/06/11, 19:27
Advertising works!

Er zijn er zelfs die én adverteren én dat zonder budget doen:
met het principe "negatieve reclame is ook reclame".

of die manier aan te raden is, is een andere zaak :)

en idd, zorgen dat je wat adverteert (ze slaan je toch dood met google adwords vouchers),
in listings komen, ergens wat reviews, mond-aan-mond, en als je nog meer manieren zoekt:
neem een marketingbureau onder de arm en eventueel SEO optimalisatie.

natuurlijk, zoals Domenico zegt, er moet budget voor zijn, maar starten met mond aan mond reclame,
de google adword vouchers, en eventuele listings op oa reviewsites waar klanten een review kunnen geven is zowiezo al een begin.

ps: je homepage invullen op je profiel is ook altijd leuk, dan kunnen we ook eens komen kijken :p

Domenico
29/06/11, 19:36
Het zogenaamde 'mond tot mond reclame' verreist tevreden klanten! Hoe kom je aan klanten? Door jezelf kenbaar te maken. Hoe maak je jezelf kenbaar? Door te adverteren, overal waar je maar kan (doelgroep) en altijd.

Adverteer je op wht dan leren hosters en andere geinteresseerden in Nederland je kennen. Vergeet ook niet dat meer dan 55% van de dagelijkse bezoekers van Google komt, en dat al jaren lang. Daar zitten veel potentiëlen tussen. De adverteerders hier op de site snappen dat en vandaar dat ze al jaren adverteren. Kleine hosters denken vaak dat ze verstand van alles hebben, "adverteren heeft geen effect op mij (dream on)". Schoenmaker blijf bij je leest, de hoster doet hosting, de marketeer doet marketing.

Voordat een sneeuwbal effect kan optreden zal je toch eerst een sneeuwbal moeten creeren. Doe je niets dan kun je lang op klanten wachten. Heel lang...

RichardVD
29/06/11, 19:38
Pardon? Sorry en no offence maar als jij niet adverteert leef je nog in het stenen tijdperk. Er zijn op wht partijen die al jaren aan een stuk adverteren en jij denkt dat dit voor niets is? Dat ze dit doen omdat ze geld genoeg hebben en dat daarom maar zomaar weggooien? Om nog niet te spreken over alle reclame die je dagelijks overal en nergens tegen komt.


Ik zeg toch nergens dat adverteren niet werkt? Ik heb het alleen over het (gratis) aanbiedingen forum die in mijn geval weinig oplevert, is overigens ook niet heel erg want dat kost buiten 15 minuten van mijn tijd niets.

Domenico
29/06/11, 19:45
Ik zeg toch nergens dat adverteren niet werkt? Ik heb het alleen over het (gratis) aanbiedingen forum die in mijn geval weinig oplevert, is overigens ook niet heel erg want dat kost buiten 15 minuten van mijn tijd niets.

Sorry maar je denkt te klein en te beperkt (als het hierover gaat dan). Ik ben vaak bedankt voor de eerste tig klanten die hosters hebben gekregen vanuit webhostingtalk (en nog steeds). Sommigen daarvan zijn inmiddels erg groot. Maar dan stel ik je nu de vraag, waarom zie ik hier geen banner van je bedrijf? :)

The-BosS
29/06/11, 19:59
Ik zeg toch nergens dat adverteren niet werkt? Ik heb het alleen over het (gratis) aanbiedingen forum die in mijn geval weinig oplevert, is overigens ook niet heel erg want dat kost buiten 15 minuten van mijn tijd niets.

True, maar hoeveel % van je offerte's die je langs een ander weg binnen krijgt worden effectief ook klanten.

unchained
29/06/11, 20:29
Het zogenaamde 'mond tot mond reclame' verreist tevreden klanten! Hoe kom je aan klanten?
true, maar daarom (ben ik van mening) zoek je ook klanten in je directe omgeving en doe je in het begin best ook aan direct marketing.
hier een kaartje, daar een foldertje, klanten maken met mensen en bedrijfjes die je al kent, ...



Adverteer je op wht dan leren hosters en andere geinteresseerden in Nederland je kennen. Vergeet ook niet dat meer dan 55% van de dagelijkse bezoekers van Google komt, en dat al jaren lang

ja, eigenlijk... hoe heb je WHT zo goed kunnen optimaliseren voor google?
als je een nieuw topic op wht start en vervolgens op google zoekt, staat het er gelijk altijd tussen :)
dat duurt nog geen 5 minuten en het staat steevast op de eerste pagina (vaak zelfs binnen de eerste 3 resultaten)
(zoals: http://www.google.be/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=hosting+site+promoten)

ik ken het concept van SEO optimalisatie voor een deel wel, zoals je tags en content en robots.txt,
alsook de url optimaliseren, maar toch :)

Mark17
30/06/11, 10:11
True, maar hoeveel % van je offerte's die je langs een ander weg binnen krijgt worden effectief ook klanten.

Hier ligt dat percentage vrij hoog (50+%). Via WHT ligt het iets lager, maar dat maakt niet uit (naamsbekendheid is ook belangrijk). Overigens vind ik het wel jammer van al die sites die enkel nofollow links toestaan/plaatsen, maar dat terzijde.

ptimo3
01/07/11, 16:25
ja, Ik heb wel gemerkt als je bvb post in WHT...... dat je uiteraard dan automatish gepost word in duizend andere ...
Ook denk ik dat de markten iets verschillend liggen, ik heb nu enkele klanten in BE en enkele in US .. alleen is echter m'n site momenteel 1-talig (engels) foei foei, ... Heb ook gemerkt dat google Adwords weinig opbrengt in de zin, er wordt precies op losgeclicked ..

Momenteel ben ik nu druk bezig met overal backlinks te plaatsen en te bloggen .. :D

ptimo3
01/07/11, 16:27
Denk niet dat wij alles hoeven voor te kauwen. Maar de eerste stap heb je gemaakt, je kent de site Google (hoorde laatste dat je daar een hoop informatie kan opvragen via het Wereld Wijde Web ;) )

Oja als je het van aanbiedingen via WHT moet hebben is het sowieso al geen goede start...

Just my 2 cents

Succes

Niet zozeer de aanbiedingen maar meer naar de Requests .. --> aanbieding gezocht, daar zie ik toch af en toe iets waarvan ik zeg ik kan die toch iets aanbieden .. (maar dan damn nog xxxx post) :D

WebMeso
01/07/11, 16:49
ja, eigenlijk... hoe heb je WHT zo goed kunnen optimaliseren voor google?
als je een nieuw topic op wht start en vervolgens op google zoekt, staat het er gelijk altijd tussen :)
dat duurt nog geen 5 minuten en het staat steevast op de eerste pagina (vaak zelfs binnen de eerste 3 resultaten)
(zoals: http://www.google.be/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=hosting+site+promoten)

ik ken het concept van SEO optimalisatie voor een deel wel, zoals je tags en content en robots.txt,
alsook de url optimaliseren, maar toch :)

De google crawlbot staat gewoon erg hoog. Waarschijnlijk op een paar seconden. Dat is vrij normaal bij grote forums. Daarnaast telt de pagerank, de url optimatlisatie, de tags en de grote content voornamelijk mee aan de hoge plaatsing in google.

The-BosS
01/07/11, 16:55
ja, Ik heb wel gemerkt als je bvb post in WHT...... dat je uiteraard dan automatish gepost word in duizend andere ...
Ook denk ik dat de markten iets verschillend liggen, ik heb nu enkele klanten in BE en enkele in US .. alleen is echter m'n site momenteel 1-talig (engels) foei foei, ... Heb ook gemerkt dat google Adwords weinig opbrengt in de zin, er wordt precies op losgeclicked ..

Dan moet je, je adwords account wat optimaliseren en dieper ingaan op de zoekwoorden.

ptimo3
01/07/11, 21:06
Dan moet je, je adwords account wat optimaliseren en dieper ingaan op de zoekwoorden.

Zullen we een proberen :-)
Heb al gemerkt dat bepaalde ads serieus wa meer kliks geven dan andere.
Nu wat content aanpassen