PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem met opzeggen bij vinzei.com

Hostingwalk
26/06/11, 23:30
Beste leden,

Ik heb bij Vinzei.com een VPS afgenomen en heb netjes 1e maand betaald.
Nu heb ik 10dagen van tevoren opgezegd maar moet ik alsnog 1 maand nog betalen.
Omdat ik volgens hun 30 dagen van tevoren moet opzeggen wat betekend:
- dat ik na afnemen gelijk als moest opzeggen...

Echter de factuur is verstuurd op 15-06-2011 om 8:22:41, uw opzegging is binnen gekomen op 15-06-2011 om 09:28. Dit is een uur later na het versturen van de factuur.

Dus om 1 uur gaan ze al moeilijk doen..

Ik wil dus weten wat ik kan doen.

Mvg, Jan

cfmweb
27/06/11, 00:02
Wat staat erover in hun algemene voorwaarden ?

unchained
27/06/11, 01:04
Nu heb ik 10dagen van tevoren opgezegd maar moet ik alsnog 1 maand nog betalen.
<knip>
Echter de factuur is verstuurd op 15-06-2011 om 8:22:41, uw opzegging is binnen gekomen op 15-06-2011 om 09:28. Dit is een uur later na het versturen van de factuur.

10 dagen op voorhand opgezegd? en een opzegging die toekomt na een factuur?

Bedoel je dan dat je 1 maand de vps gehad hebt, deze vervolgens wilde opzeggen, maar dit dan maar 10 dagen voor het aflopen van de eerste maand hebt gedaan?

Als er een factuur uitgestuurd werd en je de opzeg pas daarna gedaan hebt (die dus later is aangekomen), dan zal je waarschijnlijk gewoon moeten betalen.

Kijk zoals cfmweb zegt eens even naar hun A.V., als die zeggen dat het een 30 dagen opzegperiode is, dan heb je niet veel andere keuze dan gewoon te betalen denk ik.

Hostingwalk
27/06/11, 01:31
Hun sturen die factuur 10dagen van tevoren op dan mag je nog opzeggen tot einde van de maand vindt ik toch.
Ik moet dus 1 maand VPS betalen voor iets dat ik niet gebruikt, en heb ook het budget niet daarvoor.

ilnee
27/06/11, 02:35
Ik wil dus weten wat ik kan doen.
Dat hangt van je doel af. Als je gedegen advies wilt raad ik je aan om:
- duidelijk te zijn;
- antwoord te geven op alle vragen;
- irrelevante informatie achterwege te laten (je mening, je financiële status, de naam van de 'tegenpartij', etc.)

Als het enkel je bedoeling is de tegenpartij zwart te maken (doe geen moeite, vele anderen waren je voor) en jezelf cq. je toekomstige bedrijf voor schut te zetten volstaat het om hier af en toe je mening over willekeurige zaken in tenenkrommend Nederlands te spuien.

Yourwebhoster
27/06/11, 08:59
Hun sturen die factuur 10dagen van tevoren op dan mag je nog opzeggen tot einde van de maand vindt ik toch.
Ik moet dus 1 maand VPS betalen voor iets dat ik niet gebruikt, en heb ook het budget niet daarvoor.

16.1 De opdracht kan worden aangegaan voor bepaalde of voor onbepaalde tijd.
16.2 De opdracht voor bepaalde tijd gaat in op de datum van ondertekening van de opdrachtbevestiging door de klant. De overeenkomst wordt ten minste aangegaan voor de contractsduur van één jaar.
16.3 Tenzij anders bepaald kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd door de opdrachtgever uitsluitend tegen het einde van het kalenderjaar worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
16.4 De opdracht voor bepaalde tijd dient met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden voor de beëindigingsdatum bij aangetekende brief worden opgezegd.
16.5 Indien de overeenkomst niet conform de vorige leden wordt opgezegd, wordt de overeenkomst voor dezelfde periode verlengd.
Of dit voor vps specifiek anders is weet ik niet, maar je leert in ieder geval dat je de voorwaarden altijd moet doorlezen. Nou is 3 maanden wel erg lang, maar (tenzij er nog meer afspraken zijn bij het afsluiten van de dienst) ze kunnen je blijkbaar ook voor een jaar vasthouden.

t.bloo
27/06/11, 11:44
Wat ilnee zegt inderdaad.

Het is normaal dat je een bepaalde opzegtermijn hebt. Blijkbaar ben je hier een maand overeengekomen. Het klopt dat je dan de eerste maand feitelijk aan 2 maanden vast zit. Wil je dat niet, dan kun je soms een proefperiode overeenkomen. De reden van een opzegtermijn is dat de hoster ook een beetje vastigheid nodig heeft voor een goede planning en bedrijfsvoering.

Vaak willen hosters echter nog wel eens wat coulance tonen als je in de periode opzegt voordat de nieuwe factuur aangemaakt wordt. Zodra er een factuur aangemaakt is, kost een bedrijf dat echter gewoon geld, net als bij jezelf. Je hoeft dan doorgaans niet meer te rekenen op meewerking bij een te late opzegging.

Het ziet er dus naar uit dat je het niet handig hebt aangepakt en je nog een maandje die VPS moet betalen.

The-BosS
27/06/11, 13:05
Dit is specifiek voor VPS diensten:

Zodra u de bestelling heeft geplaatst, krijgt u een kopie in uw mailbox van uw geplaatste bestelling, daarna krijgt u van onze administratie afdeling een factuur, deze kan per iDeal, PayPal of bankoverschrijving worden voldaan, zodra onze administratie de boeking op onze bank zichtbaar heeft, word uw afgenomen product geactiveerd. Daarna krijgt u naar uw keuze uw factuur per maand, kwartaal of per jaar. Product word zonder opzegging per verlengdatum stilzwijgend verlengt.

En bij de pakketten zelf staat er:

Contract per maand

Met andere woorden indien je voor betaling gekozen hebt per maand dan zal je toch de eerste 2 maanden moeten afnemen, je start maand + volgende maand aangezien je 1 maand opzeg hebt.