PDA

Bekijk Volledige Versie : inkomend dataverkeer vliegt omhoog wat kan ik doen !!!!



patrickekkel
24/06/11, 22:12
96429643964496459646
Sinds korte tijd krijg ik te maken met hoge inkomend verkeer op een server van mij
wat kan ik hier aan doen, want zo gaan de Kosten voor mij ook flink omhoog
wat natuurlijk niet de bedoeling is !

zie hier de grafieken

wat kan ik doen of hij kan ik precies zien wat het inkomend verkeer is
het vreemde is wel dat het altijd op een andere tijd is

The-BosS
24/06/11, 22:19
Is er toevallig niemand backups aan het uploaden/downloaden op het moment dat hij zijn computer inschakelt (of de pc idle is). Welk OS en CP draaid er op de server, bij de meeste CP's kun je zien wie min of meer wat verbruikt. Anders zou je ook eens ipac-ng op je server kunnen zetten om te kijken op welke poort de traffic binnen komt.

PS: inbound op switch is outbound op je server, tenzij dit anders is ingesteld in je monitoring (cacti).

patrickekkel
24/06/11, 22:29
ik ben al wel wezen kijken met iptraf maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van ik zal ipac-ng eens proberen
mijn os is CentOS 5.5 en ik maak gebruik van Directadmin

Vreemde is nu wel als ik kijk in het Klanten Panel van mijn leverancier is die zeer hoog
kijk ik op mijn eigen cacti waar ook mijn switch op is aangesloten is die een stuk lager
dan zit die op gemiddeld 4Mbit

WeServIT
24/06/11, 22:49
Zorg anders even dat je door middel van een MRTG grafiek het dataverkeer monitored op je server. Misschien gaat er bij je leverancier wel iets mis waardoor er hogere waardes gemeten worden in plaats van de werkelijke waardes.

Dries.Pattyn
24/06/11, 22:53
Indien die grafieken zijn gemaakt in standpunt van je switch gaat het hier over upload (in standput van je server dan).
Inbound op de switchpoort is outbound op de server.

Het kan echt alles zijn,
maar het zou even goed kunnen dat je server is opgenomen in een botnet en die pieken kunnen daarvan de een verklaring zijn.

Als het gaat over grote bestanden die geupload worden via http, dan zou je het wel opgemerkt hebben in de directadmin verkeerstatistieken, toch?

patrickekkel
24/06/11, 22:58
Gelukkig ik kreeg een mail van mijn leverancier
Ik de verkerkeerde switch was geselecteerd
Dit was de switch voor de losse colocatie
En ik zit rechtstreeks op de foundry core
Ook niet gek dus dat ik niks kon vinden

WeServIT
24/06/11, 23:01
Gelukkig ik kreeg een mail van mijn leverancier
Ik de verkerkeerde switch was geselecteerd
Dit was de switch voor de losse colocatie
En ik zit rechtstreeks op de foundry core
Ook niet gek dus dat ik niks kon vinden

Dat was ook de reden waarom ik je aanraadde om even een MRTG te draaien. Goed dat het probleem opgelost is nu!