PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitgaande mails shared hosting beperkt?



pieterl
19/06/11, 18:06
Van de ene dag op de andere heeft onze host, onaangekondigd, het maximaal aantal uitgaande mails per account teruggeschroefd naar 200/dag.

Dit brengt voor ons problemen mee, de host wist echter te vertellen dat dit een gangbaar gebruik is, de server had al eerder deze instelling moeten hebben en alle hosts beperken het aantal uitgaande mails op 200/dag.

Klopt dit volgens jullie?

pierce
19/06/11, 18:16
Klopt dit volgens jullie?

Het verhaal is aannemelijk, of het klopt is een tweede. Maar ongebruikelijk is het in ieder geval niet. ;)

Hoeveel e-mails verzend je op een dag? En wat voor e-mails zijn het dan(reclame, nieuwsbrieven, orders, etc)?

WeServIT
19/06/11, 18:19
Dit zal de hoster gedaan hebben om spamming door andere users te voorkomen. Het is mogelijk om dit limiet per gebruiker aan te passen, je kunt je hoster het beste vragen of dat ze na goedkeuring van de doeleinden van dit aantal e-mails, het limiet voor jouw user kunnen aanpassen.

pieterl
19/06/11, 18:20
Hey,

het betreft vooral support e-mails en automatische registratie-mails wanneer leden zich aanmelden.
De host gaf aan dat ze op hun shared server 1 gebruiker hadden die misbruik had gemaakt van het ontbreken van deze limiet en duizenden mails verstuurde over de server.
Die ene gebruiker beperken was volgens de host niet mogelijk ..

WeServIT
19/06/11, 18:22
Hey,

het betreft vooral support e-mails en automatische registratie-mails wanneer leden zich aanmelden.
De host gaf aan dat ze op hun shared server 1 gebruiker hadden die misbruik had gemaakt van het ontbreken van deze limiet en duizenden mails verstuurde over de server.
Die ene gebruiker beperken was volgens de host niet mogelijk ..

Begrijpelijk, de hoster zal dit in de toekomst willen voorkomen. Wat ik in mijn vorige post al zei, het limiet valt per user aan te passen, dus waarschijnlijk zullen ze dit wel voor je kunnen doen.

pieterl
19/06/11, 18:24
@WeServIT: daar had de host geen oren naar, er was niets mogelijk om onze limiet, al was het maar tijdelijk, te verhogen.

In een ander topic heb ik alvast mijn zoektocht naar een andere host gestart, aangezien ik totaal niet meer tevreden ben.
Zo had ik voor een andere website tijdelijk mijn ftp limiet overschreden (moest even wat vakantiefoto's uploaden). Mijn account werd geblokkeerd,zonder voorafgaande melding. Wanneer men naar m'n site ging stond er in het groot te lezen 'de gebruiker heeft wellicht zijn factuur niet tijdig betaald' of iets in die zin. Ik kon niet meer inloggen op ftp om het bestand te deleten, ik kon niets meer .. enkel upgraden naar een duurder pakket.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met deze hoster, mag deze hier vermeld worden?

WeServIT
19/06/11, 18:37
@WeServIT: daar had de host geen oren naar, er was niets mogelijk om onze limiet, al was het maar tijdelijk, te verhogen.

In een ander topic heb ik alvast mijn zoektocht naar een andere host gestart, aangezien ik totaal niet meer tevreden ben.
Zo had ik voor een andere website tijdelijk mijn ftp limiet overschreden (moest even wat vakantiefoto's uploaden). Mijn account werd geblokkeerd,zonder voorafgaande melding. Wanneer men naar m'n site ging stond er in het groot te lezen 'de gebruiker heeft wellicht zijn factuur niet tijdig betaald' of iets in die zin. Ik kon niet meer inloggen op ftp om het bestand te deleten, ik kon niets meer .. enkel upgraden naar een duurder pakket.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met deze hoster, mag deze hier vermeld worden?

FTP limiet is niet echt meer van deze tijd, wanneer je de diskspace overschreden had is het vrij logisch dat je account automatisch gesuspended wordt. Tegenwoordig hebben de meeste hosters gewoon "allow overusage" aan staan, waardoor de hoster een e-mail krijgt. Op deze manier kan de gebruiker de keuze krijgen om te upgraden of het pakket gesuspended laten tot de volgende maand.

Om meteen negatieve reacties hier op Webhostingtalk te plaatsen vind ik persoonlijk wat ver gaan, maar je kunt altijd kijken of dat ze bij ISPgids of andere sites staan en op die manier je mening over ze uiten.

pieterl
19/06/11, 18:43
Ok, zal ik doen. Het ergert me gewoon dat deze host zich totaal niet flexibel toont voor een klant die toch enkele sites bij hen heeft staan. Dit is de 2de keer dat ik met de rug tegen de muur gezet wordt, laatst kregen we aan de telefoon te horen dat we maar hadden moeten weten dat shared hosting voor de hobby'ist is, de prof. gebruiker gaat voor VPS hosting.

The-BosS
19/06/11, 18:49
... laatst kregen we aan de telefoon te horen dat we maar hadden moeten weten dat shared hosting voor de hobby'ist is, de prof. gebruiker gaat voor VPS hosting.

Die redenering kan ik eerlijk gezegd niet volgen, moesten ze nu nog zeggen dat low end budget voor hobby is tot daar aan toe. Maar ik ken shared webhosters die betere diensten kunnen leveren dan vps'en, maar daar is de prijs dan ook naar ;).

onager
19/06/11, 19:35
...Dit is de 2de keer dat ik met de rug tegen de muur gezet wordt, laatst kregen we aan de telefoon te horen dat we maar hadden moeten weten dat shared hosting voor de hobby'ist is, de prof. gebruiker gaat voor VPS hosting.
Tsja, klantvriendelijkheid is maar weinigen gegeven, net als adviesvaardigheden. Het lijkt wel alsof je voor shared hosting geen of minder moeite hoeft te doen. Dat zijn blijkbaar geen echte klanten, maar... hobbyisten.

pieterl
19/06/11, 20:02
Tsja, klantvriendelijkheid is maar weinigen gegeven, net als adviesvaardigheden. Het lijkt wel alsof je voor shared hosting geen of minder moeite hoeft te doen. Dat zijn blijkbaar geen echte klanten, maar... hobbyisten.

Inderdaad, dit terwijl een leek bij het zoeken naar een host voor z'n website meestal niet verder zal kijken dan de 'gewone' hosting pakketten.. Ik ben een website eigenaar, al wat ik zoek is een betrouwbare host voor m'n website.
Een taxichauffeur mag dan bedreven zijn in het veilig vervoeren van z'n klanten langs de snelste weg, hij hoeft daarvoor niet meer te kunnen dan een lamp of band van z'n wagen te vervangen, niet?
Wellicht had ik me beter moeten informeren, de manier waarop de host omgaat met deze zaken betoond mijn inziens echter weinig respect voor de betalende klant.. Ik veronderstel dat het ook anders kan ..

Wido
19/06/11, 20:20
Begrijpelijk, de hoster zal dit in de toekomst willen voorkomen. Wat ik in mijn vorige post al zei, het limiet valt per user aan te passen, dus waarschijnlijk zullen ze dit wel voor je kunnen doen.Ben je er hier dan van overtuigd dat de host DA gebruikt?

Wij hebben ook een mail limiet (500 per uur) op onze hosting pakketten, maar dat wordt ergens verderop in de route geregeld (gaat via enkele relays), daar hebben we GEEN mogelijkheid om een uitzondering per user/domein te maken.

Het kan dus niet altijd, het ligt echt aan het platform wat gebruikt wordt.

pieterl
19/06/11, 20:45
Ben je er hier dan van overtuigd dat de host DA gebruikt?

Wij hebben ook een mail limiet (500 per uur) op onze hosting pakketten, maar dat wordt ergens verderop in de route geregeld (gaat via enkele relays), daar hebben we GEEN mogelijkheid om een uitzondering per user/domein te maken.

Het kan dus niet altijd, het ligt echt aan het platform wat gebruikt wordt.

Wido, bedankt voor je toevoeging.
Nog wat betreft de mail limiet; jij spreekt van 500 per uur, bij mijn host is dat dus 200 per dag.
200 per dag, dan moet een bedrijfje met enkele werknemers er al niet aan denken om zo'n shared host te nemen, kom je al snel in de problemen.
Wat is volgens jullie de gangbare limiet? onze host zei namelijk dat dit steeds 200/dag was..

WeServIT
19/06/11, 20:54
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om Directadmin ging, maar blijkbaar is het niet vermeld. 200 e-mails per dag is in ieder geval erg weinig, wanneer een normaal persoon bijvoorbeeld een mailing wil versturen naar zijn of haar klanten / users, kom je al snel in de problemen.

dreamhost_nl
19/06/11, 21:05
We hebben een limiet ingesteld van 1000 per dag, met een max. van 100 per geheel uur, waarbij we best bereid zijn om dit individueel aan te passen mocht dit echt nodig zijn. 200 per dag is echt wel een te lage marge imo. Zeker als deze is ingesteld vanwege één gebruiker en verder zonder voorafgaande melding. Afgaande dat bij een klacht wordt gewezen op het feit dat er dan maar een VPS genomen moet worden, zou ik me toch gaan afvragen of je wel voor een professionele partij hebt gekozen.

pieterl
19/06/11, 21:37
Die bedenking heb ik me inderdaad ook gemaakt, ik zal hen misschien even de link naar dit topic doorgeven.
Er zit verder niets anders op dan al m'n sites over te zetten, over de betreffende host zijn er nog geen recensies op ISPgids (bedankt voor de tip), ik zal er in ieder geval mijn ervaring doorgeven.

Wido
19/06/11, 22:42
Wido, bedankt voor je toevoeging.
Nog wat betreft de mail limiet; jij spreekt van 500 per uur, bij mijn host is dat dus 200 per dag.
200 per dag, dan moet een bedrijfje met enkele werknemers er al niet aan denken om zo'n shared host te nemen, kom je al snel in de problemen.
Wat is volgens jullie de gangbare limiet? onze host zei namelijk dat dit steeds 200/dag was..

Als een spammer gaat spammen, dan gaat het hard. Meestal direct tienduizenden al dan niet honderdduizenden berichten. Je hebt gewoon een limiet nodig om dit tegen te gaan.

500 per uur leek ons logisch, zo stop je een spam uitbraak eigenlijk direct. 200 per dag vind ik persoonlijk wel erg laag. De tijdspanne is gewoon te lang, je kan ook zeggen dat je 200 per 15 minuten doet, dat werkt ook al aardig goed.

Mark17
20/06/11, 22:00
Hier hebben we de standaard staan op 500 per dag, voor bepaalde klanten zijn hier echter uitzonderingen op gemaakt. Deze kunnen 500 per uur of 500 per kwartier doen. Mocht men een beetje kunnen scripten of een pakket gebruiken dat een verbinding naar een externe SMTP server kan maken dan is het in overleg ook mogelijk om zonder harde limiet voor bepaalde afzenders te werken. Het kan dus wel.

Gezien de opmerking van de hoster over dat shared webhosting voor hobby'isten is krijg ik het idee dat helaas geen super goede keus in het verleden is gemaakt door de TS. Een dergelijke hoster is in mijn ogen geen top hoster mbt kwaliteit. Mij is niet bekend over welke hoster het gaat, maar het lijkt mij verstandig te kijken naar een andere hoster (zoals de TS al doet).