PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakket uitbreiden, a.u.b. advies



Sabrina_S
18/06/11, 11:23
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een klein netwerk van (WordPress) websites waar steeds meer traffic op af komt. Ik heb daarom inmiddels 81% van mijn toegestane data gebruikt voor deze maand. Mijn hostingpakket upgraden bij mijn huidige host is wat mij betreft geen optie, omdat ik dan direct 3 keer zoveel moet betalen voor het dubbele dataverkeer (raar maar waar).

Ik verwacht overigens dat mijn websites zullen blijven groeien en ik ben nu dan ook aan het bekijken wat de opties zijn. Ik lees van alles over shared hosting, VPS, dedicated servers e.d., maar ik ben totaal niet technisch. Ik kan prima overweg met mijn DirectAdam panel, maar daar houdt het ook echt wel bij op.

Mijn vraag is of iemand me wat advies kan geven over de hosting(partner) die bij mij past. Ik ben overigens op zoek naar een partner met duidelijke (en natuurlijk positieve) referenties. Geen hobbyisten dus. :)

Mijn huidige pakket ziet er als volgt uit:

- Zakelijke hosting (het zijn zakelijke websites dus hoge snelheid e.d. is een absolute must)
- Server in Nederland
- 25 GB data
- 5 GB ruimte
- Eigen IP adres

Ik heb niet perse direct meer ruimte nodig, maar data zou dus minimaal 50 GB moeten worden. Omdat ik verwacht dat de websites het komende jaar behoorlijk zullen groeien, ben ik op zoek naar een pakket/partij waarbij veel (!!) groei mogelijk is zonder dat ik al mijn websites opnieuw zal moeten verhuizen.

Uiteraard zijn minimale downtime en pijlsnelle support een must.

Kan iemand mij advies geven over de "next step"? Moet ik het bij shared hosting houden, of kan ik beter voor VPS/dedicated gaan. Note: de sites moeten snel kunnen groeien, maar mijn budget voor hosting is momenteel nog vrij beperkt. Ik ben dus niet op zoek naar een oplossing waarbij ik opeens 30 euro of meer per maand betaal.

Alvast bedankt!

Wesey
18/06/11, 11:27
Heeft uw website een .nl extensie. Want sommige hostings accepteren dat niet.

Sabrina_S
18/06/11, 11:32
^ Ja het gaat om .nl domeinnamen

wwa55
18/06/11, 11:38
De volgende stap zou naar mijn mening een VPS zijn, daarbij heb je flexibiliteit en snelheid, je bent daarbij niet afhankelijk van andere websites op de server. Bij de meeste hosts kun je ook gemakkelijk upgraden, je kunt dus met een kleine VPS starten.

Wesey
18/06/11, 11:58
Als het inderdaad om .nl extensies gaat dan raad ik hostdime.com aan.

RichardVD
18/06/11, 12:28
Omdat je zelf niet voldoende kennis hebt is een VPS of dedicated server alleen een optie als je het beheer hiervan uitbesteed, oftewel een managed VPS of dedicated server. Dit ga je alleen niet halen binnen jouw budget waardoor alleen shared hosting nog overblijft.

Als de WordPress websites goed in elkaar zitten en dus geen onnodig hoge load veroorzaken zie ik geen problemen om dit nog een tijd op shared hosting te laten. Het is wel verstandig om te kijken naar een partij die ook (managed) VPS aanbied zodat je in de toekomst zonder veel moeite alles kan (laten) overzetten.



Als het inderdaad om .nl extensies gaat dan raad ik hostdime.com aan.
Eén van de eisen van TS is "server in Nederland". Dat is bij deze partij niet het geval.

The-BosS
18/06/11, 16:52
...
- Zakelijke hosting (het zijn zakelijke websites dus hoge snelheid e.d. is een absolute must)
- Server in Nederland
- 25 GB data
- 5 GB ruimte
- Eigen IP adres
...


Als het inderdaad om .nl extensies gaat dan raad ik hostdime.com aan.


HostDime operates its privately owned data center in Orlando, Florida. Data Center 2 (DC2), located in north Orlando, began live operation in July of 2005. DC2 was designed and conditioned to the highest of standards.

Lezen is een kunst blijkbaar!

CT0
18/06/11, 20:55
Als de wordpress sites goed in elkaar zitten kun je ook een reseller pakket pakken. Die zijn groter, zijn gemanaged en kun je ook laten groeien.

MOD EDIT:

Pardon? Lees de regels nog eens goed met betrekking tot het aanbieden buiten de advertentie forums!

Sabrina_S
18/06/11, 22:24
Dank voor de berichten tot op heden! Mijn voorkeur zou inderdaad uitgaan naar managed VPS, maar zoals RichardVD al opmerkt heb ik daar momenteel helaas nog niet voldoende budget voor. Het zou bovendien een beetje zonde geld zijn als ik het komende half jaar slechts een fractie van de capaciteit van de VPS gebruik. Is VPS overigens altijd beter/sneller dan shared hosting?

Begrijp ik goed dat verhuizen van shared hosting naar VPS altijd betekent dat ik weer aan de gang moet met het overzetten van de databases e.d.? Dat zou ik namelijk heel graag willen voorkomen.

Al met al blijf ik de mogelijkheden onderzoeken dus tips zijn zeker welkom. Nogmaals bedankt!

MOD EDIT:

Aanbiedingen vraag je in een nieuwe thread in het advertentie forum.

WeServIT
18/06/11, 22:42
Goedenavond Sabrina,

Aan de hand van de huidige situatie lijkt me een upgrade naar een pakket met meer resources het beste idee. De kosten zullen dan niet enorm stijgen zodat je niet ineens 50 tot 60 euro minimaal per maand moet gaan betalen, want dat is toch wel de minimale prijs van een managed VPS draaiend in een betrouwbare omgeving. Waarschijnlijk zullen je websites geen problemen vormen voor de andere klanten gehost op dezelfde shared server als je websites, want anders had je hoster je hier wel over geïnformeerd. Dus in dit geval zou een Shared (Reseller) hosting prima voldoen tot dat je echt gegroeid bent. Het is moeilijk om te zeggen wanneer je de snap moet maken naar een VPS of Dedicated server, maar zolang je websites geen problemen geven voor de andere gebruikers en de specificaties nog voldoende zijn, kun je prima op een Shared omgeving draaien.

CT0
19/06/11, 11:13
Begrijp ik goed dat verhuizen van shared hosting naar VPS altijd betekent dat ik weer aan de gang moet met het overzetten van de databases e.d.? Dat zou ik namelijk heel graag willen voorkomen.

Als je met hetzelfde controlpanel blijft werken kun je vaak eenvoudig migreren. Als je nu bijvoorbeeld DirectAdmin gebruikt dan kun je het beste een nieuwe omgeving met ook DirectAdmin pakken. Je kunt het dan eenvoudig omzetten door een backup te maken en die in de nieuwe omgeving te restoren.

RichardVD
19/06/11, 12:15
Is VPS overigens altijd beter/sneller dan shared hosting?
Een VPS hoeft niet sneller te zijn dan shared hosting.

Quote uit je aanvraag topic om daar de discussie weg te houden:

zoals je in het andere topic wellicht ook hebt gelezen, is mijn budget momenteel zeer beperkt terwijl ik wel op zoek ben naar een professionele hostingpartner. Mochten er inderdaad geen mogelijkheden zijn voor VPS gezien mijn budget
Voor hetzelfde of misschien wel minder heb je betere shared hosting dan een te goedkope managed vps. Wil je nu toch voor een vps gaan omdat je opziet tegen een derde verhuizing kies dan zoals aangegeven voor een partij die dit via het controlpanel voor jou kan doen.

Sabrina_S
19/06/11, 13:18
Als je met hetzelfde controlpanel blijft werken kun je vaak eenvoudig migreren. Als je nu bijvoorbeeld DirectAdmin gebruikt dan kun je het beste een nieuwe omgeving met ook DirectAdmin pakken. Je kunt het dan eenvoudig omzetten door een backup te maken en die in de nieuwe omgeving te restoren.

Dat is een goede tip, dank!

Reden dat ik een aanvraag heb gedaan voor VPS is inderdaad omdat ik een derde verhuizing totaal niet zie zitten. Ik ben bovendien redelijk goed op de hoogte van het aanbod m.b.t. shared hosting terwijl VPS geheel nieuw voor me is.

Nogmaals dank voor de reacties tot op heden!

Mark17
20/06/11, 21:06
Tip: neem contact op met de vraag of de potentiële leverancier ook de verhuizing voor je wil regelen. Zo ja dan verwacht ik dat dit geen problemen zal geven (geef wel aan welk controlpanel nu gebruikt wordt).

Shared hosting lijkt mij op zich geschikt voor de vraag, overleg echter wel met de potentiële leverancier of het mogelijk is om meerdere domeinnamen onder 1 pakket te hebben. Het is natuurlijk ook een optie om bij meerdere partijen te vragen wat er mogelijk is.

Mocht er geen passend pakket op de site van een hoster staan dan is het ook mogelijk om contact op te nemen met de hoster om naar een alternatief pakket te vragen. De reactie kan veel zeggen over hoe de hoster als leverancier met support vragen om gaat.

Sabrina_S
20/06/11, 21:31
Dat is ook een hele goede tip, bedankt! Ik heb inmiddels besloten toch voor managed VPS te gaan en ga binnenkort verhuizen. :) Jullie advies heeft me dus enorm geholpen.