PDA

Bekijk Volledige Versie : download script



no1san
10/06/11, 10:17
Op een website wil ik downloads aanbieden. Niks nieuws echter vanwege toekomstig volume en hoeveelheid heb ik een paar vragen.

-heeft iemand ervaring met een script om downloads aan te bieden?
Met mogelijk de oplossing voor:
-beperking op IP (bijv 5 downloads per dag)
-bandbreedte beperking (downloads hebben de minste prio)
-blokeren van IP voor downloads

Ik heb een webserver met voldoende opslag en resources maar zijn er andere mogelijkheden?
Wanneer is het voor een hoster interessant om zoiets te sponseren? (of mirror enz)

Alvast bedankt!

rimote
10/06/11, 10:49
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Wij hebben geen kant en klare scripts, maar met php kom je ver (er zullen vast een aantal kant en klare scripts zijn die jou wensen vervullen).

Met PHP kan je in ieder geval het IP opvragen en dus ook beperkingen instellen mbt het aantal downloads. Ook het blokkeren van IP's kan. Bandbreedte kan met apache:

http://www.howtoforge.com/mod_cband_apache2_bandwidth_quota_throttling
http://www.web-development-blog.com/archives/limit-the-number-of-downloads-per-client/

Je vraagt naar andere oplossingen dan een webserver. Wat heb je zelf in gedachten? Wat is je plan/wat is je doel mbt sponsoring?

CT0
10/06/11, 10:56
Dit kan gewoon met een stukje php / mysql.

In mysql bijhouden welke IPs er welke files hebben gedownload. Natuurlijk niet direct naar files linken maar ff via PHP laten lopen want anders kun je het niet meer dichtkrijpen...

no1san
10/06/11, 10:59
Met PHP kan je in ieder geval het IP opvragen en dus ook beperkingen instellen mbt het aantal downloads. Ook het blokkeren van IP's kan. Bandbreedte kan met apache:
Yep maar zoek wel iets (een beetje) kant en klaar. Bezoeker ziet alleen maar een download link...


Wat heb je zelf in gedachten?
Als ik ooit echt zaken ga doen dan zou ik Amazon S3 willen koppelen aan mijn file storage.
Niet onbeperkt maar wel enorme mogelijkheden om te groeien met storage.


Wat is je plan/wat is je doel mbt sponsoring?
Ik heb bandbreedte en opslagruimte over (op dit moment).
Ik neem aan dat meer server eigenaren dat hebben.

het aanbieden van wat downloads in ruil voor linkje enz. lijkt me dan best aardig.
Net als je ziet bij mirrors van populaire downloads.
Gaat meer om het lange termijn business model :-)

CT0
10/06/11, 11:06
Wil je er ook een hele fancy backend bij of is dat minder belangrijk?

Anders PM ff want volgens mij heb ik dat in no-time voor je gefixt :)

no1san
10/06/11, 12:08
Wil je er ook een hele fancy backend bij of is dat minder belangrijk?
backend niet nodig.
Heb de site en G analytics.


Anders PM ff want volgens mij heb ik dat in no-time voor je gefixt
komt eraan.