PDA

Bekijk Volledige Versie : PowerDNS & .fr & IPv6



ErikKosters
09/06/11, 10:35
Ik kom iets raars tegen, ik kan namelijk geen .fr domeinen registreren. Althans die worden blijkbaar niet door .fr toegelaten. Ik heb op dit moment een 2-tal nameservers verspreid over 2 datacenters waarop PowerDNS draait welke direct vanaf de servers gesynchroniseerd worden. Dit werkt allemaal prima, bij elke tld, behalve dus .fr blijkt nu.

Als ik een ZoneCheck doe voor het domein dat ik wil registreren krijg ik het onderstaande terug:



Test results
---- fatal ----
f: Misbehaviour against AAAA query


Nu zie ik aan de AAAA query dat het hier om IPv6 gaat natuurlijk. Echter ik heb (sowieso de 1e dns-server) volledig ingesteld incl. IPv6, en dat werkt ook gewoon. De foutmelding is mij niet duidelijk genoeg. Althans, ik heb alles wat ebtreft IPv6 nagekeken, maar daar zie ik geen fouten in.

Mark17
09/06/11, 21:54
Indien gewenst kan ik je toegang geven tot ons DNS platform om te kijken of het dan wel werkt (wij gebruiken ook PowerDNS). Voor zover mij bekend werkt het bij ons wel gewoon (we krijgen ten minste geen errors terug). Mocht het op ons platform wel werken dan lijkt mij de volgende stap om queries te vergelijken (met name de reply).

Cybafish
10/06/11, 03:33
Je hebt zo te zien geen AAAA glue records voor ns1/ns2.ek-hosting.net. Wellicht heeft dat er iets mee te maken?