PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS management domein parking [NETROUTING RESELLER]



christianv
06/06/11, 21:45
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende probleem verder helpen.

Ik heb een reseller pakket bij Netrouting afgesloten en ben nu alles aan het migreren.
Sommige sites hebben alias domeinen. Alles is bij Transip geregistreerd.

Als ik een account maak in de WHM en bij Transip het ipadres in de A record instel op de server van Netrouting werkt alles prima. Als ik vervolgens ook voor een alias domein het ipadres van netrouting invul bij Transip en dan probeer om deze in CPANEL toe te voegen als "parked domain" dan krijg ik de volgende error:


Error from park wrapper: Using nameservers with the following IPs:
80.69.69.69,217.115.203.194,80.69.67.67
Sorry, the domain is already pointed to an IP address that does not appear to use DNS servers associated with this server.
Please transfer the domain to this servers nameservers or have your administrator add one of its nameservers to /etc/ips.remotedns and make the proper A entries on that remote nameserver.

Uiteraard heb ik geen toegang tot /etc/ips.remotedns om een remote nameserver toe te voegen.

Ik heb al geprobeerd om in de WHM de nameservers van transip te zetten maar helaas zonder success. Vervolgens heb ik geprobeerd om bij Transip de nameservers van Netrouting in te stellen maar die hebben helemaal geen records van mijnhoofdomein (ondanks dat ik deze wel kan aanpassen via cpanel...).

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan boxen?

dennis0162
06/06/11, 22:07
Misschien even naar Netrouting support mailen?

christianv
06/06/11, 22:08
Die zeggen dat ik mijn domein eerst moet "Unparken" voordat ik hem in cpanel kan parken...
Volgens mij is het dan voldoende om het ip in de DNS aan te passen toch?

Cybafish
06/06/11, 23:15
Je hoster moet "Allow creation of Parked/Addon Domains that resolve to other servers" aanvinken in zijn WHM. Als jij je domein eerst unparkt in je huidige omgeving zal het ook werken inderdaad (je domein resolvet dan immers niet meer), maar dan is je domeinnaam wel offline gedurende de migratie.

christianv
06/06/11, 23:29
@Cybafish: Hoe kan ik een domein "Unparken" dan?

dreamhost_nl
07/06/11, 20:25
Dat kan zowel in WHM als cPanel :

cPanel : http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/AllDocumentation/CpanelDocs/ParkedDomains#Remove a Parked Domain
WHM : http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/AllDocumentation/WHMDocs/ListParked (en dan "Unpark" aanklikken achter de domeinnaam)

christianv
07/06/11, 20:31
Mijn huidige domeinen staan niet bij deze host in cpanel, dus ik kan ze dan ook niet vanuit cpanel unparken.
In de WHM heb ik geen optie om parked domeinen te listen. Daar heb ik denk ik geen rechten voor.

Inmiddels heb ik het opgelost door de A-record uit mijn DNS te verwijderen bij Transip.
Op dat moment kan ik een domein wel toevoegen aan cpanel. Daarna zet ik de A-record weer terug en tadaa!

Bedankt voor de hulp allemaal!