PDA

Bekijk Volledige Versie : Eenvoudig Document Management Systeem gezocht



Mannekino
06/06/11, 16:21
Ik ben op zoek naar een eenvoudig systeem voor documentbeheer. Ik heb al OpenKM geprobeerd maar dat was veel te complex. Het is bedoeld om eenvoudig bepaalde documenten (voornamelijk Word documenten) te beheren. Er moeten in ieder geval versie geschiedenis bijgehouden kunnen worden en een rechten systeem.

Het moet ook simpel in gebruik zijn. De gebruikers werken niet veel met internet. Bijvoorbeeld een simpel webbased systeem wat op een VPS gehost kan worden. Hebben jullie suggesties voor wat ik zoek? Alles wat ik tot nu toe heb gevonden lijkt veel te uitgebreid te zijn.

Apoc
06/06/11, 16:30
Ik zou Alfresco eens proberen - dat sluit goed aan bij wat je omschrijft.

Mannekino
06/06/11, 17:13
Bedankt, ik ga het even bekijken.

no1san
06/06/11, 23:52
google docs?
werkt aardig samen met de msft offic plugin voor word google cloud connect.

no1san
07/06/11, 00:11
En Google die alles meeleest?
Liever google dan een NL host.

Maar dat is mijn mening ;-)

edit: Anders was er wel de eis dat het gehost moest worden op eigen server ofzo. In dit topic was de wens webbased.

no1san
07/06/11, 00:19
Vraag me toch af hoe je hoster exact gaat meelezen in je docs als je VPS oid hebt (tenzij managed)...
router sniffen? USB inpluggen? HD eruithalen?

Iemand moet het ding managen :-)


Nooit vertrouwen in Google gehad, zeker na het verhaal dat ze Wi-Fi routers hebben lopen kraken.
Inderdaad. De hele straat en allemaal lopen kraken. echt geen enkele wifi router is veilig, allemaal gekraakt door google.
Echt waar :-)

The-BosS
07/06/11, 00:26
edit: Anders was er wel de eis dat het gehost moest worden op eigen server ofzo. In dit topic was de wens webbased.


Bijvoorbeeld een simpel webbased systeem wat op een VPS gehost kan worden.

Hij wil het dus op een eigen vps webbased hebben, dat is totaal iets anders dan in een shared omgeving.

no1san
07/06/11, 00:30
Ik ben op zoek naar een eenvoudig systeem voor documentbeheer


Bijvoorbeeld een simpel webbased systeem wat op een VPS gehost kan worden.

Simpel en goedkoop leek me van toepassing. Sorry

ichat
07/06/11, 11:14
het hele google is evil verhaal is gewoon keihard gebaseerd op 'mis informatie' - er is namelijk NIETS gekraakt. - hoe graag de roddelpers dat zou zou willen, is is met een wifi-sniffer - wat verkeer gelogd - met als doel om SSID's en andere (voor locatie diensten relevantie) informatie. - dat er mensen en websites zo dom zijn om verkeer via onbeveiligde verbindingen te versturen is NIET googles schuld. al hadden ze die informatie beter direct verweiderd.

data beveiliging begind bij jezelf... als jij een laptop op straat vind, zet je hem dan aan (uit nieuwschierigheid?) en als er dan geen wachtwoord op die inlog zit en je dus toegang hebt tot gevoelige informatie - ben je dan een hacker???

maar goed dit is behoorlijk oftopic:
Alfresco, o3spaces (al is die 2e misschien buiten je scope)

PeterT
07/06/11, 11:44
Ik zou Alfresco eens proberen - dat sluit goed aan bij wat je omschrijft.

Alfresco is niet bepaald eenvoudiger dan OpenKM en biedt ook veel meer dan OpenKM.
Als je echt eenvoudig werk wilt, kijk dan naar OpenDocMan (bijna het simpelste dat er is) of DSpace/EPrints. Wil je meer zoals Alfreco, kijk dan ook eens naar Nuxeo DM of Cyn.in

Afhankelijk van de VPS wil je trouwens ook geen systeem als Nuxeo, Alfresco of Cyn.in hosten (de laatste kan nog relatief goed omgaan met weinig resources, maar de eerder genoemde systemen liever niet).

Mannekino
07/06/11, 13:45
Ja, het is gewoon een VPS in eigen beheer (ook de server) met VMware. Ik heb al even gekeken naar Alfresco maar dat lijkt mij ook te complex voor wat ik wil doen. Redmine ga ik vandaag installeren, wellicht is dat iets. Gebruikersvriendelijkheid is erg belangrijk van onervaren gebruikers. In Redmine zitten ook veel functies in die niet nodig zijn, wellicht handig in de toekomst afhankelijk hoeveel ze ermee willen werken. Ik ga vandaag even naar de andere suggesties kijken.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Meer suggesties zijn altijd welkom.

PeterT
07/06/11, 13:50
Redmine heeft geen versioning erin, wel permissions. Eventueel kun je wel de http://www.redmine.org/plugins/dmsf plugin gebruiken om basic versioning erin te krijgen.

KerberosX
07/06/11, 22:23
Gewoon "the real thing" anders? Sharepoint namelijk. Heb je in alle flavours van gratis tot enterprise.

PeterT
07/06/11, 23:54
Gewoon "the real thing" anders? Sharepoint namelijk. Heb je in alle flavours van gratis tot enterprise.

Niet per se "the real thing" en overly complicated voor de requirements van TS z'n project ;)

Jeeves_
08/06/11, 22:28
Kijk anders eens naar Kerio Workspace. Dat werkt ook wel aardig.

wwa55
08/06/11, 23:06
Sharepoint kan inderdaad prima gebruikt worden, maar of je dat op een vps kunt draaien durf ik niet te zeggen.

The-BosS
09/06/11, 00:35
Sharepoint kan inderdaad prima gebruikt worden, maar of je dat op een vps kunt draaien durf ik niet te zeggen.

En waarom niet, een VPS kan zwaarder zijn dan een dedicated oplossing, het ligt er maar aan welke specs je neemt/hebt.

PeterT
09/06/11, 11:15
Sharepoint kan inderdaad prima gebruikt worden, maar of je dat op een vps kunt draaien durf ik niet te zeggen.

Ik kan uit ervaring vertellen dat MOSS (zelfs 2010) prima op een VPS draait. Voor 2010 raad ik je wel minimaal 2GB RAM aan en 1 dedicated processor core.

websiteondemand
24/06/11, 03:57
Sharepoint :) Je kan ook IBM DB2 Document Manager gebruiken in combinatie met Arbortext? Als je een goede neemt, past die zelfs nog bij sharepoint op de VPS. ;)

Maarreh, volgens mij volstaat Redmine prima voor TS :)