PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht: forum in phpBB of vBulletin. Wie maakt voor mij?



Anoniem
03/06/11, 13:32
Wie maakt voor mij een besloten forum in phpBB of vBulletin??

Graag voor vast bedrag waarbij we eerst samen een duidelijke resultaatsomschrijving maken.

Grt, Mieke

Functionaliteiten besloten forum
• moderator bepaalt wie lid mogen worden van een discussieforum
• alle berichten gaan eerst naar de moderator
• moderator kan individueel bericht terug sturen
• of moderator past bericht aan en selecteert aan welke forumleden dit bericht wordt toegestuurd.
• En moderator kan een vraag/opmerking toesturen aan alle leden / deel van de leden tegelijk
• moderator kan aangeven of hij wel/niet bericht terugverwacht van de deelnemer
• reageert de deelnemer niet binnen 2 dagen dan ontvangt hij automatisch een herinnering
• Er zijn meerdere deelnemersgroepen:
o Iedere deelnemersgroep voert zijn eigen besloten discussie
o Iedere deelnemer doet maar aan 1 discussiegroep dus maar aan 1 discussieforum mee
o Er worden dus meerdere besloten discussies tegelijkertijd gevoerd
• Iedere deelnemersgroep bestaat uit ca 10 – 100 mensen
• Een discussieforum kan een onbepaalde doorlooptijd hebben of juist van tijdelijk aard zijn.
• Per discussiegroep kan er een andere moderator aangewezen worden
Het is van groot belang dat het forum goed beveiligd is ivm de vertrouwelijkheid van de discussies.

Bij voorkeur ook de volgende functionaliteiten:
• meeleesfunctie
• mogelijkheid tot enquetes
• mogelijkheid tot stemmen
• via het forum ook documenten worden verstuurd
in zelfde huisstijl als mijn website

ichat
03/06/11, 14:02
Beste TS, om iedereen te helpen je een goed en degelijk aanbod te kunnen doen.

1: is het de bedoeling dat iemand alleen he forum voor je installeert op je huidige webhosting pakket, of ben je op zoek naar een 'gehoste' / 'beheerde' omgeving waarbij de webhosting, en eventueel ook het technische onderhoud voor je wordt verzorgt.

2: hoeveel leden / gebruikers / dataverkeer verwacht je op het forum te gaan gebruiken.

3: wat is het budget?

SF-Jeroen
03/06/11, 17:17
Het mag duidelijk zijn dat de TS dus niet iemand zoekt die vBulletin of phpBB voor hem installeert, want een groot deel van de gevraagde eisen zitten hier niet standaard in. Ik neem dan ook aan dat het gaat om maatwerk programmatuur eventueel op basis van vBulletin of phpBB.

ichat
04/06/11, 01:44
@SF-Jeroen - ik kan nu heel erg offtopic gaan en iedereen gaan uitleggen waarom je opmerking kant nog wal raakt, maar laten we het er op houden dat dit soort werk triviaal genoeg is om eerder gestelde vragen beantwoordt te krijgen. gaat het alleen over een dagdeel phpén of word het wat meer dan dat (lees hosting, management, code onderhouden na software updates etc... :O