PDA

Bekijk Volledige Versie : webalizer



HBCS
13/02/03, 10:35
wie o wie weet wat er aan de hand is als ik het volgende op mijn scherm krijg
Warning: Truncating oversized request field
Skipping bad record (31836)
het komt van webalizer maar ik kan niet vinden wat het is
vriendelijke groeten Herman Blom uit Delft

Domenico
13/02/03, 10:54
Dit komt door extreem lange lijnen in je logfile maar dit is niets ernstigs dus je hoeft je er niet druk over te maken. :)

13. I get Warning: Truncating oversized xxx errors! Why?
Internally, The Webalizer has a fixed maximum size for various parts of the log record. If a particular field is longer than will fit, you will see these warnings. The most common is that for the request field on sites that have a lot of CGI interaction. They can be safely ignored. If you don't want to see warnings or errors, you can use the ReallyQuiet option (-Q command line switch) to supress them.

HBCS
13/02/03, 12:42
dus ik hoef er geen slapeloze nachten van te hebben
ik was al blij dat ik het aan de gang had gekregen
mijn dank en ik hoop dat als ik weer wat heb dat het ook zo vlug opgelost is
bdw kan ik het gewoon laaten staan of is er wel iets aan te doen iets vergroten of iets dergelijks
vriendelijke groeten Herman Blom uit Delft

[Elwin]
14/02/03, 10:59
Origineel geplaatst door herman
dus ik hoef er geen slapeloze nachten van te hebben
ik was al blij dat ik het aan de gang had gekregen
mijn dank en ik hoop dat als ik weer wat heb dat het ook zo vlug opgelost is
bdw kan ik het gewoon laaten staan of is er wel iets aan te doen iets vergroten of iets dergelijks
vriendelijke groeten Herman Blom uit Delft

De lange lijnen uit de logs zoeken ? :D :D :D
Ik denk dat als je het weg wil hebben de logs moet clearen. Maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht. Bij ons runt het proggie in de background dus heb er zowieso geen last van.

HBCS
14/02/03, 11:56
bij mij draait het ook op de achtergrond maar van elke fout in de crontab of dergelijke
krijg ik een mailtje en dat vind ik toch wel prettig
verder ben ik wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die
echte beveiligings mensen zijn en mij kunnen vertellen hoe je een site echt dicht zet
vriendelijke groeten herman Blom uit Delft
ps elwin php en mysql werken nu perfekt

unlimited-xs
12/03/03, 01:24
Webalizer doet bij mij zo vaag (bij elke domein die er gehost wordt bij me) ik heb in de crontab gezet dat ie om de 2 minuten de stats gaat updaten. Maar er gebeurt nix.... wanneer ik de stats bekijk zie ik steeds zelfde datum en zelfde 'TIJD' wat dus OOK veranderd moet zijn ALS de webalizer gedraait is :S

kan iemand me helpen?

Deimos
12/03/03, 01:36
Geef eens een link naar je crontab (de manier waarop je webalizer aanroept) en je webalizer config bestand.

unlimited-xs
12/03/03, 02:25
0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20,22,24,26,28,30,32,34,3 6,38,40,42,44,46,48,50,52,54,56,58 * * * * /usr/local/bin/webalizer
-c /etc/webalizer/unlimited-xs.net.conf

zo doe ik dat...

WebBizz
12/03/03, 10:26
Elke twee minuten?!?! Heeft die server niets beters te doen als de logfiles omzetten in statistieken? Bij ons draait webalizer elke nacht een keer.

Web123.nl
12/03/03, 10:29
Webalizer werkt alleen je stats bij als er ook daadwerkelijk iets in de log erbij is gekomen. Je moet dus iedere 2 minuten je site bezoeken als je daadwerkelijk de nieuwe tijd erin wilt zien :-)

Deimos
12/03/03, 12:15
En zou je /etc/webalizer/unlimited-xs.net.conf kunnen posten??

unlimited-xs
12/03/03, 18:49
Hier is de conf-file :)

Deimos
13/03/03, 00:38
Probeer mijn bijlage eens, wel even {domeinnaam} vervangen door je domeinnaam in het GEHELE document.

unlimited-xs
13/03/03, 01:49
Uhmmm, hoe thehunter zei:

Webalizer werkt alleen je stats bij als er ook daadwerkelijk iets in de log erbij is gekomen. Je moet dus iedere 2 minuten je site bezoeken als je daadwerkelijk de nieuwe tijd erin wilt zien :-)


klopt :) blijkt al te werken zo :)
maar toch bedankt Deimos :)

Deimos
13/03/03, 07:26
Zo werkt het idd, maar als ik jouconfig bekijk, kan jij niet je logs rotaten omdat dan je gehele stats verprutst zijn. Dus wellicht toch handig om te kijken naar mijn config bestand en vanuit daar enkele wijzigingen door te voeren in je eigen config.

xs2
18/06/03, 03:14
Voor stats over elke 2 minuten kan je beter een hitcounter gebruiken ;)

dokus
18/06/03, 09:58
misschien kleine kanttekening bij het runnen om de 2 minuten van webalizer, indien je logs nogal groot worden zal webalizer er niet meer in slagen van deze om de 2 minuten te processen, opletten dus :-)

xs2
18/06/03, 19:58
Ga trouwens eens na.. eerst een boel reverse lookups voor de IP's en dan de stats bouwen. Al met al duurt het misschien wel langer dan 2 minuten bij een druk bezochte site. Die stats zijn echt vernaggelt :P

Als je de logfile(s) nog hebt kan je de boel wel opnieuw runnen om te corrigeren.