PDA

Bekijk Volledige Versie : online backup aanbieden



pcman
29/05/11, 14:13
Geachte wht,

Ik zie dat somige van jullie ook online backup aanbieden aan klanten.
Welke control panel hebben jullie daar het beste ervaringen mee.
of hebben jullie daarvoor een eigen control panel gemaakt?
Kon er nog weinig over vinden vandaar mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Michaël Jonkers

smurf
29/05/11, 14:53
Backup op SAS lijkt me wat overkill. Je kan altijd starten met een eenvoudig systeem met SATA disks in RAID10, of voor backupdoeleinden zelfs RAID5.

Met Ahsay: kan je beginnen met een gewone server met een grote datapartitie van enkele TB's: http://www.ahsay.com/jsp/en/home/index.jsp?rf=www.google.be&kw=ahsay+backup
De tool heeft de ondesteuning voor meeste backup types.


Wil je scalen dan kan je eenvoudig datapartities toevogen (op andere storage servers of backup nodes).

wwa55
08/06/11, 23:01
Wij hebben goede ervaringen met Backupagent, is ook white label aan te bieden.

unchained
08/06/11, 23:29
Wij hebben goede ervaringen met Backupagent, is ook white label aan te bieden.

spijtig dat de server software van backupagent enkel op windows draait...

davhog
09/06/11, 01:17
spijtig dat de server software van backupagent enkel op windows draait...
En dat eigenlijk alleen de bestanden backup enigszinds goed draait. Exchange backup is zo instabiel dat wij uit pure ellende onze licentie van xxxx nu op de plank laten wegrotten :(

Patrick_st
09/06/11, 08:15
BackupAgent heeft ook een Mac en een Linux client. Exchange backup gaat inderdaad nergens over.

unchained
09/06/11, 11:23
BackupAgent heeft ook een Mac en een Linux client. Exchange backup gaat inderdaad nergens over.

een client wel, maar het is het server gedeelte dat enkel op windows draait, en ik ga niet speciaal windows servers draaien enkel om backup aan te bieden.

@davhog: maar heb je dan een alternatief gevonden, of.... ?

Domenico
09/06/11, 12:50
Al naar r1soft.com (http://www.r1soft.com/windows-cdp/cdp-30-advanced-edition/?utm_source=webhostingtalk.nl&utm_medium=banner&utm_content=windows&utm_campaign=cdp3ae) gekeken? Wij werken hier al een hele tijd mee en het werkt geweldig kan ik je zeggen.

unchained
09/06/11, 13:11
Al naar r1soft.com (http://www.r1soft.com/windows-cdp/cdp-30-advanced-edition/?utm_source=webhostingtalk.nl&utm_medium=banner&utm_content=windows&utm_campaign=cdp3ae) gekeken? Wij werken hier al een hele tijd mee en het werkt geweldig kan ik je zeggen.

Zelf had ik hier ook naar gekeken, maar dan voor eigen backups.
voor het aanbieden van backup-as-a-service is r1soft hun CDP niet zo ideaal denk ik?
indien ik het mis heb, hoor ik het graag.

Bart L
09/06/11, 13:12
Wij zijn IASO partner, software is gelijk aan die van KPN, werkt bijzonder goed.

Domenico
09/06/11, 13:23
Zelf had ik hier ook naar gekeken, maar dan voor eigen backups.
voor het aanbieden van backup-as-a-service is r1soft hun CDP niet zo ideaal denk ik?
indien ik het mis heb, hoor ik het graag.

Waarom niet? Er zijn plugins beschikbaar voor de gangbare CP's en klanten hebben dus toegang tot hun eigen backups. Ideaal!
Voor cPanel is het backup (volledige account/per file) kiezen en afwachten.

unchained
09/06/11, 13:38
Waarom niet? Er zijn plugins beschikbaar voor de gangbare CP's en klanten hebben dus toegang tot hun eigen backups. Ideaal!
Voor cPanel is het backup (volledige account/per file) kiezen en afwachten.

Ja, ik bedoel dus dat het (r1soft) interessant kan zijn voor het aanbieden van backups op hosting, maar wat ik bedoelde,
is het aanbieden van backup-as-a-service voor bv kleine kmo's die off-site backups moeten hebben.
En daarbij moet je dan ook rekenen dat kleinere kmo's vaak ook niet zoveel willen bezig zijn met het niet-noodzakelijke,
wat zich nog vaak genoeg vertaalt in dat het dus niet te ingewikkeld mag zijn in het gebruik.

backupagent is eigenlijk zowat hetgene dat ik zoek, maar het nadeel is dat ik dit dan verplicht op windows servers zou moeten draaien, en daar heb ik dan weer geen zin in.

Domenico
09/06/11, 13:52
Volgens mij kan/doet r1soft precies wat jij wil en is het ook niet echt ingewikkeld. Het kan dus ook per server (verschillende beheerniveaus) en ook offline/site is geen enkel probleem. Misschien dat je het ze zelf even moet vragen? :)

jinxedworld
09/06/11, 15:44
Bij R1soft word de backup geinitieerd met de client vanuit de server naar een vooraf gedefinieerde poort. Als je bijvoorbeeld een kantoorpandje hebt met een routertje met een enkel extern IP, en de rest allemaal loopt te NAT'ten (wat vaak zo is) dan zal de klant port forwardings moeten gaan instellen (als het meer den één server is heb je het over meerdere forwards, alternatieve poorten configureren in R1soft). Als de klant niet technisch onderlegd is word het direct al een lastig verhaal.

Met een client welke aan de klantzijde de backup initieert heb je dit probleem niet.

Ik ben zelf groot fan van R1soft, we gebruiken het zelf ook met veel plezier, ook voor backups van remote locaties (vanaf een waddeneiland zelfs :P), maar ik zie ook zeker de problemen welke het kan geven.

Het is maar net hoeveel support je erop wilt geven, of je zelf naar de klantlokatie gaat om de handel in te stellen, of dat je iets wilt hebben wat bijna out-of-the-box werkt.

Domenico
09/06/11, 16:12
Ik heb geen ervaring met backupagent (wel met de saleskant, altijd op de beursvloer maar nooit in de avond op het feestje) maar wat zijn dan eigenlijk de overeenkomsten tussen backupagent en r1soft en wat zijn de cruciale verschillen?

jinxedworld
09/06/11, 17:18
Bij mijn weten ishet cruciale verschil het volgende:

*BackupAgent:
De client initieert de backup, legt verbinding met de server en pushed de backup. Scheduling zal dan ook clientside worden uitgevoerd.

*R1soft
De server initieert de backup, scheduling is enkel serverside. De client connect daarna naar de server en pushed de backup.

Het grootste verschil zit hem vooral in op welke plek de backup geinitialiseerd word (handig voor de TS). De overige features durf ik je niet te zeggen helaas.

pcman
24/06/11, 11:52
Hartelijk bedankt voor alle informatie.
Wij zullen ze in onderzoek gaan nemen en eens overwegen welke wij gaan nemen.
Zoals het er nu uitziet word het backup agent.
Al heeft r1soft ook zeker leuke opties.

Met vriendelijke groet,

Michaël Jonkers