PDA

Bekijk Volledige Versie : [vraag]gameserver Hosting



patrickekkel
26/05/11, 15:30
Beste WHT'ers

ik krijg regelmatig de vraag van bestaande klanten
of ik ook aan game hosting doe, ik moet altijd nee zeggen omdat dit een markt is
waar ik geen kennis van heb, en mijn mening is dan ook geen kennis is niet verhuuren

maar nu wil ik uiteraard deze klanten wel een goed onderkomen kunnen bieden
door ze naar een goede hoster toe te stuuren

maar wat zijn de grote jongens in deze markt ?

ik ken dan i3d.net dit is volgense mij een zeer grote jongen ook op gameserver's
maar waar kan ik ze het beste heen stuuren, Want ik wil achteraf ook niet aangesproken worden met "waar heb je mij nu heen gestuurd dit is 10x niks"

want het zijn ook mijn klanten die ik een goed onderkomen wil bieden bij een 3e partij

Ik hoop dat jullie wat tips hebben

laat wel duidelijk zijn dat ik zelf zeker geen game hosting wil aanbieden
en enkel mensen doorstuur

WebMeso
26/05/11, 15:53
Er zijn wel een paar grote jongens op de markt, maar dat zijn niet persé de beste hosters.

Je kan hier eens een kijkje nemen.

http://gameserver.startkabel.nl/
http://gamehostlist.com/

patrickekkel
26/05/11, 15:56
Ik begrijp dat het niet altijd de beste zijn

maar ik wil de mensen wel graag doorstuuren naar een bedrijf die er verstand van heeft
en niet zomaar iets doen

ik zal zeker even die 2 links van jou bekijken

WebMeso
26/05/11, 16:01
Ik begrijp dat het niet altijd de beste zijn

maar ik wil de mensen wel graag doorstuuren naar een bedrijf die er verstand van heeft
en niet zomaar iets doen

ik zal zeker even die 2 links van jou bekijken

Grotere hosting bedrijven hebben er vaak wel verstand van, maar geven dan ook weer niet de extra support die gamers voor dat kleine bedrag graag willen hebben. Het personeel wat ze in dienst hebben, kost natuurlijk aardig wat per uur. Of ze leveren de server standaard op en als je iets niet weet dan zal je het zelf uit moeten zoeken of op het forum je vraag voor moeten leggen.

Colution
29/05/11, 16:03
Ik raad je aan om ze netjes door te sturen naar www.gameservers.com - uiteraard kun je ook gewoon zelf een Dedicated server'tje op zetten met daarbij een windows licentie en een TCAdmin licentie. Programma die automatisch alles voor je regelt tot aan de server online staat toe.

Uiteraard moet je wel op de knop drukken dat je de server aanmaakt ! - Mocht je eens meer willen weten mail of PM me gerust :)

beservers
29/05/11, 19:23
Ik raad je aan om ze netjes door te sturen naar www.gameservers.com - uiteraard kun je ook gewoon zelf een Dedicated server'tje op zetten met daarbij een windows licentie en een TCAdmin licentie. Programma die automatisch alles voor je regelt tot aan de server online staat toe.

Uiteraard moet je wel op de knop drukken dat je de server aanmaakt ! - Mocht je eens meer willen weten mail of PM me gerust :)

Ik raad aan toch is verder te kijken.;) Zijn veel betere partijen die dit kunnen aanbieden. Het is in ieder geval niet zo simpel als gewoon op een knop drukken. Je moet weten waar je mee bezig bent (licenties, resources, mods, gamebugs,...) en dan nog maar te zwijgen over de support die je moet kunnen leveren.

WebMeso
29/05/11, 19:43
Ik raad aan toch is verder te kijken.;) Zijn veel betere partijen die dit kunnen aanbieden. Het is in ieder geval niet zo simpel als gewoon op een knop drukken. Je moet weten waar je mee bezig bent (licenties, resources, mods, gamebugs,...) en dan nog maar te zwijgen over de support die je moet kunnen leveren.

Ik sluit mij daarbij aan. Gs.com is naar mijn mening één van de mindere partijen. De multiplayer scene van Black Ops flopt enigszins, omdat Gs.com het alleenrecht van het hosten van de gameservers heeft. Veel gamers zijn hier totaal niet blij mee en stoppen meteen, nadat ze één periode gebruik hebben gemaakt van de servers.

SF-Jeroen
30/05/11, 11:34
Partijen als i3D hebben genoeg medewerkers om netjes support te kunnen leveren en halen daarnaast grote contracten binnen van gamestudio's. Kleine gamehosters kunnen vaak niet alle games leveren i.v.m. deze contracten en dan moet je klanten naar verschillende bedrijven gaan sturen, wat je niet wil (neem ik aan). Ik zou daarom gewoon lekker voor een grote speler gaan, zodat je in 1x klaar bent.

patrickekkel
31/05/11, 09:56
dat is inderdaad de bedoeling, het is natuurlijk niet zo dat ik elke dag die vraag krijg, maar ik heb gewoon een hekel aan nee verkopen en dan iemand niet naar een juiste partij te kunnen stuuren, word van ons toch verwacht dat wij weten waar wij hun heen stuuren