PDA

Bekijk Volledige Versie : Mening over Point-to-point (telenet)



The-BosS
24/05/11, 17:24
Mede wht-ers,

Voor een klant (radio zender) heb ik een offerte opgevraagd bij telenet voor een point-to-point verbinding. Telenet kwam met het voor stel van een "Corporate LAN InterConnect (CLIC) Punt-tot-punt" met een snelheid van 512kbit up en down met volgende prijzen:

Maandelijks abonnement: 213,00€ excl. BTW
Eenmalige installatiekost: 195,00€ excl. BTW

Ligt het nu aan mij of zijn dat zeer dure prijzen voor wat het maar is, verbinding zal enkel gebruikt worden om audio signaal (digitaal) over te zenden.

Iemand die andere providers (buiten telenet en belgacom) weet die point-to-point kunnen leveren in België?

GlobalServe
24/05/11, 17:29
Belgacom: http://www.belgacomwholesale.be/en/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=capac_nation_ll
Destiny NV: http://www.destiny.be/
AT&T: http://www.att.com/gen/landing-pages?pid=9214

beenske
24/05/11, 18:45
Hi @The-BosS

Welke snelheid heb je nodig?

Ik ben reseller van Destiny en zij hanteren deze prijzen:
512kb down/ 512kb up => 178 €
Setup => 195 €

Als je meer info wilt, pm me maar

Greetz

Paul Z.
24/05/11, 19:13
Als het verbindingen zijn zonder overboeking dan is de prijs niet vreemd...
Dus het gaat er even om welke specificaties bij de offerte zitten.

The-BosS
24/05/11, 19:52
Hi @The-BosS

Welke snelheid heb je nodig?

Ik ben reseller van Destiny en zij hanteren deze prijzen:
512kb down/ 512kb up => 178 €
Setup => 195 €

Als je meer info wilt, pm me maar

Greetz

Het gaat nu specifiek over een Point-to-Point SDSL 512kbps verbinding om audio van de ene locatie naar de andere te verzenden over encoders/decoders die hiervoor bedoeld zijn van broadcast partners. Maar dat zou dus eventueel ook coax, glasverzel, efm, ... mogen zijn zolang het maar point-to-point is.


Als het verbindingen zijn zonder overboeking dan is de prijs niet vreemd...
Dus het gaat er even om welke specificaties bij de offerte zitten.

Lijkt me dat bij Point-to-Point overboeking niet aan de orde is aangezien het point-to-point is, je kan toch moeilijk je point-to-point lijn delen met ander.

Yourwebhoster
24/05/11, 20:17
Lijkt me dat bij Point-to-Point overboeking niet aan de orde is aangezien het point-to-point is, je kan toch moeilijk je point-to-point lijn delen met ander.
Er zijn andere zaken waar je op kan overboeken zoals de verbinding van het ene punt naar het andere. Toegegeven ik vind het voor deze specificaties best hoog, maar ik moet daarbij wel opmerken dat ik geen idee heb hoeveel het in stand houden van zoiets is.

The-BosS
24/05/11, 20:25
Er zijn andere zaken waar je op kan overboeken zoals de verbinding van het ene punt naar het andere. Toegegeven ik vind het voor deze specificaties best hoog, maar ik moet daarbij wel opmerken dat ik geen idee heb hoeveel het in stand houden van zoiets is.

Okee daar heb je deels gelijk in dat er overboeking zijn binnen het mpls netwerk dat gebruikt wordt om de point-to-point op te zetten. Maar om die verwarring dan even uit de weg te gaan het gaat over een 1:1 512kbps verbinding zonder overboeking etc. Reden waarom ik hier advies vroeg is omdat een efm van 20mbit bvb rond de € 600,- kost dus daarom dat ik die 512kbps best wel duur vindt.

Paul Z.
24/05/11, 20:26
Lijkt me dat bij Point-to-Point overboeking niet aan de orde is aangezien het point-to-point is, je kan toch moeilijk je point-to-point lijn delen met ander.De verbinding loopt ergens over een lijn waar meerdere verbindingen overheen lopen... Dus daar kan de overboeking plaatsvinden. Of denk je dat je een dedicated koper/glas lijn krijgt voor dat geld waar niemand anders gebruik van maakt?

Tim.Bracquez
24/05/11, 21:42
Dennis, Ga even shoppen bij destiny, heb je er gelijk goede support bij en garanties.

Randy
24/05/11, 22:15
Hoi,

Voor studio -> 2x zender en studio -> kopstation gebruiken we zelf Barix in- en extreamers op gewone zakelijke DSL-lijnen.
Hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Een Warsanis als pre-processor in de studio en een Optimod 2300 bij alle zenders.
We gebruiken zowel 128 kb/s MPEG als 64 kb/s AAC+ voor de streams. (Naast een 2-tal straalverbindingen).

Wellicht is dit ook te overwegen? Consumenten DSL raad ik af.

The-BosS
25/05/11, 00:02
Hoi,

Voor studio -> 2x zender en studio -> kopstation gebruiken we zelf Barix in- en extreamers op gewone zakelijke DSL-lijnen.
Hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Een Warsanis als pre-processor in de studio en een Optimod 2300 bij alle zenders.
We gebruiken zowel 128 kb/s MPEG als 64 kb/s AAC+ voor de streams. (Naast een 2-tal straalverbindingen).

Wellicht is dit ook te overwegen? Consumenten DSL raad ik af.

Randy, om nu niet teveel in detail te treden etc maar toch even een woordje uitleg. In de main studio wordt ook gebruik gemaakt van een optimod 8600FM, meerdere straalverbindingen en een zakelijke vdsl2 lijn voor internet gebruik en als uplink naar de streaming server (128kbps mp3), met een telenet lijn (consument) als fallback hiervoor. De specifieke reden voor de point-to-point is omdat straalverbinding niet kan wegens meerdere redenen zoals licenties (straalverbinding) en vergunningen (mast) maar ook de kostprijs in dit geval. In de main studio zitten nu 2 verschillende radio zenders maar dat moeten er dus binnenkort 3 worden.

Cybafish
25/05/11, 01:54
4x consumenten-DSL (beide locaties fall back) en je zit ook aan die prijs, los van de apparatuur die voor fall back benodigd is.

ptimo3
28/06/11, 23:41
Waarom geen 2 lijnen nemen en gewoon VPN? --> = goedkoper

The-BosS
29/06/11, 00:32
Waarom geen 2 lijnen nemen en gewoon VPN? --> = goedkoper

Ooit al van stabiliteit gehoord, het is wel om een radio signaal over te zenden via daarvoor speciale apparaten zoals de orban's. En zo een signaal wil je dus niet over een (client) vpn verbinding gaan zenden. Vooral niet omdat het 24/24 gebruikt moet worden, moest het nu voor een eenmalig event zijn zou ik het wel over gewoon lijn zenden.