PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met mijn Gameserver



Tankey
22/05/11, 15:17
Beste mensen,

Ik heb deze vraag al op Ubunu.com gezet, maar tevergeefs. Daarom probeer ik het hier hopend op de gouden tip.

Okee, ik heb een paar probleempjes met mijn Dedicated server die ik gebruik voor GameServers.
Ik gebruik als cPanel SwiftPanel.

Server:
AMD Athlon(tm) II Quad Core 605e Processor 16GB
100mbps

Ik run er momenteel 5 servers op, waarvan er 2 kuren hebben.
Ze zijn allemaal van dezelfde game, namelijk Wolfenstein Enemy Territory

Dit is het probleem:
Soms valt de server gewoon spontaan uit zonder enig log of wat dan ook met een error code. Dit is vrij vervelend aangezien de server druk bezocht word en we de server steeds handmatig weer op moeten starten. Soms gaat het dagen goed, en dan ineens valt die weer uit. Ik heb al nagevraagd, maar alles bleek goed te zijn. De watchdog werkt, schijnbaar, niet. De hunk is 400 btw, dit is meer als genoeg voor een ET server.

Dus mijn vraag was, hoe komt het dat de server spontaan uitvalt? Dit gebeurd bij 2 servers van mij, en ze hebben allemaal dezelfde soort settings. Zou het kunnen dat er iets overbelast word??

Ten 2de, ik wil een file naast de game runnen. Dus als de game opstart dat de file ook meteen werkt. Dit is deels gelukt via een .sh script, maar verder kom ik niet.
Als ik doe ps -e grep|serverfacade staat er bij time 00:00:00 terwijl dat juist moet oplopen?
Kortom, de file is gestart, maar werkt daarna gewoon niet meer. Hopelijk heeft u hier ook een antwoord op.

Ik bedank u hartelijk voor uw tijd om deze post te lezen.

Mvg,
Reno L.

beservers
22/05/11, 21:47
Kan zijn dat een bepaalde map of mods die bepaalde ET servers doen crashen.
Wat is het verschil van configuratie tussen de werkende servers en de 2 die crashen?

Thijsvdbrink
22/05/11, 23:11
Tankey, het is vast vanwege mijn beperkte kennis van Linux, maar ik lees allerlei niet relevante info, terwijl de nuttige info achterwege blijft.

Server: hardwarespecs zijn niet relevant, welk OS draai je, welke versie, en welke versie software draai je er allemaal op.
Hoe draai je 5 servers op deze server?

hoezo valt de server uit? als je daemon stopt, run je toch een script dat dat ziet en dat ding weer start?

en een hunk van 400? que?

ook wil je een file runnen naast je game, is dit een gameterm die ik mis, of hoe zit dit?

het helpt als je je script post, nu kan ik er niks mee... ;-)

WebMeso
22/05/11, 23:24
en een hunk van 400? que?

Hij bedoeld hier waarschijnlijk het aantal hunkmegs mee welke toegewezen zijn voor de gameserver. De standaard instelling voor de cvar com_hunkmegs is 58. Om deze instelling op 400 te zetten, kan geen kwaad en veroorzaakt het probleem niet.



Ik run er momenteel 5 servers op, waarvan er 2 kuren hebben.


Ga op zoek naar de verschillen tussen de 3 servers die geen problemen en de 2 die kuren hebben en je hebt waarschijnlijk de oplossing. Dit kan aan files, mods of configmatige settings liggen.

XCH|Michiel
23/05/11, 11:32
Ik zou eens kijken als ik jou was of je geen slachtoffer bent van remote crashes. Check de laatste ip's mogelijk moet je met tcpdump aan de gang om het verkeer te analyseren. Het zal niet de eerste keer zijn dat spelers uit frustratie gameservers laten crashen.