PDA

Bekijk Volledige Versie : Directadmin is er , maar geen toegang?



Shaquille
15/05/11, 12:04
Geachte lezers,

Ik heb sinds gisteren een VPS ter beschikking ik kom nu een probleem tegenmoet mijn Host zal de VPS voor mij voor-installeren ik kreeg een bericht voor mijn licentie nummer en client id.. Nu ga ik naar het adres http://94.228.217.122:2222 en die is niet te bereiken?
Heeft iemand nog andere oplossingen wat ik zou kunnen gebruiken, graag zo duidelijk mogelijk zodat ik er zelf ook wat van opschiet.

Met vriendelijke groet,
Shaquille

Mark17
15/05/11, 12:15
Het lijkt er op dat DirectAdmin niet (goed) geïnstalleerd is, heb je dit al aan je host gevraagd? Mocht je ook SSH toegang hebben dan kun je voor DirectAdmin admin login gegevens (mits niet gewijzigd) kijken in /usr/local/directadmin/conf/mysql.conf (daar staat het wachtwoord van de gebruiker admin).

Phu
15/05/11, 12:17
Misschien staat je firewall aan en blokkeert hij poort 2222 nog

dennis0162
15/05/11, 12:19
Draait DirectAdmin wel? service directadmin start
Als het niet wil starten even kijken in /var/log/directadmin/error.log

Shaquille
15/05/11, 12:24
Hallo dankjulliewel voor de snelle reacties! Maar hoe kom ik hierin ik draai namelijk Operating System: CentOS 5 32bit en ik kan alleen commandline's gebruiken met putty.

Groeten,
Shaquille

dennis0162
15/05/11, 12:43
Ik wil wel even kijken voor je.
Stuur maar een PM.

Yourwebhoster
15/05/11, 12:53
DirectAdmin lijkt niet geïnstalleerd te zijn, je zou dan namelijk een andere pagina krijgen dan wat je nu krijgt (dat is namelijk een standaard pagina met apache die door CentOS geïnstalleerd is), je zou de tekst moeten hebben

Apache is functioning normally
of

This IP is being shared among many domains.
To view the domain you are looking for, simply enter the domain name in the location bar of your web browser.

Afhankelijk of het de server IP is of een extra IP.

dreamhost_nl
15/05/11, 12:54
Indien je via Putty (zo heb je waarschijnlijk ook DA geïnstalleerd) kunt inloggen, kun je ook kijken of de DA service daadwerkelijk gestart is. Je web server doet het in ieder geval wel goed, dus mogelijk alleen een blokkade op poort 2222?

Shaquille
15/05/11, 13:16
Hallo dennis ten eerste bedankt al voor de hulp die je bied, mijn hoster heeft DA geinstalleerd welke command moet ik invoeren in putty? Zodat ik poort 2222 toegang kan geven? Ik heb alleen een licentie nummer en client nummer toegestuurd gekregen van mijn hoster.

PeterT
15/05/11, 13:18
Het beste idee lijkt me om even contact op te nemen met je hoster. Die hoort 'm werkend op te leveren lijkt me? :)

t.bloo
15/05/11, 13:19
Als je een licentie nummer en client nummer hebt gekregen, dan gok ik dat DA nog niet geïnstalleerd is maar je dat zelf mag doen. Anders heb je geen client nummer nodig namelijk.

Shaquille
15/05/11, 13:23
Dit idee had ik inderdaad ook al ze hebben het mij wel beloofd, is hier iemand ervaren mee die dit voor mij wel zou kunnen realiseren het installeren van Directadmin? Ik weet niet of het moeilijk is of heel veel tijd in beslag neemt anders zou ik er wel wat voor willen geven.. Ik hoop het.

Groetjes,
Shaquille

Jimmy1987
15/05/11, 14:27
Als je een PM stuurt wil ik wel eens kijken voor je :)

Geert-Jan
15/05/11, 14:52
Het beste idee lijkt me om even contact op te nemen met je hoster. Die hoort 'm werkend op te leveren lijkt me? :)

Dat lijkt me nu het enige juiste, of je moet iemand met kennis van zaken vinden, want waarom is apache al wel geinstalleerd????

Jimmy1987
15/05/11, 14:56
Standaard VPS template met apache standaard geïnstalleerd misschien?

ichosting
15/05/11, 15:04
inderdaad, denk een standaard vps templateje geinstalleerd. De codes zijn verzonden, dus ik neem aan dat TS dan zelf moet installeren.
Kan natuurlijk ook zijn dat er een template is geinstalleerd met directadmin erbij in, maar dat de installatie nog af gemaakt moet worden. Misschien vandaar de codes.

Jimmy1987
15/05/11, 16:36
DirectAdmin was inderdaad niet geïnstalleerd, is gewoon een standaard CentOS 5.5 template icm apache op OpenVZ. Heb Directadmin even geïnstalleerd. :)

ichosting
15/05/11, 19:32
Kiek. Fixed alweer :)