PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke spamfilter?



CT0
11/05/11, 19:51
Hallo allemaal,

We hebben nu een 4-tal servers draaien. Hierop draait DirectAdmin met SpamAssasin.

Deze cheap en standaard oplossing begint bij steeds meer klanten irritaties op te leveren. We kunnen nu spamfiltering inkopen per domein maar we zijn eigenlijk opzoek naar een software oplossing als vervanger voor SpamAssasin voor op alle servers of een device dat voor de servers kan.

Wat adviseren jullie, en waar hebben jullie goede ervaringen mee?

The-BosS
11/05/11, 20:01
Als het commercieel mag zijn dan zou ik spamexperts zeggen, als het gratis/opensource moet zijn dan is mijn keuze mailscanner met mailwatch. Ik zelf heb 2 bsmtp servers met postfix + mailscanner + clamav + fprot draaien en ben er tevreden over. Maar voor meer commerciƫler klanten ga ik binnenkort kijken om spamexperts af te nemen, ze hebben ook een directadmin plugin. Indien je de server niet zelf wilt inrichten zijn er ook preinstalled iso's te vinden op basis van mailscanner.

Verder ben ik nu toevallig vandaag begonnen om een plugin te schrijven voor DA zodat ik klanten kan toelaten zelf hun bsmtp te regelen op mijn mailscanner servers. Indien je hier interesse voor zou hebben kan je via PM contact met me opnemen.

drex
11/05/11, 21:32
Heb reeds diverse mogelijkheden getest zoals: mailguardian (spamassasin variant), spamexpert en spamprotector en deze laatste bevalt tot nu toe prima....

Mark17
12/05/11, 00:08
@WebEngine: Tip vraag in het aanbiedingen gezocht forum om oplossingen (of in het gedeelte dat je iemand zoekt om het te doen). Spam filtering is namelijk niet iets dat je goed in een uurtje per week er bij kunt doen, bij ons (en bij zeer veel anderen) gaat er ten minste meer tijd in zitten.