PDA

Bekijk Volledige Versie : Redunix...hoe zit het nu?



jobojobo
10/05/11, 14:55
Heren,
ik was waarschijnlijk 1 van de weinigen (of misschien nog de enig overgebleven?) klant van Redunix; helaas blijkt vandaag dat mijn site offline is......
Ik heb wel een beetje gezocht hier of er nog nieuws is, maar kan weinig vinden...Dus toch maar even mijn vraag:

De sites van Kronos en Redunix zijn offline, telefonisch is er ook via IP Phone geen contact mogelijk.

Via google zag ik wel een gerucht over een faillissement en men verbond daar Fred Arendse aan IP Phone solutions; dit is volgens mij onjuist.....
Ik kan geen faillissement vinden van Kronos, Redunix of IP Phone team...

Wat is er aan de hand? Moet ik me nu zorgen gaan maken?

GlobalServe
10/05/11, 15:11
Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ik denkt dat dit het beste is.
Zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg.html
Zie ook: http://webwereld.nl/nieuws/67006/klanten-isp-redunix-offline-na-wanbetalingen-.html
Enz...

Awerso
10/05/11, 15:22
IP Phone Solutions B.V. is wel degelijk failliet. (http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243806880000)

staat op zelfde adres als andere bedrijven die je met redunix e.d. kan koppelen.
Tel jouw offline zijn op bij al die nieuwsberichten en je weet genoeg denk ik...

CT0
10/05/11, 15:45
Die Kronos Nederland BV lijkt nog niet Failliet... wel uit de lucht...

WebMeso
10/05/11, 15:52
Voor de zekerheid kan je het beste zo snel mogelijk je diensten onttrekken van dat bedrijf. Anders loop je het risico dat het wel even kan gaan duren, voordat je je domeinnamen ergens anders onder kan gaan brengen, ben ik bang. Met als mogelijk gevolg: langdurige downtime.

Serveo
10/05/11, 16:41
IP Phone Solutions B.V. is wel degelijk failliet. (http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243806880000)

staat op zelfde adres als andere bedrijven die je met redunix e.d. kan koppelen.
Tel jouw offline zijn op bij al die nieuwsberichten en je weet genoeg denk ik...

Zijn meedere BV's met de gelijke naam IP Phone Solutions. Zover ik weet is er één van die failliet is. Mocht je een backup hebben met alle gegevens, dan raad ik je aan om elders z.s.m. al dan niet tijdelijk online te brengen.

nanochip
10/05/11, 17:00
redunix.nl doet het niet, maar www.redunix.nl wel ;)

t.bloo
10/05/11, 17:04
daarnaast zijn er naar IP Phone Solutions B.V. ook een IP Phone Telecom B.V. en IP Phone Team B.V.

nanochip
10/05/11, 17:06
En Redunix ATN en Kronos

Stewie
10/05/11, 18:07
daarnaast zijn er naar IP Phone Solutions B.V. ook een IP Phone Telecom B.V. en IP Phone Team B.V.

Belangrijker is kijken met welke BV zaken wordt gedaan. Redunix kan van deze drie toko's zijn:

Whitelabel
KVK 24456359 0000
Hoofdvestiging
Alexanderstraat 94, 6812BH Arnhem



Kronos Nederland B.V.
KVK 27253747 0000
Hoofdvestiging
Vlaardingweg 62, 3044CK Rotterdam


Panther IT Services
KVK 24378209 0000
Hoofdvestiging
Alexanderstraat 94, 6812BH Arnhem


Dan heb je beide oude eigenaren nog die aanspraak maken op de naam. Fred of Sam?

Redunix.nl hoort bij Sam Terburg / Panther IT BV en wordt gehost in de Spaanse Kubus in Rotterdam bij Luna.
Redunix als handelsnaam valt weer onder Kronos van Fred Arendse en hoort weer bij het "datacenter" in de Spaanse kubus.
Dan is er nog een derde eenmanszaak Produtch, van Sam met de naam Whitelabel en die wilt ook aanspraak maken op de naam Redunix.

De Kronos website is offline en eerder ging ook een van de IP Phone BV's al over de kop. Fred gaat dus exit.
ProDutch is of was verkocht en Sam is dus ook exit.
Dan blijft er weinig "REDUNIX' over, 2 partijen die aanspraak maken en 2 partijen die wegvallen.


Topicstarter, het is een grabbelton, als je praat over Redunix, kijk dan met welke partij je zaken doet, op basis van KVK nummer zal je eruit kunnen komen. Als je weet met wie je zaken doet, dan weet je ook waar je aan moet kloppen voor je data.

CT0
10/05/11, 19:44
@TS: zoals je zelf ook al aangeeft ben je een van de weinige die nog bij RedUnix zitten... de rest is ook niet weggegaan zonder reden ;)

Er zijn meer dan genoeg betrouwbare en stabiele hosting partijen dus waarom zou je het risico nemen.

dreamhost_nl
10/05/11, 20:28
Heb je wellicht recentelijk een factuur gehad? Hier zal vast een KvK-nummer opstaan, zodat je bij de juiste personen terecht kunt komen. Succes.

Thijsvdbrink
11/05/11, 07:51
hm, afgaande op al deze informatie... maak dat je daar wegkomt.

Bart L
11/05/11, 08:00
Alleen deze informatie......................... ? Nou ja, punt is duidelijk.. 1 van de jongens in dit forum kan je ongetwijfeld verder helpen.

Yourwebhoster
11/05/11, 10:49
Alleen deze informatie......................... ?
Zie de andere topics en webwereld en dat zegt al genoeg lijkt mij?

Bart L
11/05/11, 11:01
Was ook met met een kleine ondertoon ;-) Die zie je niet op het forum ;)

ItsOnlyMe
11/05/11, 12:49
Ik probeer deze persoon ondertussen al verder te helpen.;)

gaat goed komen

Bart L
11/05/11, 12:59
MagicMinds.. ik dacht al.. waar ken ik die toch van.. kon geen online versie vinden, maar iedereen hier zou verplicht die documentaire moeten kijken :-) Vooral de heren onder de 25 die de eerste bubbel niet echt hebben meegekregen ;)

http://matrix.rvu.nl/cgi/spsp/rvu/rvu.php?i=2&l=0&n=146

CT0
11/05/11, 14:10
MagicMinds is idd wel een mooi voorbeeld van hoe het niet moet :)

farendse
11/05/11, 22:16
Beste mensen,

voordat iedereen weer gaat zitten raden en allerlei uitspraken gaat zitten doen zonder feiten te kennen, hierbij dan maar een reactie van mij persoonlijk. Ik ben niet van plan er nog verder op te reageren, want ik kan mijn tijd wel beter gebruiken...

jobojobo: wij hosten op dit moment:

± 2.500 domeinen bij ons geregistreerd;
± 1.000 shared hosting en reseller domeinen;
± 50 dedicated servers;
± 50 colocated servers;
diverse full racks waaronder ook racks met 3 fase 32 amp.

Wel hebben wij ons koest gehouden om de puzzelstukjes van mijn voormalige vennoot op te ruimen. Enkele voorbeelden:

Alleen al in de .NL hebben wij pakweg 500 domeinen die op geen enkele manier gelinkt waren met eigenaren. Dat ze nog draaien komt voornamelijk doordat wij ze zijn blijven betalen omdat we van mening zijn dat de eigenaren niet (verder) de dupe mogen worden van deze zaken.

Met de overige extensies is het al niet veel beter. Daar is het probleem nog groter omdat de registrant/owner soms de heer of mevrouw NA (not available) is. Ook zijn er veel inkomende transfers gevonden die als registrant nog op bijvoorbeeld DIS hosting uit Heerenveen stonden (Harry Dijkstra, u allen wel bekend)

In zulke gevallen waren de email adressen van die eigenaren natuurlijk ook NA. Wat ook veel voorkwam is natuurlijk dat een eventueel correct vastgelegd email adres niet meer bestaat... Als je dan daarbij neemt dat er veel domeinen waren geregistreerd maar een site ontbrak, dan kan je je voorstellen dat wij nagenoeg blind hebben zitten puzzelen.

Ik trof ook klanten aan die in de tijd van Rinus van Hagen bij RedUnix waren gekomen in 2007. Deze klanten hadden over 2008-2010 geen enkele factuur voor registratie en hosting ontvangen.

Ik ben ook klanten tegengekomen die in de afgelopen jaren een factuur van RedUnix hadden gekregen en soms tussendoor ineens op Panther-IT. Ook waren de rekening nummers op dat soort momenten anders dan gebruikelijk.

Ik ben ook facturen tegengekomen die wel op RedUnix stonden met bijbehorend rekening nummer, maar vervolgens betaald waren aan een prive rekening van hem...

Ik kan verder gaan met servers die wel in de kostensfeer van RedUnix vielen, maar nooit via RedUnix zijn gefactureerd.

Ook ben ik legio servers tegengekomen met als OS Fedora 6... Zucht...

Kortom, ik kan dit het best vergelijken met het levensvooruitzicht van een eendagsvliegje...

Wat gebeurt er nu structureel:

Het hele netwerk ondergaat op dit moment een facelift. Alle servers hangen in VLAN's en op elke server is VLAN trunking met een public en private VLAN van toepassing.

Het public VLAN staat onder controle van access lists, broadcast storm controls, mogelijke firewalling wensen van de gebruikers en een ruime bandwidth rate limiting. Uiteraard werken wij ook aan een SYN flood oplossing.

Het private VLAN is de achterdeur via ons MPLS netwerk om een cut-off server door de routers en switches via IPSec te benaderen. Daarnaast verzorgt dit VLAN tevens alle monitoring, measurement en external syslogging. Het is wel zo prettig als je monitoring blijft werken als een server gehit wordt...

Doordat we gebruik maken van VLAN trunking op elke server is het mogelijk iedereen 1 of meer public IP blokjes aan te bieden. Dit kunnen tegelijk IPv4 en IPv6 native speakers zijn. De distri waar ik op dit moment met deze functionaliteit mee kan lezen en schrijven is CentOS 5.5. Andere distri's zoals ubuntu en debian werken ook, echter moet daar vaak nog de VLAN capability extra worden geinstalleerd.

In voorbereiding is nu ook de IPv6 uplink. Ik verwacht voor eind 2011 volledig op IPv6 over te zijn. Dat betekent voor de bestaande IPv4 servers dat we te maken zullen gaan krijgen met NAT-PT translatie mechanismen. Heeft iemand al iets bij Direct Admin gezien dat je een native IPv6 adres kan vastleggen? Wel, ik niet... Ik heb nu mijn hulp aangeboden om dit uit te werken waarbij gelijk de NAT-PT situatie zal worden geregeld. Ik heb daar zo mijn (netwerk) ideeen over...

Op dit moment wordt elke klant apart benaderd om hun server(s) een facelift te geven. Zoals ik al aangaf draait er nog een hoop bejaard spul en is deze benadering de enige juiste, omdat we de klanten volledig begeleiden in de overstap naar een beter netwerk met de genoemde CentOS 5.5 distri. Daarbij komen er natuurlijk geregeld server afwijkingen om de hoek en dat knappen we dan gelijk op met een standaard.

Veel van de zaken is op dit moment per server nogal verschillend. Ik heb daar een pest hekel aan, want dat kan je niet managen. Een voorbeeld is suPHP. Op de ene server zit dit geinstalleerd en op andere is er gewoon een chown apache op een folder toegepast. Bovendien is suPHP natuurlijk bedoeld voor CGI wat trager is dan CLI. De nieuwe servers worden dus wat moderner opgezet met modRUI2... En dat is dus maar 1 voorbeeld met als doel een stabielere omgeving te krijgen.

Wat ik ook heb opgeruimd zijn alle nameservers. Elke server speelde zijn eigen nameserver zonder enige externe nameserver. Hoe bedoel je single point of failure? Ik maak nu gebruik van 3 externe name servers in Rotterdam, Frankfurt en St. Petersburg. Alle servers met DA gebruiken nu dus de multi server functie. Geen enkele server adverteerd zelf nog zijn nameserver in zijn zonefiles.

Ik heb daarmee ongeveer 150 nieuwe en bestaande servers mee omgebouwd. Ook hier geldt dat dit voorheen niet te beheersen was.

Concreet: alles is er nog, behalve IP Phone Solutions BV. De werkelijke reden van de exit is dat er in die BV wat erfenissen zaten van mensen die in de tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden en wij internationaal ons Cisco MPLS netwerk runden een behoorlijke berg geld verdienden. Na de problemen van augustus vorig jaar was dit niet meer op te brengen. Vrijwillige verlaging van het salaris, ook al hoefden ze niet meer zoveel van huis te zijn, zat er niet in. Men verkoos liever een dikke WW uitkering. Ik zeg niet dat dit bij iedereen zo was, maar er waren mensen bij die wisten dat ze niet langer bij ons zouden kunnen blijven.

Ik ben niet van plan om in te gaan op eventuele reacties hierover, want na het wegvallen van onze grote internationale klant hadden we nu eenmaal een uitdaging die van tevoren bekend was en kon ik de actie van mijn ex vennoot nu niet echt prettig noemen... Niemand begrijpt zijn acties overigens, want met mij denken een hoop mensen dat we die 4.500 U's dan allang vol hadden kunnen hebben en aan de volgende zaal hadden kunnen beginnen.

Het datacenter is er dus en enkele statistieken kan ik wel meedelen:

- Rittal en Minkels cold corridor;
- vermogen per kast tot 3 x 32 amp A + B feed;
- temperatuur op de zaal 22-23 graden;
- luchtdruk koeling ruim boven de 7 m/s.
- laatste stroom uitval meer dan 1 jaar geleden.

Inmiddels beginnen er weer mensen aan te dienen die hun spullen op willen hangen.

Ik wil best wel verklappen dat je al vanaf € 21,00 bij ons je colocated 1U server op kan hangen. Zelfs met dat bedrag kan je een gezonde marge maken.

De nieuwe helpdesk blijft de beste plek om je vraag naartoe te sturen. Alleen SLA klanten krijgen telefonisch toegang, want je zal toch op enkele kosten moeten besparen als je zo goedkoop gaat aanbieden.

De stage periode is weer aangebroken en er dienen zich diverse mensen aan voor een plek met als doel om ook op het gebied van routers en switches wat meer te leren. Welnu, bij mij kunnen ze terecht tot aan praktijk kennis niveau op CCIP en CCNP. De meeste die dit hebben gedaan kunnen zo examen voor hun officiele papiertje afleggen.

Ik ben ook op zoek naar Linux mensen die dus tegelijk meer kennis willen opdoen op het gebied van netwerk opbouw. Er kan een leuke opdracht aan vast zitten zoals ons datacenter in St. Petersburg verder optuigen. Leerzaam en leuk vanwege de vele vrouwen die daar los lopen en korte rokjes dragen wat wij een brede riem zouden noemen... (zie link) http://englishrussia.com/index.php/2011/04/22/mens-favorite-season/#more-47880

Fred

Bart L
11/05/11, 22:29
Eerlijk is eerlijk, een prima verhaal. Ook wij hebben ervaring met overnamen die niet altijd even goed gestructureerd zijn. Is het geen idee om de handel te "hernoemen" en met een schoon verhaal te beginnen?

dennis0162
11/05/11, 22:37
Weer een heel verhaal van Fredje.
Ik denk niet dat er nog veel mensen vertrouwen in jullie hebben.

Op welke verdieping van de kubus zitten jullie?

(ps. Die vrouwen in kortje rokjes lopen in Nederland ook rond hoor:-))

farendse
11/05/11, 22:43
Beste Bart,

Dat is inderdaad het verhaal; rebranding.

Zie http://www.allserverhosting.com en voor onze Russische activiteit http://www.gorelovodatacenter.com

Er wordt nog aan de sites gewerkt. Zowel in NL als in RU gelden dezelfde prijzen. Een SLA kan uiteraard ook ingevuld worden als een standby server die geheid tsunami proof is 2.500 km verder... Kost hetzelfde...

Fred

farendse
11/05/11, 22:57
dennis0162:

Fredje is dit jaar 55 en loopt waarschijnlijk al heel wat langer mee in het wereldje van Servertjes en routertjes. Waarschijnlijk al lang voordat dennis0162 geboren was... Voordat je de boel gaat afkraken zou je dus eerst eens na moeten denken over wat meer dan 30 jaar ICT ervaring zou kunnen betekenen...

Raar dat je niet weet waar we zitten. Op de 6e etage.

Overigens ter informatie: Er zijn vast meer korte rokjes te vinden in St. Petersburg dan in welke willekeurige stad in Nederland. Er wonen daar 6 miljoen mensen met een overschot van 700.000 vrouwen. De gemiddelde leeftijd is daar 27 jaar.

Arno van ons zit daar al bijna 5 jaar. Die krijg je met geen 10 paarden terug naar Nederland...

Serveo
11/05/11, 23:22
Misschien een idee om aan de hand van topics als deze niet alle rotzooi op straat te gooien, maar wel de klant te helpen via PM / mail en alles netjes op te lossen?

Succes in elk geval met het intern rechtzetten van Redunix.

farendse
11/05/11, 23:50
Beste Serveo,

Dat ik heb gereageerd is te danken aan mensen die zonder enige feitenkennis zaken op zitten te blazen.

Mensen die problemen ondervinden kunnen gewoon een emailtje sturen aan de bekende email adressen zoals support@redunix.nl

De problemen welke mij nu bekend zijn, zijn overblijfsels van servers die hebben gedraaid in Capelle a/d IJssel. Deze zijn of onder controle van S.T. of onder controle van M.A. die ik toevallig gisteren nog voor het gebouw tegen kwam...

In vele gevallen ontstaat het probleem doordat de nameservers van deze domeinen verwijzen naar oude adressen. Vaak is zo'n domein dan nog door ons geregistreerd terwijl tegelijk de eigenaar aan anderen dan RedUnix betaald. (!). Beetje vreemd, maar ik heb al raardere gevallen meegemaakt...

Er zijn dus oplossingen voor aanwezig, maar dan moet ik wel weten wie deze problemen ondervind. Met alleen NA, pietje puk, Mickey Mouse als eigenaar van een domein kom ik niet zover...

Fred

t.bloo
12/05/11, 08:34
Beste Fred,

Musti Aslan van Qweb heeft in december mijn server uit jouw "datacenter" in bewaring genomen. De server is goed gelabeld, de eigenaar en contactgegevens zijn bekend en je hebt al zeker 20 keer plechtig beloofd dat je 'm terug brengt maar geen resultaat. Vind je het gek dat er geen vertrouwen in je is?

CT0
12/05/11, 09:42
@t.Bloo: lijkt me een mooi gevalletje aangifte doen en de pliesies hun werk laten doen...

Yourwebhoster
12/05/11, 09:53
@t.Bloo: lijkt me een mooi gevalletje aangifte doen en de pliesies hun werk laten doen...

Second that, ik hoop voor je Fred dat het gaat lukken om alles op de korte termijn in orde te krijgen en wens je veel succes hiermee. Maar als je al zo lang je server kwijt bent en er gebeurt niets dan zou ik inderdaad aangifte daarvan. Ookal hoor ik maar één kant van het verhaal hier, als je zolang je eigendom kwijt bent dan is er geen andere uitweg lijkt me.

CT0
12/05/11, 10:01
Ik neem aan dat het wat genuanceerder is dan t.bloo het brengt want ik zou ongeacht de omstandigheden direct aangifte doen. Je hebt gewoon van andermans spullen af te blijven.

farendse
12/05/11, 11:54
Beste Toin,

Naar mijn idee heb ik je net als iedereen die daarom vroeg een brief verstrekt waarmee iedereen zijn colocated server kon ophalen in Capelle. Dat is op die manier tientallen keren gebeurd. Dat ging toch om de server tijdweb als ik me niet vergis? Was het ook niet zo dat Qweb allang vertrokken was uit Grafix en dat jij mij vertelde dat Musti hem daarom mee had genomen naar zijn kantoor?

Op de reactie van "webengine" kan ik aangeven dat er legio servers die RedUnix toebehoorden ook zijn verdwenen. Dedicated hoort daar ook bij.

De ex vennoot heeft zelfs in een emailtje ooit aangegeven dat hij "verrast was dat er zoveel servers als colocated waren verkocht".

Nu ben ik niet van plan om elk schroefje te gaan bekijken van wie het is, want anders ben ik de rest van mijn leven RedUnix puin aan het ruimen.

Je hebt verder geen contact met mij opgenomen nadat je de brief hebt gekregen. Mag ik nu uit jouw post opmaken dat die server gewoon spoorloos verdwenen is? Stap maar eens bij mij binnen, dan zal ik je wel verder helpen. Zucht...

Webengine, je hebt volkomen gelijk, je blijft van andermans spullen af. Ik ben geboren in 1956 en als ik ooit het lef had om dingen van anderen te roven of zelfs maar 10 minuten te laat thuis kwam, dan zag ik alle hoeken van het huis. Ik hou daar dus ook niet van.

Toin, je weet me te vinden.

Fred

farendse
12/05/11, 12:07
Gents,

Nog even een algemene reactie...

De starter van het bericht jobojobo, heeft tot op heden nog geen contact opgenomen via support@redunix.nl... De nood is kennelijk niet zo hoog...

Moderators, mag ik voorstellen dat we dit onderwerp gewoon maar eens afsluiten voordat we met zijn allen er meer dan 119 pagina's van maken?

Hebben we met z'n allen niet wat beters te doen?

Ik wel, want ik moet nog een server repareren waar dankzij een bejaard OS grub weer eens niet door wil lopen....

Fred

Serveo
12/05/11, 12:17
Beste Fred,

Musti Aslan van Qweb heeft in december mijn server uit jouw "datacenter" in bewaring genomen. De server is goed gelabeld, de eigenaar en contactgegevens zijn bekend en je hebt al zeker 20 keer plechtig beloofd dat je 'm terug brengt maar geen resultaat. Vind je het gek dat er geen vertrouwen in je is?

Sorry maar dit is toch in Cappelle gebeurd waar Fred toch geen toegang meer had? Partij Qweb steelt jouw server Fred doet vervolgens zijn best om die terug te krijgen en je gaat verhaal halen bij Fred. Ik mis hier Qweb in het verhaal ...?

Naar mijn mening is het maar al wat te simpel om hier enkel Fred in het Redunix verhaal de zwarte piet te doen toe spelen. Dit aangezien er 4 partijen betrokken bij zijn. A. Fred B. Sam C. Qweb A. Datahouse.

Wat ik overigens vreemd vind is dat ze bij Datahouse Redunix af hebben gesloten van wegen betalingsproblemen. Het betrof hier enkele racks. Terwijl Fred per maand bij de spaanse kubus wel wat meer kwijt is en hier vooralsnog geen problemen lijken te zijn.

CT0
12/05/11, 12:31
Hou wel ff in de gaten dat we hier geen publieke standpaal voor Qw*b of R*d*nix gaan creeren zonder dat alle betrokkenen en alle informatie er is... Misschien moderators ff wat namen gummen??

ItsOnlyMe
12/05/11, 12:35
probleem wordt opgelost ik heb ondertussen al wat dingen door genomen met jobobo hoe dit te verhelpen. weet immers ook wat er met de server aan de hand is.

Stewie
12/05/11, 12:44
Ben jij zijn leverancier ItsOnlyMe?

ItsOnlyMe
12/05/11, 12:56
Nee,

Maar ik kan deze persoon wel verder helpen.

farendse
12/05/11, 13:33
Gents,

Ik ga afhaken... Ik vind het wel weer mooi geweest...

Serveo... Mooi gezegd... Dank voor de steun in dit topic...

Als er nog iemand behoefte heeft in een plekkie waar eerlijk met klanten om wordt gegaan en waar alles in het werk wordt gesteld om vooral door een eendagsvliegje niet om te vallen, dan hoor ik het wel...

Ex klanten krijgen uiteraard een streepje voor... Ruimte zat en krijg ik geen slapeloze nachten van... Vriendjes mee brengen ter compensatie altijd goed...

Stewie, mag ik mijn verzoek herhalen? Kunnen we het topic afsluiten?

Groet,

Fred

Pantsy
12/05/11, 13:38
Bij deze een slotje... de huidige situatie lijkt mij opgehelderd.