PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp over webruimte en webforum



karimkk
01/05/11, 16:30
Beste kenners,

Graag wil ik een website maken waar forum heel belangrijk is, want alle videos en fotos worden op het webforum geplaatst via hotfiles bijvoorbeeld waar members kunnen weer doanlaoden.

Mijn vraag : Heb ik grote webruimte (schuifruimte) nodig voor een grote forum?
neem webforum ook webruimte van het website?

Wie kan mij helpen?

Alvats bedankt

cheerz

Karim

WebMeso
01/05/11, 16:55
Graag wil ik een website maken waar forum heel belangrijk is, want alle videos en fotos worden op het webforum geplaatst via hotfiles bijvoorbeeld waar members kunnen weer doanlaoden.

Mijn vraag : Heb ik grote webruimte (schuifruimte) nodig voor een grote forum?

Je zal geen grote webruimte/diskspace nodig hebben om het forum te draaien in 1e instantie. Je zal wel veel webruimte nodig hebben als je zelf de video's en foto's als download aan wil bieden op het gehoste forum.


Neem webforum ook webruimte van het website?

Tuurlijk. Een forum staat ook op het hostingpakket en neemt dus gewoon webruimte in.

Wynand
01/05/11, 16:57
Wat is veel? Paar miljoen posts nemen al snel +4GB in, met een paar (honderd)duizend kom je niet al te makkelijk aan een gigabyte.
Als alles bij hotfile staat is dat zo snel geen probleem.

The-BosS
01/05/11, 17:01
Mijn vraag : Heb ik grote webruimte (schuifruimte) nodig voor een grote forum?
neem webforum ook webruimte van het website?

Groot, klein, hoeveel is een relatief begrip dus hoe groot is je forum bezoekers, posts, leden, ... Ik kan wel zeggen dat een gemiddelde forum community 5GB webspace in beslag neemt, maar als je members bvb veel attachements/bijlages posten kan dat ook 50GB zijn of zelf 200MB. Dit is dus niet 123 te zeggen zonder te weten waar het precies over gaat.

Om te antwoorden op je andere vraag, ja een forum neemt ook webspace in beslag (en je database valt hier ook onder).

marsipulami
01/05/11, 19:26
Hoe past dit binnen deze categorie?

karimkk
03/05/11, 13:42
Bedankt voor jullie help. mensen ik weet nu beetje waar ik op moet letten.

Fijne dag.

Karim