PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel dataverkeer vanuit 82.192.74.*



kitty79
29/04/11, 17:51
Zo af en toe kijk ik maar eens in de statistieken van mijn website. Dataverkeer kost mij centjes, dus bepaalde ip-adressen van bots die enorm veel dataverkeer genereren, blokkeer ik dan.

Maar nu twijfel ik over de herkomst. Ongeveer 1/3 van mijn dataverkeer wordt veroorzaakt door ip-adressen 82.192.74.3 t/m 82.192.74.3.15. Ik kom niet verder dan dat deze van Leaseweb zijn. Heeft iemand tips over hoe ik meer te weten kan komen? Ik wil nl. niet zomaar gaan blocken, zonder dat ik weet of het legitieme bezoekers/websites zijn of niet.

ilnee
29/04/11, 18:03
Zonder het aantal requests per tijdeenheid, het soort requests en de aard van jouw content te kennen valt daar weinig zinnigs over te zeggen.

WebMeso
29/04/11, 18:35
Het lijkt mij handig om de partij contacteren waarvan de IPs zijn. Zij zouden wel in zijn algemeenheid moeten kunnen checken waarvoor de IPs gebruikt worden. Deze partij wil er ook wel meer van weten als het om enige vorm van abuse, het spambots of om een botnet gaat.

kitty79
06/05/11, 18:44
Bedankt voor jullie reacties!

@ilnee: als shared-webhostingklant kom ik niet veel verder dan de standaard statistiekenpagina. Aantal requests/tijdseenheid kan ik niet achterhalen (toch?). Content: webwinkel.

@webmeso: ik ga het doen, al heb ik er een hard hoofd in dat Leaseweb überhaupt iets kan met deze info.

U hoort nog van mij!

EDIT: na nog wat speurwerk ben ik er al achter. Het is de Twenga-bot. Nu kijken hoe ik deze tot bedaren kan brengen. Bezoeken mag, maar dat hoeft niet 1/3 van al mijn dataverkeer in beslag te nemen.

Yourwebhoster
06/05/11, 18:47
Bedankt voor jullie reacties!

@ilnee: als shared-webhostingklant kom ik niet veel verder dan de standaard statistiekenpagina. Aantal requests/tijdseenheid kan ik niet achterhalen (toch?). Content: webwinkel.


Je kan natuurlijk ook je host benaderen en vragen of hij dit voor je kan nakijken. Daarnaast kan je vaak wel bij je eigen logs zoals bij DirectAdmin onder Site Summary / Statistics / Logs.

kitty79
06/05/11, 19:21
Ze hebben een eigen panel met weinig mogelijkheden, alleen Awstats. Maar goed, ik ben er dus al achter dat het om Twenga gaat. De schijnt te luisteren naar robots.txt, dus die is inmiddels aangepast. Twenga mag nu eens per 10 minuten langskomen.

servermonster
02/06/11, 07:25
gwn de hoster vragen of ze het ip willen null routen lijkt me ook een optie

davinci
02/06/11, 11:50
gwn de hoster vragen of ze het ip willen null routen lijkt me ook een optie
Op een shared hosting server?

dreamhost_nl
02/06/11, 14:23
Gewoon wat aanpassingen opnemen in je .htaccess bestand lijkt me afdoende.

servermonster
06/06/11, 18:05
Op een shared hosting server?
er zijn mogelijkheden om ip adressen te blokeren in bepaalde vhosts ;)

The-BosS
06/06/11, 19:14
er zijn mogelijkheden om ip adressen te blokeren in bepaalde vhosts ;)

Dat is met een htaccess bestand ook mogelijk, null routen zoals je eerst aanhaalde gebeurt vanuit een router (of hardware firewall) en heeft daarbij gevolgen voor het volledige achter liggende netwerk.