PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: SQL Server expert die ons performance probleem kan ontleden



Anoniem
28/04/11, 19:54
We hebben wat performance problemen met een SQL Server bak. Steeds vaker staat die op 100% processor-load te blazen en we kunnen er geen vinger achter krijgen welke database en welke query het probleem is. Of eigenlijk hebben we onvoldoende kennis van de diverse tools om een SQL Server installatie te ontleden en de vinger op de zere plek te leggen.

Wat we zoeken is een freelancer die ons hierbij kan assisteren. Die alle ins en outs kent. Bekend is met debugging of performance tools waarmee het wel mogelijk is het probleem te tracen. Iemand die zich met recht een expert mag noemen. En iemand die bereid is ons bij te staan in deze problematiek.

Oh ja, ik heb zelf meer dan 12 jaar ervaring met SQL Server en alle tools er omheen. Ik begrijp wel degelijk wat performance tuning is. Ik weet het verschil tussen goede SQL en slechte SQL. Geen onbekende met SQL zeg maar, misschien ook wel "expert", maar op dit moment kom ik er ook niet uit. Dus ik zoek echt iemand die erg goed is, niet iemand die gemiddeld is.

Any help is enorm welkom. Reageer of PM mij.

Ivo

The-BosS
28/04/11, 20:20
Misschien wel handig om even te vermelden welke SQL server het is, want je hebt MS SQL, MySQL, ... Met ieder zijn eigen tools en optimalisatie technieken.

Anoniem
28/04/11, 20:26
Ja, niet zo slim inderdaad. Voor mij staat SQL Server synoniem aan MS SQL Server, maar was handiger geweest dat er bij te zetten. Ok, meer details: Windows 2003 Server, SQL Server 2000 en op zelfde server een SQL Server 2005 instance. De SQL 2000 instance is diegene die de boel omver trekt, tot zover kan ik het wel zien.

Spyder01
28/04/11, 23:45
Welke versie van MS SQL? De symptonen die je omschrijft lijken namelijk meer op een issue waarvan een wat oudere MS SQL versie last had.

Bart L
29/04/11, 07:49