PDA

Bekijk Volledige Versie : IPv4 kopen via trade website



WebMeso
24/04/11, 18:27
Nu de IPv4-adressen allemaal in "gebruik" zijn en er overgeschakeld wordt naar de IPv6-adressen is er een mogelijkheid bijgekomen om zelf IPv4-adressen aan te kopen. Microsoft heeft al eerder adressen opgekocht en nu is er de mogelijkheid voor iedereen om deze aan te schaffen.

Via de de site: www.tradeipv4.com kunnen deze aangeschaft worden. Zijn er al geinteresseerden hier welke overgaan tot het inslaan en kopen van IPv4-adressen? Volgens mij loopt de vraag nog of het wel toegestaan is wat microsoft heeft gedaan. De vraag is dan ook of websites met dit concept het zullen overleven of een keypoint zullen worden in de komende jaren.

Yourwebhoster
24/04/11, 20:51
Eerlijk gezegd vind ik het een oneerlijke strijd om IP's op te kopen ipv verhandelen, maar een alternatief is dan weer dat je een wachtlijst gaat krijgen en de eerste dan IP's toegewezen krijgt. Dan ben je zo goed als verzekerd dat je op korte termijn niets zal krijgen tenzij je echt de eerste bent, maar dit zal dan weer wel het aantrekkelijker maken om IPv6 te gaan gebruiken (hoop ik).

patrickekkel
26/05/11, 17:08
Waarom ipv4 aankopen als iedereen straks zal overstappen naar ipv6 ?

The-BosS
26/05/11, 17:27
Waarom ipv4 aankopen als iedereen straks zal overstappen naar ipv6 ?

En denk je dat dit van dag op dag zo zal zijn, net zoals IPv6 al meer dan 10 jaar bestaat zal het zeker nog 10 jaar (of langer) duren voordat IPv4 zal verdwijnen en ondertussen is het wel handig als je dualstack draaid.

Cakkie
26/05/11, 22:12
Is dat trouwens toegestaan? Ik dacht dat IP addressen niet overdraagbaar waren, of is dat niet meer het geval? Enkel als het bedrijf overgenomen werd, mocht de IP space overgedragen worden aan de overnemer. (zoals die deal van Microsoft onlangs)