PDA

Bekijk Volledige Versie : paar beginners-vragen



jan22
23/04/11, 22:03
Beste mensen,
Ik wil proberen een beetje te gaan bijverdienen met internet marketing. Wil een domijn en host kiezen voor tracking software (prosper202?), en landing-pages.
Geen plannen voor website of webwinkel.
Enkele vragen;
1 Ik heb 0,0 ervaring met linux, is dat een reden om voor windows i.p.v. linux te kiezen? Of is het verschil toch meer onder de motorkap.
2 Ik word wel juridisch eigenaar, maar webhost verschijnt in whois. Dit is normale gang van zaken en betrouwbaar? (ik wil .com domijn)
3 php, sql, control panel, beveiliging, applicaties ?
Welke dingen zijn dalijk een "must have" voor mij?
4 Wat betreft die prosper202 software, bij egaal welke webhost kan ik die erop zetten?
of zijn er hosts waarbij zoiets niet mogelijk is.
Alvast bedankt, de antwoorden zou ik waarschijnlijk zelf kunnen vinden met een hoop gegoogl, maar ik verwacht dat er hier veel mensen de antwoorden zo op kunnen schrijven.

cfmweb
23/04/11, 23:12
Alvast bedankt, de antwoorden zou ik waarschijnlijk zelf kunnen vinden met een hoop gegoogl, maar ik verwacht dat er hier veel mensen de antwoorden zo op kunnen schrijven.

En wij verwachten dat je zelf gedegen onderzoek doet als je met zoiets wilt gaan beginnen.

Wat heb je nodig:

PHP 5.0 or greater
MySQL 4.0 or greater
The mod_rewrite Apache module

Please Note: Prosper202 will not run on a windows server.

The-BosS
23/04/11, 23:15
Beste mensen,
Ik wil proberen een beetje te gaan bijverdienen met internet marketing. Wil een domijn en host kiezen voor tracking software (prosper202?), en landing-pages.
Geen plannen voor website of webwinkel.
Enkele vragen;
1 Ik heb 0,0 ervaring met linux, is dat een reden om voor windows i.p.v. linux te kiezen? Of is het verschil toch meer onder de motorkap.
2 Ik word wel juridisch eigenaar, maar webhost verschijnt in whois. Dit is normale gang van zaken en betrouwbaar? (ik wil .com domijn)
3 php, sql, control panel, beveiliging, applicaties ?
Welke dingen zijn dalijk een "must have" voor mij?
4 Wat betreft die prosper202 software, bij egaal welke webhost kan ik die erop zetten?
of zijn er hosts waarbij zoiets niet mogelijk is.
Alvast bedankt, de antwoorden zou ik waarschijnlijk zelf kunnen vinden met een hoop gegoogl, maar ik verwacht dat er hier veel mensen de antwoorden zo op kunnen schrijven.

Vraag 1, 3 is een contradictie met je eerder gestelde plannen, je wilt geen website of webwinkel. Waarom heb je dan wel webspace of een server nodig. Punt 2 heet is domein of domain (op zijn engels) maar domijn ken ik niet. En wat dat googlen betreft, het is uiteraard simpeler om iemand anders het werkt te laten doen voor. Maar dan mis je blijkbaar de ondernemen uit het woord ondernemer, zelf al is het maar in bijberoep. Oja en koop eens een nieuw toetsenbord want blijkbaar missen er een paar toetsen.

wonko
23/04/11, 23:16
Best toch eerst even zelf wat onderzoek doen - als je dan je hoofd breekt over een detail kunnen we je vermoedelijk wel verder helpen.

op slot!