PDA

Bekijk Volledige Versie : Reclameinkomsten video site



KimdeJong
20/04/11, 12:40
Beste mensen,

Via google ben ik op jullie site gekomen. Ik heb mij past net aangemeld, dus ben verder nog niet actief op webhostingtalk.nl.
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot reclameinkomsten op een videopagina en ik hoop dat jullie mij hierbij willen en kunnen helpen.

Ik ben bezig met het opzetten van een videosite. Ik ben op dit moment nog bezig met van alles uit te zoeken. Belangrijk is dat er meer inkomsten dan uitgaven binnen gaan komen. Nu heb ik op het gebied van inkomsten via het internet nog niet zo heel veel verstand. Ik heb een aantal onderwerpen op jullie site bekeken, maar vaak ging dit toch over een andere soort site.

Mijn site wordt dus zoiets als Youtube (uiteraard veel kleiner) met een bepaald genre video's. De doelgroep zal rond de 14-25 jaar liggen. Ik denk dat wanneer deze site gaat lopen het bezoekers aantal flink kan oplopen. De videopagina moet overigens over de hele wereld beschikbaar zijn.

Wat voor soort reclame kan ik het beste gebruiken voor mijn site? Je ziet bij Youtube ook wel eens reclamefilmpjes, voordat je gekozen filmpje wordt afgespeeld, misschien is dat wat? Of toch google-adsense? Affiliate?

Alvast bedankt!!

Groet,
Kim de Jong

Axel Polfliet
20/04/11, 12:46
Dat is uiteraard afhankelijk van het soort genre filmpjes die je op je website gaat vertonen. AdSense is de meest gebruikte vorm van adverteren op een website. Voor het plaatsen van reclame in je video's zou ik niet 123 een dienst aan weten te wijzen. Google trekt uiteraard zelf reclames aan en plaatst deze voor video's. Mijn advies zou zijn: Begin je website, plaats er een niet storende AdSense reclame op en focus je op groei van je bezoekers.

Als een website teveel storende reclames bevat (zeker in de beginnende fases), dan zullen bezoekers eerder afhaken dan terug blijven komen. Creeer eerst bezoekers loyaliteit en ga daarna pas echt focussen op een verdien model (banners, reclames in video's, sponsored links etc.).

wwa55
22/04/11, 14:34
Ja adsense hier is hiervoor het beste te gebruiken. Bij bepaalde video's met gerichte content kun je eventueel ook gericht affiliate plaatsen. Maar ik zou starten met adsense, dat is het gemakkelijkst.

CT0
22/04/11, 14:38
Ik zou eerst veel bezoekers proberen te trekken door unieke content en daarna pas advertising gaan doen. Zo hebben ze het bij Dumpert.nl ook gedaan. Wel jammer dat ze van die storende reclames ertussen gooien...