PDA

Bekijk Volledige Versie : Categorie 2 en VvR



Huib
19/04/11, 14:32
Beste WHT'ers

Nu het SIDN de VvR heeft opgericht komt de categorie2 registars te vervallen. Nu ben ik altijd een beetje van mening geweest dat het zinloos was om in de cat2 te zitten maar nu is mijn vraag.

Wie zit er in Cat2 en waarom? En wat gebeurd er nu dat er bekend is gemaakt dat die categorie vervalt?

Michiel Henneke
20/04/11, 14:34
Categorie 2 deelnemers verdwijnen niet, het worden affiliates. de dienstverlening aan hen blijft in feite ongewijzigd. De wijziging is doorgevoerd in verband met de oprichting van de VvR. Alleen registrars (vh deelnemers cat. 1, relaties die domeinnamen registreren) hebben daarin stemrecht.

Het gaat primair om partijen die niet zelf .nl-domeinnamen willen registreren, maar wel op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen bij SIDN.

Michiel

Serveo
20/04/11, 17:32
Categorie 2 deelnemers verdwijnen niet, het worden affiliates. de dienstverlening aan hen blijft in feite ongewijzigd. De wijziging is doorgevoerd in verband met de oprichting van de VvR. Alleen registrars (vh deelnemers cat. 1, relaties die domeinnamen registreren) hebben daarin stemrecht.

Het gaat primair om partijen die niet zelf .nl-domeinnamen willen registreren, maar wel op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen bij SIDN.

Michiel

En die betalen ook per kwartaal een bijdrage daarvoor?

The-BosS
20/04/11, 17:43
Affiliates zijn partijen die anders dan als registrar voor .nl-domeinnamen bij SIDN betrokken willen zijn.

Affiliates bieden we de volgende diensten:

* toegang tot het besloten gedeelte van de SIDN-website waarop informatie voor registrars wordt gepubliceerd;
* toezending van dezelfde nieuwsberichten die door SIDN aan de registrars worden verzonden;
* uitgenodiging voor de halfjaarlijkse SIDN Relatiedag.

...

Let op: de verschuldigde bijdrage (€ 20,50 excl. BTW per jaar) dient u vooraf te voldoen. (Is uw organisatie niet in Nederland gevestigd, dan kunt u volstaan met het bedrag exclusief BTW.) Vermeldt u bij uw betaling uw postcode en huisnummer als betalingskenmerk. Na inschrijving ontvangt u een originele factuur.

Vindt ik ook een beetje geld verspilling eigenlijk, want met punt 1 ben je eigenlijk niks en punt 2 krijg je hopelijk wel te horen van je registar als het interessant is.