PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kun je zien welk domein - Adsense voor domeinen ?



cfmweb
17/04/11, 17:32
Hallo,
Ik heb een vraag waar ik zo effe niet uitkom.

Ik heb een paar domeinnamen waar ik een Google pagina op weergeef (adsense voor domeinen).
In de prestatie rapporten van adsense kun je zien hoe vaak deze worden weergegeven, en hoe vaak erop geklikt is.

Maar hoe kun je nou zien bij welke domeinnaam de klikken horen? Dus ik zie bijvoorbeeld dat er 20 keer een resultaten pagina is weergegeven maar hoe weet ik dan via welke domeinnaam dat is geweest?

Vrgr Chris

The-BosS
17/04/11, 18:18
Ik denk dat dit mogelijk is wanneer je analytics samen gebruikt met adsense, als ik me niet vergis zit er in analytics een optie om andere projecten van google te koppelen zoals adsense.

cfmweb
17/04/11, 21:14
Goede tip, ik zal daar ook eens naar kijken.

KerberosX
17/04/11, 22:46
De optie URL kanalen in Adsense is hetgeen je nodig hebt. Meer info vind je op Google :)

Yourwebhoster
17/04/11, 23:32
De optie URL kanalen in Adsense is hetgeen je nodig hebt. Meer info vind je op Google :)
Ik zat hier ook al even naar te kijken (niet echt gezocht, heeft geen prioriteit), heb een aantal URL's toegevoegd en hopen dat dit hem is:)

nickdino
18/04/11, 13:28
ik begrijp er niks van, wat zijn dat voor pagina's? Klinkt als een parkeerdienst van google?

The-BosS
18/04/11, 16:16
ik begrijp er niks van, wat zijn dat voor pagina's? Klinkt als een parkeerdienst van google?

Wat begrijp je niet, want je uitleg mag wel wat duidelijker.

Analytics: Houdt statistieken van je website(s) bij
Adsense: Toon advertisement/banners/...

nickdino
18/04/11, 17:40
de vraag "hoe kun je nou zien welke domeinnamen bij de klikken horen", het zijn toch voornamelijk surfers die erop klikken en die identificeer je dmv een ip adres toch?

wwa55
18/04/11, 17:43
nee, de domeinen die je overhebt kun je laten voorzien van google advertenties. standaard bundelt google de resultaten hiervan, vandaar de vraag van ts.

The-BosS
18/04/11, 17:55
nee, de domeinen die je overhebt kun je laten voorzien van google advertenties. standaard bundelt google de resultaten hiervan, vandaar de vraag van ts.

Inderdaad de TS wil niet enkel weten wie er klikt maar van welk domein dit afkomstig is, je kunt je adsense campagnes op meer dan 1 website zetten. Net zoals je analytics ook op meer dan 1 website kunt gebruiken voor bvb aliases, maar je toch wilt weten welk domein de user nu bezocht heeft.

cfmweb
18/04/11, 19:35
Inderdaad de TS wil niet enkel weten wie er klikt maar van welk domein dit afkomstig is, je kunt je adsense campagnes op meer dan 1 website zetten. Net zoals je analytics ook op meer dan 1 website kunt gebruiken voor bvb aliases, maar je toch wilt weten welk domein de user nu bezocht heeft.

Inderdaad, zodat je op een bepaald moment de waardeloze domeinen kunt dumpen en de lucratieve domeinen kunt behouden :)

Triloxigen
18/04/11, 20:14
URL-channels / URL-Kanalen instellen, dit houd in dat je alle domeinnamen wel handmatig erin moet zetten.

KerberosX
18/04/11, 21:42
De optie URL kanalen in Adsense is hetgeen je nodig hebt. Meer info vind je op Google :)

URL-channels / URL-Kanalen instellen, dit houd in dat je alle domeinnamen wel handmatig erin moet zetten.
Daar is meneer de directeur goed in, herhalen wat anderen hem voorzeggen :thumbup:

cfmweb
30/09/11, 01:37
Toch nog eens hierop terugkomen.

Bij prestatie rapporten in de nieuwe interface kun je op producten klikken. Dan kun je kiezen uit adsense voor inhoud en adsense voor domeinen. In het rapport kun je dan een dimensie toevoegen. Als je daar kiest voor sites dan zie je welke domeinen het zijn.

Misschien handig voor degene die dit nog niet weten :)