PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver advies



Huib
14/04/11, 09:25
Beste WHT'ers,


Een klant van mijn wil een dedicated server opzetten als gameserver, hij wil hiervoor de Cpanel plugin gebruiken.

Kunnen jullie me een tip geven wat een goede hoeveelheid RAM, CPU, HD ruimte en data per maand is om te adviseren?

Ik heb nog nooit een server opgeleverd die als gameserver gaat worden ingezet dus tips zijn meer dan welkom.

Axel Polfliet
14/04/11, 10:38
Wat voor game gaat die erop draaien, hoeveel slots, public of private? Iets meer informatie is belangrijk voor het geven van concrete informatie (ik heb persoonlijk geen ervaring met de cPanel plug-in voor gameservers).

nalletje
14/04/11, 11:09
Zoals Axel al zegt:
- Welke game(s)
- Aantal Slots
- Public of Private
- (extra) teamspeak/ventrilo ?
- Fastredirect ? (Zeer onverstandig op dezelfde dedicated te hosten)

Ik zou aan raden toch wel met redelijke schijven aan te komen, dit is nog wel eens een probleem veroorzaker van laggstoten.

Misschien kun jij en/of je klant eens kijken naar Gamecp.com . Dit paneel vind ik zelf stukken handiger en prettiger werken.


Buiten dit (indien je het gehele Control Panel op de Dedicated host) moet er ook een HTTPD procces draaien, dit word ook sterk afgeraden naast gameservers.

Huib
14/04/11, 12:23
Wat ik begrepen hebt word het een dedicated private gameserver voor een clan van 20 man.

Er moet team-speak 2.0 aanwezig zijn en het gaat om het spel Call of Duty.

bjorn86
14/04/11, 12:37
Ik heb dit voorheen op windows gedraaid nu een pogin voor linux aan het doen.(zie andere topic)
Daar heb je voor 1 game minimaal 1GB ram nodig met een dual core.

nalletje
14/04/11, 14:27
Ze willen voor één (private) gameserver van 20 man en een teamspeak van ?slots? een dedicated server huren?

Ik denk dan je wel genoeg hebt aan 2 GB ram en een redelijke dual core.

Het zou ook mogelijk zijn om dit te hosten op een (hoge) P4, echter zit je dan waarschijnlijk op het randje bij piektijden.