PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver advies



Huib
14/04/11, 09:25
Beste WHT'ers,


Een klant van mijn wil een dedicated server opzetten als gameserver, hij wil hiervoor de Cpanel plugin gebruiken.

Kunnen jullie me een tip geven wat een goede hoeveelheid RAM, CPU, HD ruimte en data per maand is om te adviseren?

Ik heb nog nooit een server opgeleverd die als gameserver gaat worden ingezet dus tips zijn meer dan welkom.

Axel Polfliet
14/04/11, 10:38
Wat voor game gaat die erop draaien, hoeveel slots, public of private? Iets meer informatie is belangrijk voor het geven van concrete informatie (ik heb persoonlijk geen ervaring met de cPanel plug-in voor gameservers).

nalletje
14/04/11, 11:09
Zoals Axel al zegt:
- Welke game(s)
- Aantal Slots
- Public of Private
- (extra) teamspeak/ventrilo ?
- Fastredirect ? (Zeer onverstandig op dezelfde dedicated te hosten)

Ik zou aan raden toch wel met redelijke schijven aan te komen, dit is nog wel eens een probleem veroorzaker van laggstoten.

Misschien kun jij en/of je klant eens kijken naar Gamecp.com . Dit paneel vind ik zelf stukken handiger en prettiger werken.


Buiten dit (indien je het gehele Control Panel op de Dedicated host) moet er ook een HTTPD procces draaien, dit word ook sterk afgeraden naast gameservers.

Huib
14/04/11, 12:23
Wat ik begrepen hebt word het een dedicated private gameserver voor een clan van 20 man.

Er moet team-speak 2.0 aanwezig zijn en het gaat om het spel Call of Duty.

bjorn86
14/04/11, 12:37
Ik heb dit voorheen op windows gedraaid nu een pogin voor linux aan het doen.(zie andere topic)
Daar heb je voor 1 game minimaal 1GB ram nodig met een dual core.

nalletje
14/04/11, 14:27
Ze willen voor één (private) gameserver van 20 man en een teamspeak van ?slots? een dedicated server huren?

Ik denk dan je wel genoeg hebt aan 2 GB ram en een redelijke dual core.

Het zou ook mogelijk zijn om dit te hosten op een (hoge) P4, echter zit je dan waarschijnlijk op het randje bij piektijden.

WebMeso
14/04/11, 14:31
Om één gameserver en één teamspeak server te hosten dan zou een single core dedicated server met 1,5 GB RAM al voldoende moeten zijn. Qua HDD gewoon 7200 toeren en de kleinste schijf voldoet al. Dataverkeer zal zo op een paar honderd GB's per maand uitkomen als de servers continue vol zouden zitten.

Pantsy
14/04/11, 14:48
Vergeet niet dat je cpanel-gs op een cpanel server moet hebben draaien, hier komen dus licentie kosten bij. Daarna kan je extra servers toevoegen aan de resource pool van cpanel-gs (heb je geen licenses voor nodig). Ik zou zeggen, als je een quadcore hebt staan met 4 tot 8gb geheugen, zet deze daar voor in. Dan zit je met de meeste games wel gebakken voor 20 slots + TS.

Kijk ook nog even op http://cpgs.cpanel.net/ als je dit nog niet hebt gedaan.

beservers
15/04/11, 16:55
Zal waarschijnlijk goedkoper uitkomen als ze gewoon een 20 slots gameserver en teamspeak huren.

bjorn86
15/04/11, 17:23
Ze zullen hem wel cracked willen maken en dan moet je firewall controle hebben.

WebMeso
15/04/11, 17:29
Ze zullen hem wel cracked willen maken en dan moet je firewall controle hebben.

Je zegt duidelijk maar gewoon wat, want er klopt helemaal niks van.

bjorn86
15/04/11, 17:36
Je zegt duidelijk maar gewoon wat, want er klopt helemaal niks van.

Ik zeg niet zomaar wat :) speel dat spel ook nogsteeds

WebMeso
15/04/11, 17:41
Ik zeg niet zomaar wat :) speel dat spel ook nogsteeds

Oke, dan ben ik heel benieuwd waarom een gameserver dan opeens firewall control nodig heeft wanneer deze cracked zou worden gemaakt. Explain yourself.

bjorn86
15/04/11, 17:51
Omdat om de server cracked te maken moet je na het starten van de game uitgaande traffic van port ***** blokkeren, want die controleert de key.
En ik denk dat ik dat hier eigenlijk niet eens mag zeggen. (vandaar sterretjes)

WebMeso
15/04/11, 17:56
Omdat om de server cracked te maken moet je na het starten van de game uitgaande traffic van port ***** blokkeren, want die controleert de key.
En ik denk dat ik dat hier eigenlijk niet eens mag zeggen. (vandaar sterretjes)

Je snapt er vrij weinig van. Sowieso heeft een server (in bijna alle gevallen) geen key nodig om te runnen. SP is niet hetzelfde als MP. Daarnaast is dat voor bijna alle games met de SP ook helemaal niet van toepassing.

bjorn86
15/04/11, 18:09
Je snapt er vrij weinig van. Sowieso heeft een server (in bijna alle gevallen) geen key nodig om te runnen. SP is niet hetzelfde als MP. Daarnaast is dat voor bijna alle games met de SP ook helemaal niet van toepassing.

Laatste keer dat ik ga reageren want dit slaat nergens op. In multiplayer van callofduty isdus weldegelijk een key nodig. Zeker een valid. De server heeft idd geen key nodig om te kunnen draaien. Alleen cracked server zorgt ervoor dat alle spelers op die server kunnen of ze nou wel of geen legale code hebben. Want dit wordt dan niet meer gecontroleerd door activision.


Resolving codmaster.activision.com
codmaster.activision.com resolved to 63.146.124.59:20510
Sending heartbeat to codmaster.activision.com
Hitch warning: 3232 msec frame time
Resolving codauthorize.activision.com
codauthorize.activision.com resolved to 63.146.124.59:20500

The-BosS
15/04/11, 18:37
Om nu niet teveel ot: te gaan, maar cracked server hebben een "cracked/hacked" executable waar die checks hardcoded verwijderd zijn dit even ter zijde. En ja bij cracked servers gaat het er niet om dat de server zelf craked is maar dat clients met een illegale versie op die server kunnen gamen. Hiervoor heb je dus niets van firewall instellingen nodig, enkel de nodige "gemodificeerde" executable/library files.

Maar aangezien TS het hier over een clan heeft die geld heeft om een dedicated server te huren kun je wel verwachten dat ze ook geld hebben om legale versies van de games te kopen. Anders kunnen ze net zo goed een multiplayer sessie starten vanaf hun thuis pc, want dat kan de simpele dsl/kabel de dag van vandaag ook gewoon aan.

WebMeso
15/04/11, 19:04
Laatste keer dat ik ga reageren want dit slaat nergens op. In multiplayer van callofduty isdus weldegelijk een key nodig. Zeker een valid. De server heeft idd geen key nodig om te kunnen draaien. Alleen cracked server zorgt ervoor dat alle spelers op die server kunnen of ze nou wel of geen legale code hebben. Want dit wordt dan niet meer gecontroleerd door activision.


Resolving codmaster.activision.com
codmaster.activision.com resolved to 63.146.124.59:20510
Sending heartbeat to codmaster.activision.com
Hitch warning: 3232 msec frame time
Resolving codauthorize.activision.com
codauthorize.activision.com resolved to 63.146.124.59:20500


Zoals The-Boss ook al zegt het heeft er niks mee te maken met een firewall of een port blocken. Die code welke je hier benoemd is de heartbeat van de gameserver. Daarbij zenden de meerdere masterservers een heartbeat, zodat de server in de list is te vinden. Alleen werkt dat bij cracked servers niet. Deze worden (meestal) niet in de serverlist opgenomen.

bjorn86
16/04/11, 13:00
Zoals The-Boss ook al zegt het heeft er niks mee te maken met een firewall of een port blocken. Die code welke je hier benoemd is de heartbeat van de gameserver. Daarbij zenden de meerdere masterservers een heartbeat, zodat de server in de list is te vinden. Alleen werkt dat bij cracked servers niet. Deze worden (meestal) niet in de serverlist opgenomen.

Eigenwijs!
Ten eeste die code laat ik zien zodat je ziet dat er een keycheck plaatst vind.
Ten tweede KNIP
Ten derde KNIP

En als je het allemaal nogsteeds niet geloofd.
Download cod zorg dat je v1.1 hebt en daar zijn zat cracked servers op de manier dat ik al een paar keer aangaf.

beservers
16/04/11, 13:28
Denk niet dat het de bedoeling is om hier uitgebreid te praten over het opzetten van illegale cracked COD servers ;)

Pantsy
16/04/11, 16:21
Bij deze word ook het topic gesloten, WHT ondersteund niet illegale versies van software en/of games namelijk, de nodige berichten zijn ook ge-edit.