PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell bouwt wereldwijd 22 datacenters



Domenico
08/04/11, 13:54
Op WHD al gehoord van iemand en hier een eerste publiek bericht. Wat ik hoorde is dat ze zelfs aan particulieren hostingdiensten gaan leveren. Dus op de DELL site klik, klik, klik en je hebt een dedicated server online. En dit is niet de eerste partij van buiten die gaat komen (hostingdiensten)...


Hardwaregigant investeert één miljard euro
Dell bouwt wereldwijd 22 datacenters

Dell investeert meer in zijn aanbod op het gebied van cloud computing en virtualisatie. Hiervoor worden wereldwijd 22 Dell-datacenters gebouwd waar klanten hun infrastructuur en applicaties kunnen testen en hosten. De nieuwe datacenters komen onder andere te staan in Parijs en Frankfurt. Dell trekt hiervoor één miljard dollar uit.

Dell bouwt de komende jaren wereldwijd nieuwe datacenters waar vanuit cloud computing-diensten worden geboden. Het gaat hierbij om publieke, private en hybride cloudoplossingen. In totaal gaat Dell de komende achttien maanden wereldwijd 22 ‘Dell Global Solution Centers' openen, onder andere in Frankfurt en Parijs. Twaalf van deze centra worden nog dit jaar geopend. In deze datacenters kunnen klanten Dell's cloudoplossingen bekijken en testen.

Desktopvirtualisatie
In de ‘Dell Global Solution Centers' kunnen klanten terecht met hun eigen problematiek en pijnpunten die ze ondervinden in hun eigen datacenters. Dell zegt daarvoor nieuwe diensten te bieden. Dat zijn onder andere oplossingen op het gebied van datacentervirtualisatie, e-mail en bestandarchivering voor dataopslagomgevingen en desktopvirtualisatie. Deze nieuwe oplossingen zijn in de loop van het tweede kwartaal van 2011 beschikbaar voor de Nederlandse klanten.

bron: comptable.nl (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/cloud_computing/3879370/2333364/dell-bouwt-nieuwe-virtuele-datacenters.html)

Mikey
08/04/11, 14:34
Des te belangrijker wordt voor de kleinere partijen hun USP's heb je die niet, zul je hard moeten knokken in de consumenten poel en je paar zakelijke klanten tot in den treure vertroetelen zodat ze niet weg willen lopen.

Trans-IX B.V.
08/04/11, 14:35
Het is even afwachten nog wat de klanten groep gaat worden die ze willen aanspreken hiermee.


In de ‘Dell Global Solution Centers' kunnen klanten terecht met hun eigen problematiek en pijnpunten die ze ondervinden in hun eigen datacenters.
Dan lees ik dat ze klanten meer gaan helpen goed gebruik te maken van Dell server.


Dell zegt daarvoor nieuwe diensten te bieden. Dat zijn onder andere oplossingen op het gebied van datacentervirtualisatie, e-mail en bestandarchivering voor dataopslagomgevingen en desktopvirtualisatie.
Hierbij denk ik daarentegen dat het een flinke concurrent gaat worden voor de meeste van ons.

Als je gebruiikmaakt van Dell servers dan kun je het nooit zo goedkoop aanbieden als Dell zelf.

Domenico
08/04/11, 14:39
Nou wat ik gehoord heb (betrouwbare bron) is dat ze wel meer gaan doen dan wat hierboven staat. Ik kan niet anders tegen de kleinere en grotere Nederlandse (shared)hoster zeggen, PREPARE!

DELL is niet de enige partij die dit jaar nog de Nederlandse markt gaat betreden. Er gaan klappen vallen of in ieder geval vel gevochten worden dat voorspel ik je. Was natuurlijk al jaren bekend maar nu zijn er grotere partijen in aantocht met een behoorlijke slagkracht.

gjtje
08/04/11, 18:08
Grote bedrijven zijn meestal ook log, weinig flexibel, onpersoonlijk, etc. Goedkoop is niet het enige waar mensen naar kijken.

En een goede hardware leverancier zijn zegt niks over hosting mogelijkheden. Als dit net zo goed en snel draait als de Dell website dan hebben we weinig te vrezen.

xaban
08/04/11, 19:36
Nou wat ik gehoord heb (betrouwbare bron) is dat ze wel meer gaan doen dan wat hierboven staat. Ik kan niet anders tegen de kleinere en grotere Nederlandse (shared)hoster zeggen, PREPARE!

DELL is niet de enige partij die dit jaar nog de Nederlandse markt gaat betreden. Er gaan klappen vallen of in ieder geval vel gevochten worden dat voorspel ik je. Was natuurlijk al jaren bekend maar nu zijn er grotere partijen in aantocht met een behoorlijke slagkracht.

Zeer overdreven reactie. Zolang jij een goede uptime kunt bieden, een goed netwerkt hebt, heb je weinig te vrezen. Klanten zullen niet zomaar overstappen.

DutchTSE
08/04/11, 19:59
Uit ervaring weet ik dat dit soort grote logge bedrijven bij lange na niet de service kunnen bieden die een klein bedrijf wel kan bieden. Ik noem een gevalletje servicedesk bellen, die maken een ticket aan, word naar de juiste afdeling gezet, is je vraag iets afwijkend dan ping pongt deze tussen wat afdelingen heen en weer en na 50 uur is de standaard SLA voorbij en krijg je met een beetje mazzel antwoord ;-)

En op dezelfde vraag had je bij de "servicedesk" bij het kleine bedrijf meteen je antwoord al gehad. Nee.. ik maak me totaal geen zorgen :)

Randy
08/04/11, 20:03
Hierbij denk ik daarentegen dat het een flinke concurrent gaat worden voor de meeste van ons.

Als je gebruiikmaakt van Dell servers dan kun je het nooit zo goedkoop aanbieden als Dell zelf.

Fout 1: concurreren (enkel) op basis van prijs.

Domenico
08/04/11, 20:12
Zeer overdreven reactie. Zolang jij een goede uptime kunt bieden, een goed netwerkt hebt, heb je weinig te vrezen. Klanten zullen niet zomaar overstappen.

Ik heb het in eerste instantie ook niet over overstappen en eerder over nieuwe klanten. Ook denk ik dat het ook afhankelijk is van de doelgroep en op welk segment je begeefd. De budgethosters zullen het moeilijker krijgen. Maar aan de andere kant, concurrentie is ook gezond en houd je scherp. Je kan er dus zeker ook voordeel uitt halen. Zeker niet blijven stil zitten en schouders ophalen.

xaban
08/04/11, 23:57
Ik heb het in eerste instantie ook niet over overstappen en eerder over nieuwe klanten. Ook denk ik dat het ook afhankelijk is van de doelgroep en op welk segment je begeefd. De budgethosters zullen het moeilijker krijgen. Maar aan de andere kant, concurrentie is ook gezond en houd je scherp. Je kan er dus zeker ook voordeel uitt halen. Zeker niet blijven stil zitten en schouders ophalen.

Je hebt het over klappen vallen, dan denk ik niet aan nieuwe klanten maar aan overstappers. Je reactie vind ik daarom overdreven. Dat je minder nieuwe klanten krijgt, dat kan, maar zal dat echt als een klap aankomen?

Unixadmin
21/04/11, 14:47
Het is tegenwoordig in om Cloud en/of storage te ontwikkelen en die aan tebieden. HP is ook bezig op dit gebied. Je ziet met name hardware fabrikanten meer en meer naar IT dienstverlening hangen omdat ze daar meer winsten denken te genereren in de toekomst. Ze zijn dan minder afhankelijke van 1 bep. activiteit. Het is wel wat voor te zeggen deze strategie.

Domenico
21/04/11, 14:58
Je hebt het over klappen vallen, dan denk ik niet aan nieuwe klanten maar aan overstappers. Je reactie vind ik daarom overdreven. Dat je minder nieuwe klanten krijgt, dat kan, maar zal dat echt als een klap aankomen?

Tja ik heb hier geen kristallen bol waar ik in kan kijken maar wel hoor ik nogal eens wat. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Ik zou dit soort nieuws zeker niet negeren en er zeker wel intern over praten wat het voor je eigen business kan betekenen.

maxnet
01/05/11, 15:22
Als dit net zo goed en snel draait als de Dell website dan hebben we weinig te vrezen.

Inderdaad.

Al het hele weekend klopt er weer eens niets van de configuraties.
Het R210 II instapmodel heeft standaard 20 cores, en bij een R415 AMD server krijg je er zelfs 2 extra Intel processors gratis bij.
Stel je dat kado niet op prijs? Dan 320 EUR bijbetalen! :chinese:

WebMeso
01/05/11, 17:50
Inderdaad.

Al het hele weekend klopt er weer eens niets van de configuraties.
Het R210 II instapmodel heeft standaard 20 cores, en bij een R415 AMD server krijg je er zelfs 2 extra Intel processors gratis bij.
Stel je dat kado niet op prijs? Dan 320 EUR bijbetalen! :chinese:

Ze willen er blijkbaar graag vanaf. Het neemt ook zoveel ruimte in beslag in de opslagruimte.

The-BosS
01/05/11, 18:04
Vraag me wel af of je dit daadwerkelijk krijgt als je het zo bestelt of dat ze je mailen/bellen om te zeggen dat er een fout is gebeurd.

WebMeso
01/05/11, 18:07
Vraag me wel af of je dit daadwerkelijk krijgt als je het zo bestelt of dat ze je mailen/bellen om te zeggen dat er een fout is gebeurd.

Meestal is het als je te veel betaald, hoor je niks. Te weinig betaald, hoor je het snel genoeg.

R. Persoon
01/05/11, 18:18
Het R210 II instapmodel heeft standaard 20 cores

Ha, en de geadviseerde inkoopprijs van die processors is $3838.00 p/s. Nou, doe mij maar zo'n R210 II voor 50 tientjes dan :). Zou 'm inderdaad bijna echt bestellen om te kijken wat er gebeurd.

T. Verhaeg
01/05/11, 20:56
Ik heb het er op gewaagd en er eentje besteld, benieuwd wat er gebeurt.

The-BosS
01/05/11, 21:00
Ik heb het er op gewaagd en er eentje besteld, benieuwd wat er gebeurt.

Jij niet alleen, laat het ons alvast maar weten.

WebMeso
27/05/11, 15:20
Heeft iemand hem al binnen of al een update over deze kwestie?