PDA

Bekijk Volledige Versie : IPv6 enquête onder hosting providers



Ber|Art
07/04/11, 16:28
Namens: Arjen Holtzer, TNO

IPv6 enquête onder hosting providers

In het kader van haar IPv6 Monitoringsonderzoek voert TNO een enquête uit onder Nederlandse hostingproviders. Het doel van de enquête is een representatief beeld te geven van de uitrol van IPv6 aan de hostingkant en de eventuele problemen waar hostingproviders tegenaan lopen inzichtelijk te maken.

Dit monitoringsonderzoek maakt deel uit van het monitoringprogramma van TNO en wordt ondersteund door het Ministerie van EL&I. De eerste en de tweede meting zijn uitgevoerd in 2010 en de whitepapers zijn te vinden op zowel de website van TNO, www.tno.nl/ipv6, als de Rijksoverheid[1].

Via deze e-mail willen wij u vragen om de IPv6-enquête via onderstaande link in te vullen. Het invullen van de enquête zal ongeveer 10 minuten van uw tijd kosten. In de enquête kunt u tevens aangeven of u de resultaten van het onderzoek toegestuurd wilt krijgen.

Link naar de enquête: https://www.surveymonkey.com/s/J722RTY
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over de enquête, dan kunt u contact opnemen met arjen.holtzer@tno.nl.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking aan dit onderzoek!

Met vriendelijke groet,
Arjen Holtzer, TNO

[1] TNO-White paper "IPv6 Monitoring in NL: De Tweede Meting", http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2011/01/12/ipv6-monitoring-in-nederland-de-tweede-meting.html

Mikey
07/04/11, 17:54
Wat mij afgelopen tijd verbaasd is dat iedereen zich druk maakt over de hosting / content providers. Maar als ik naar de vraag en reacties van acces providers kijk dan slaat men met de inventarisatie toch echt de plank geheel mis. De meeste netwerken die hosting faciliteiten aanbieden ondersteunen ipv6 dan al niet in een test / beta fase.

Ik blijf erbij, de acces providers doen nog steeds of hun neus bloed, en als er straks ****** aan de knikker is zullen ze met z`n allen braaf hun handje ophouden bij de overheid / europese unie. Het is tenslotte een public belang ;) . Nieuwe adsl abonnementen worden nog steeds uitgeleverd met modems die geen ipv6 kunnen ondersteunen. Wie gaat straks de switch betalen ? ASP, consument, overheid ?

Ber|Art
07/04/11, 18:03
Vul het ff in! ;) heb ik net ook gedaan...

The-BosS
07/04/11, 18:05
Ben het eens met Mikey, er wordt teveel naar de hosting providers gekeken als het op IPv6 aankomt. Maar de meeste kabel/dsl providers en zelf transit providers leveren zelf nog geen IPv6. Wat ik dan vooral grappig vindt in zo een verhaal is dat providers als kpn wel transit met ipv6 afleveren maar voor dsl diensten het blijkbaar niet kan (omdat het netwerk er niet klaar voor is). Er zal pas verbetering in komen als zeer grote partijen enkel nog op ipv6 toegankelijk zullen zijn en de consument het door zal hebben dat het probleem bij hun kabel/dsl provider zit. Want nu krijgen die te horen van hun dsl/kabel leverancier maak je niet druk want wij hebben nog ipv4 adressen genoeg voor x aantal maanden/jaren.

RBeun
07/04/11, 18:44
Niet bepaald anoniem de enquete... mogelijkheid lijkt me toch fijn

pierce
07/04/11, 19:30
Hoe weet ik uberhaupt zeker dat deze enquete van TNO is, en niet van iemand anders die mijn gegevens misbruikt?
Iedereen kan immers een enquete aanmaken bij die enquete aap.

Of ben ik nu te paranoide?

Trans-IX B.V.
08/04/11, 15:05
Ze vragen wat mij betreft teveel informatie wat niets met IPv6 te maken heeft.

t.bloo
08/04/11, 15:06
weet die stagiair veel...

Ber|Art
08/04/11, 15:27
Dit komt echt van TNO !

huizinga
21/04/11, 01:52
Ze vragen wat mij betreft teveel informatie wat niets met IPv6 te maken heeft.

ze willen alleen weten bij welke upstreamprovider/datacenter je je connectiviteit afneemt om waarschijnlijk in beeld te kunnen brengen welke aanbieders wel/geen ipv6 ondersteunen en of dat er juist wel veel zijn of niet..

verder kwam ik geen gekke vragen tegen die niet met ipv6 in relatie gebracht konden worden..