PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis webhosting discussie



Webhost.nl
04/04/11, 10:05
(deels aangepast door wonko)

Webhost, een nieuwe aanbieder van webhosting en domeinnaamregistratie, geeft tijdelijk gratis hostingpakketten weg. Zonder enige kosten kun je een
jaar lang gratis je domeinnaam en website bij Webhost.nl online zetten.
Webhost houdt de actie om de lancering van (wonko: knip-url) te vieren. De prijsvechter is sinds begin april actief en biedt goedkope domeinnaamregistratie en webhosting aan. Een
woordvoerder van Webhost: ‘Webhost is al opvallend goedkoper dan de meeste internethosters. Voor €24,- heb je bij Webhost een jaar lang hosting en registreer je gratis een domeinnaam. Om mensen zelf te laten ervaren dat onze hosting ook nog eens snel en betrouwbaar is, geven we tijdelijk hostingruimte weg.’

(wonko: knip-spam)

Over Webhost
Eindelijk goede webhosting écht goedkoop! Webhost is een nieuwe aanbieder van webhosting en domeinnaamregistratie.

(wonko: knip-spam)

Meer info?
Mail naar promo@webhost.nl

drex
04/04/11, 10:28
Er zijn al ontiegelijk veel van dergelijke prijsvechters (low budget) op de markt aktief en met zelfs nog lagere tarieven, hiermede is men dus zeker niet echt uniek te noemen! Daarbij is de gekozen domeinnaam nu ook niet echt uniek te noemen....kijk maar eens onder alle extensies die je kan vinden...er is zelfs een bedrijf aktief onder deze domeinnaam!
Drex

Yourwebhoster
04/04/11, 10:48
Is dit nou spam of? Dit hoort onder aanbiedingen lijkt mij?

in ieder geval een copy/paste actie.

Randy
04/04/11, 10:52
Gewoon een persbericht...

Ligt het aan mij, of mis ik contact- en berijfsgegevens op de website?

Pur
04/04/11, 11:08
Gewoon een persbericht...

Ligt het aan mij, of mis ik contact- en berijfsgegevens op de website?

Die pasten er niet meer op door alle uitstekende ervaringen van klanten terwijl volgens twitter ze pas een uur up & running zijn.

Yourwebhoster
04/04/11, 11:11
Mis de KVK ook (naast adres gegevens), maar als ik op kvk.nl zoek kom ik bij provider.nl uit (waarschijnlijk handelsnaam van provider.nl?).

Awerso
04/04/11, 11:11
kvk op webhost.nl geeft ander bedrijf, die staan ook in de whois van de domeinnaam

Pur
04/04/11, 11:13
kvk op webhost.nl geeft ander bedrijf, die staan ook in de whois van de domeinnaam

Bij zowel VIP als Provider staat volgens mij geen KvK op de website.

Awerso
04/04/11, 11:15
algemene voorwaarden zijn volgens mij gewoon copy van vip en provider

http://www.vip.nl/contact

wonko
04/04/11, 11:23
Deze blijft (tot nader order) open - maar hou de discussies netjes, heren.

The-BosS
04/04/11, 14:28
Een woordvoerder van Webhost: ‘Webhost is al opvallend goedkoper dan de meeste internethosters. Voor €24,- heb je bij Webhost een jaar lang hosting en registreer je gratis een domeinnaam. Om mensen zelf te laten ervaren dat onze hosting ook nog eens snel en betrouwbaar is, geven we tijdelijk hostingruimte weg.’

1ste vet: Dan moet je toch even goed googlen lijkt me, want er zijn aanbieders die voor € 1,-/maand meer bieden dan wat jij nu doet.
2de vet: Geef mij dan direct maar 1000 gratis domeinnamen, gratis bestaat niet en is altijd wel ergens in verrekend.

Awerso
04/04/11, 15:58
2de vet: Geef mij dan direct maar 1000 gratis domeinnamen, gratis bestaat niet en is altijd wel ergens in verrekend.

Hij wil je die best geven hoor:) 24.000 euro voor hosting pakketten a.u.b.:)

The-BosS
04/04/11, 16:02
Hij wil je die best geven hoor:) 24.000 euro voor hosting pakketten a.u.b.:)

Daarom dat ik toch stel dat gratis niet bestaat, dan is de term 'inbegrepen in het paket/abonnement' beter.

ichat
04/04/11, 16:22
om eerlijk te zijn, mis ik te veel informatie, over het panel de website bouwer,
bedrijfsgegevens en is me nog niet duidelijk waarom ik nu juist voor deze toko zou moeten kiezen.

er zijn er hier een aantal op het forum waar ik dat wel bij heb, en dan heb ik het alleen nog steeds over de goedkope aanbiedingen ...

Huib
04/04/11, 22:44
Nou ja goedkoop? Ik kan zo drie hosters noemen die goedkoper zijn incl domeinnaam per jaar.... (mod-knip) Vooral Spam, weinig persbericht.

ichat
05/04/11, 08:14
@wickedway, speciaal voor jouw, een verduidelijking van vorrige post..

ik bedoelde: "in het goedkopere segemt... " - lees 50 euro of minder per jaar.

xaban
05/04/11, 08:27
1ste vet: Dan moet je toch even goed googlen lijkt me, want er zijn aanbieders die voor € 1,-/maand meer bieden dan wat jij nu doet.
2de vet: Geef mij dan direct maar 1000 gratis domeinnamen, gratis bestaat niet en is altijd wel ergens in verrekend.

1. Gewoon begrijpend lezen, nergens staat dat ze de goedkoopste zijn.
2. Waarom bestaat gratis niet?


Wat een markt zeg, men probeert elkaar zwart te maken.

wonko
05/04/11, 08:32
Gratis bestaat inderdaad niet, ergens zit de kost wel ingerekend. Als Coca Cola gratis blikjes uitdeelt op een kruispunt voor de nieuwe coke-flavor-of-the-month, wees er dan maar zeker van dat op elk ander verkocht blikje daar een miniem deel voor aangerekend wordt (marketing budgetten noemt dat dan).

Daarom bestaat gratis niet. Ergens zit de kost in verwerkt.

xaban
05/04/11, 08:45
Gratis bestaat inderdaad niet, ergens zit de kost wel ingerekend. Als Coca Cola gratis blikjes uitdeelt op een kruispunt voor de nieuwe coke-flavor-of-the-month, wees er dan maar zeker van dat op elk ander verkocht blikje daar een miniem deel voor aangerekend wordt (marketing budgetten noemt dat dan).

Daarom bestaat gratis niet. Ergens zit de kost in verwerkt.

Helemaal fout. Coca cola blikjes worden gratis weggegeven als marketing en iedere bedrijf heeft een budget voor de marketing, waar dit vandaan komt maakt vrij weinig uit, (ja uiteraard komt het door de verkochte blikjes).

Jij krijgt zonder een tegenprestatie een blik in je handen gedrukt. Dus het is gratis voor jou, maar niet voor het bedrijf.

Triloxigen
05/04/11, 08:58
Helemaal fout. Coca cola blikjes worden gratis weggegeven als marketing en iedere bedrijf heeft een budget voor de marketing, waar dit vandaan komt maakt vrij weinig uit, (ja uiteraard komt het door de verkochte blikjes).

Jij krijgt zonder een tegenprestatie een blik in je handen gedrukt. Dus het is gratis voor jou, maar niet voor het bedrijf.

Het is alsnog niet gratis, want je betaald dit door in deprijs van de flessen in de supermarkt

ju5t
05/04/11, 09:09
Wat een totaal nutteloze discussie is dit zeg. Natuurlijk draait er uiteindelijk iemand voor de kosten op, maar op dat moment ben jij het niet. Of je dat later wel doet aan door het product aan te schaffen maakt op dat moment niet uit. Misschien draag je wel nooit bij aan hun inkomsten.

PeterT
05/04/11, 09:10
Gratis bestaat inderdaad niet, ergens zit de kost wel ingerekend. Als Coca Cola gratis blikjes uitdeelt op een kruispunt voor de nieuwe coke-flavor-of-the-month, wees er dan maar zeker van dat op elk ander verkocht blikje daar een miniem deel voor aangerekend wordt (marketing budgetten noemt dat dan).

Daarom bestaat gratis niet. Ergens zit de kost in verwerkt.

Haal dan ook heel snel die GRATIS vermelding van je eigen site: http://www.openminds.be/diensten/hosting/php-hosting/


GRATIS domeinnaam bij uw pakket
GRATIS dagelijkse back-up
GRATIS tot 5 applicaties

Kom op zeg mensen, wat is dit nou? Zijn jullie nou professionele webhosts? Gedraag je dan ook zo.

xaban
05/04/11, 09:31
Het is alsnog niet gratis, want je betaald dit door in deprijs van de flessen in de supermarkt

Wat een professionelen weer, wat een markt zeg. Jij krijgt het blikje zonder tegen prestatie, jij hoeft geen fles te kopen. Gratis bestaat wel, uiteraard draait er iemand op voor de kosten, maar jij krijgt het als nog gratis.

Wat een reacties, wat een niveau.

wonko
05/04/11, 10:52
@peterT: Correct, beter zou zijn "inbegrepen" ipv "gratis" op onze site, het pakket dat we aanbieden heeft de registratiekost van één domeinnaam inbegrepen...

De discussie over gratis diensten is wel degelijk interessant, ze duikt zowat elk half jaar terug op. Het verschil met een gratis blik cola en een hostingpakket met een gratis domeinnaam, is dat de domeinnaam (mag ik hopen voor z'n businessplan) toch wel degelijk ten dele in de prijs van het hostingpakket zit.

De blikken cola zijn inderdaad zonder kost voor de ontvanger, en hij draagt pas bij aan de aktie als hij idd een fles koopt. Daarin geef ik je gelijk, en is het wel degelijk gratis voor de ontvanger, het wordt betaald door de gewone klanten die flessen kopen.

xaban
05/04/11, 10:56
@peterT: Correct, beter zou zijn "inbegrepen" ipv "gratis" op onze site, het pakket dat we aanbieden heeft de registratiekost van één domeinnaam inbegrepen...

De discussie over gratis diensten is wel degelijk interessant, ze duikt zowat elk half jaar terug op. Het verschil met een gratis blik cola en een hostingpakket met een gratis domeinnaam, is dat de domeinnaam (mag ik hopen voor z'n businessplan) toch wel degelijk ten dele in de prijs van het hostingpakket zit.

De blikken cola zijn inderdaad zonder kost voor de ontvanger, en hij draagt pas bij aan de aktie als hij idd een fles koopt. Daarin geef ik je gelijk, en is het wel degelijk gratis voor de ontvanger, het wordt betaald door de gewone klanten die flessen kopen.

Mijn reactie was ook meer bedoelt dat gratis wel bestaat. Dat de kosten van de domeinnaam ergens in zit berekend lijkt mij logisch. Echter blijft het gratis voor de klant, de klant kan er ook voor kiezen geen domeinnaam te registreren, de prijs van de hostingpakket zal hetzelfde blijven.

Waarom is 'inbegrepen' beter?

wonko
05/04/11, 11:05
Omdat het eerlijker en correcter weergeeft wat het is. Mensen gaan ervan uit dat gratis betekent dat ze er niet voor betalen, terwijl dat bij ons wel degelijk het geval is; de domeinnaam is inbegrepen in de prijs, en niet iets wat ik uit eigen zak betaal...

PeterT
05/04/11, 11:06
@peterT: Correct, beter zou zijn "inbegrepen" ipv "gratis" op onze site, het pakket dat we aanbieden heeft de registratiekost van één domeinnaam inbegrepen...
Inderdaad, net zoals dat voor de TS geldt.


De discussie over gratis diensten is wel degelijk interessant

Maar moet dat in dit topic?

wonko
05/04/11, 13:10
De discussie is hier ontstaan, waarom zou die hier niet verder gevoerd mogen worden... zolang de wht mods het toelaten (gniffel).

The-BosS
05/04/11, 15:10
De discussie is hier ontstaan, waarom zou die hier niet verder gevoerd mogen worden... zolang de wht mods het toelaten (gniffel).

Toch nog iemand die mijn punt verstaat, uiteraard bestaat gratis als je er niks, nada, nopes voor in de plaats moet doen. In het voorbeeld van de TS en wonko zelf is het niet gratis aangezien er een koppelverkoop aan verbonden is. En zoals wonko zelf zegt het ingerekend zit in de prijs voor het hosting pakket, dat dit de inkoopprijs is zonder winst kan best. Maar uiteindelijk betaal je er wel voor, het punt is dat als ik 1000 gratis domeinnamen wil zonder iets als tegenprestatie ik het het deksel op mijn neus zal krijgen. Echter wanneer ik 1000 hosting pakketten af neem ik wel 1000 'inbegrepen' domeinnamen kan registreren.

Of laat ik het anders stellen, de inkoop prijs voor bedrijf X is € 6- voor een domein, bij bedrijf Y is de verkoop prijs voor een domein € 6,-. Bedrijf X verkoopt hosting voor € 18,- per jaar met 'inbegrepen' domein. Bedrijf Y verkoopt zelfde hosting voor € 12,- zonder domein. Wat is dan het gratis verschil, vooral als je dan geen domein wenst omdat je het al ergens anders afgenomen hebt.

PeterT
05/04/11, 15:34
Ik snap werkelijk waar niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Gratis is simpelweg een marketingterm. Natuurlijk moet het geld altijd ergens vandaan komen maar dit betekent niet dat de klant in kwestie er direct voor betaalt. Wellicht is er een donatie geweest, of belastingvoordeel, of een loterij gewonnen en wordt daarmee de actie bekostigt? Daarnaast vind ik het op z'n minst gezegd frappant dat posters die hier zo hard tegen van leer trekken zelf ook op hun website het woord 'gratis' hebben staan..

The-BosS: http://www.all-in-one.be/hosting/website-hosting/. Ik zie daar "Gratis webmail, spamfilter, statistieken" en 'gratis' setupkosten. Hoe zit dat dan?
Wonko: eerder al aangehaald
Triloxigen: http://hostbedrijf.com/webhosting.html. Guess what.. een Gratis domeinnaam!

Dus heren, als je al commentaar hierop hebt, tast dan ook even in de eigen buidel en pas per direct je website aan. Gratis bestaat tenslotte niet.

t.bloo
05/04/11, 15:42
Ik ben na 5 jaar expres gestopt met een "gratis domeinnaam". Klanten moeten een losse account en een losse domeinnaam bestellen als ze dat willen. Het was teveel gedoe met mensen die een andere extensie wilden hebben, of het account wilden uitbreiden, of een deel opzeggen, of prijzen wilden vergelijken, of wanbetalers, of extra domeinen hadden en dus niet meer wisten welke nou "gratis" was etcetera...

The-BosS
05/04/11, 16:24
Daarnaast vind ik het op z'n minst gezegd frappant dat posters die hier zo hard tegen van leer trekken zelf ook op hun website het woord 'gratis' hebben staan..

The-BosS: http://www.all-in-one.be/hosting/website-hosting/. Ik zie daar "Gratis webmail, spamfilter, statistieken" en 'gratis' setupkosten. Hoe zit dat dan?

Dus heren, als je al commentaar hierop hebt, tast dan ook even in de eigen buidel en pas per direct je website aan. Gratis bestaat tenslotte niet.

Zo bij deze aangepast op die pagina, de rest bekijk ik later wel even. Maar de gratis bij mij slaat meer op diensten en niet op producten maar dat even ter zijde.


Ik ben na 5 jaar expres gestopt met een "gratis domeinnaam". Klanten moeten een losse account en een losse domeinnaam bestellen als ze dat willen. Het was teveel gedoe met mensen die een andere extensie wilden hebben, of het account wilden uitbreiden, of een deel opzeggen, of prijzen wilden vergelijken, of wanbetalers, of extra domeinen hadden en dus niet meer wisten welke nou "gratis" was etcetera...

Idem eigenlijk, ben sinds mijn nieuwe website ook overgestapt op hosting zonder domein, juist om dezelfde redenen en de beter transparantie.

cfmweb
05/04/11, 17:36
Ik vraag me ook af waarom dingen gratis zouden moeten zijn. Je krijgt een dienst of product geleverd en daar moet je gewoon voor betalen. Ook voor de duidelijkheid naar de klant, zodat die weet waar hij recht op heeft. En waarover hij kan reclameren als hij dat niet krijgt.
Zelf betaal ik graag iets meer voor goede support of service en ik hoop mijn klanten ook.

no1san
05/04/11, 18:48
Volgens mij is dit een typische webhoster discussie.
Ik ben al jaren aanbieder van forumhosting zonder kosten in ruil voor reclame.

In google de beste conversie in combinatie met gratis.
google+consument= gratis op de website
ik heb inderdaad geen webhosters als klant :-)

Off topic:
Lees ik dit nu gratis of voor niks?

YolkNet
05/04/11, 19:07
Als je niks met de informatie kunt in dit topic dan lees je het inderdaad voor jan met de korte achternaam :D

energykind
06/04/11, 08:06
leuk design.... zeer goed afgekeken van (van de oudere versies van) Transip.