PDA

Bekijk Volledige Versie : Van server veranderd, na 2 dagen nog steeds verbinding naar ouwde server



Arto
03/04/11, 23:19
Ik heb mijn website op mijn nieuw server geplaats, domein geupdate enz.
Heel veel mensen die mijn website bezoeken komen op het nieuw server dat zie ik via apache status.
Maar ik zie na 2 dagen nogsteeds het ouwde server

Wat kan ik hieraan doen?
TTL verminderen?
Ik heb een vaste IP, ipconfig dnsflush enz helpen niet
TTL staat op TTL 10272
Welke waarde is het beste?

RichardVD
03/04/11, 23:43
TTL verlagen is nu te laat. Dit had je in dit geval 10272 seconden voor aanvang van de verhuizing moeten doen. Je kunt de TTL verlagen naar 100 maar niet alle partijen geven hier ook gehoor aan.

Kun je de domeinnaam plaatsen waar het over gaat?

Awerso
03/04/11, 23:52
Je kan zelf even via cmd op je pc proberen:
ipconfig /flushdns en ipconfig /renew

Yourwebhoster
04/04/11, 00:06
Wellicht handig om aan te geven om welke website het gaat, wat het IP van de oude server is en de nieuwe zodat we dit ook voor je kunnen controleren?

Arto
04/04/11, 00:20
ipconfig /flushdns en ipconfig /renew help niet tig keer geprobeerd.
Wat betreft domein of ip klopt alles ik heb dns reports uitgevoerd ook via anonymouse.org kom ik op nieuwe server.
Ook met mijn iPhone zonder wifi maar met 3G kom ik op nieuwe server

vne
04/04/11, 00:22
heb je de router al eens herstart?

Arto
04/04/11, 00:27
heb je de router al eens herstart?

Ja ook een reset gegeven.

Awerso
04/04/11, 01:30
als je pingt of tracert doe zie je ook gewoon nog oude server?

Op je iphone via wifi ook de oude server neem ik aan, gezien je opmerking.

ilnee
04/04/11, 01:54
Probeer eens een andere DNS server. Die van OpenDNS (208.67.222.222) of Google (8.8.8.8) bijvoorbeeld. Niet dat dat het probleem voor andere bezoekers oplost...

visser
04/04/11, 02:34
Je kan zelf even via cmd op je pc proberen:
ipconfig /flushdns en ipconfig /renew

Dat helpt erg weinig om DNS caching te controleren.
Je gooit alleen maar de cache op je lokale (windows) PC leeg.

De resolver waar een oude waarde gecached wordt, is typisch de resolver die door je PC gebruikt wordt,en dat is meestal de resolver van je ISP , misschien (ook) de DNS in je router.

Je kunt beter leren omgaan met dig (of eventueel nslookup), en hoe je expliciet een bepaalde dns server bevraagt om te kijken wat er in de cache staat en wat de authoritive server voor je domein als antwoorden geeft.


dig NS mijndomein.nl
dig A www.mijndomein.nl @<ns.voor mijn domein>
dig A www.mijndomein.nl
dig A www.mijndomein.nl @<resolver van mijn isp>
etc

@OP: 10272 is iets minder dan drie uur, dus na twee dagen is het geen TTL en caching probleem wat er mis is.

Yourwebhoster
04/04/11, 07:51
Als je bijvb UPC gebruikt dan heeft de modem/router een DNS server lokaal (weet even niet welke van de twee). Tegenwoordig gaat het hier binnen een uur dat een nieuwe DNS cache aanwezig is, en anders even de modem en router herstarten.

Inmiddels moet het wel werken lijkt me?

Edit: Misschien heb je het ooit in je hosts file neergezet? En controleer alle DNS servers die je hebt, heb wel eens meegemaakt dat een klant zo'n probleem had doordat de DNS servers niet up-to-date waren (sync probleem).

Arto
05/04/11, 00:19
Inmiddels verbind ik ook gewoon met de nieuwe server, ik denk dat het puur aan mijn verbinding lag.
Wel erg lang geduurd :)
Bedankt voor reactie's