PDA

Bekijk Volledige Versie : X-hosted niet bereikbaar



Hostbusiness
01/04/11, 14:21
Beste forum leden,

Ik heb nog wat diensten lopen bij X-hosted (www.x-hosted.nl). Al maanden geen factuur meer ontvangen.
Nu vandaag zijn alle websites die daar draaien niet te bereiken. Ook hun eigen website is offline.

Alle telefoon nummers die ik heb kunnen vinden:
087 003 1702
084 727 4964
06 48230195
zijn niet bereikbaar. Voicemail en verder niets.

Ook emails die al eerder verstuurd zijn met vragen is nooit een reactie op terug gekomen.

Wat te doen?

Alvast bedankt!

SDGM
01/04/11, 15:13
Ik had nog 1 domein via hun lopen, er stond niks op, dus ik gebruikte hem nooit. Ik ben net even gaan kijken, en het domein is gewoon vrij om te registreren. Het was me inderdaad ook al opgevallen dat ik geen factuur / reactie kreeg.

Het x-hosted domein lijkt ook expired, of kijk ik scheef.

Ziet er in ieder geval niet goed uit.

RichardVD
01/04/11, 15:34
Vraag een het uitreksel op via de kvk, staat misschien nog een ander telefoonnummer in. https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=NDNR&NDNR=20121430&NSDN=

Op twitter is er wel het eea te lezen: https://twitter.com/raymonmens

Hostbusiness
01/04/11, 16:49
Inmiddels contact gehad met Maxnet/je-eigen-domein. Hier staan de nameservers op van x-hosted.nl. Hier zijn achterstallige betalingen van verschillende domeinnamen. Ook zij kunnen geen contact krijgen met de desbetreffende persoon.

Zoals op Twitter te lezen, een stroomstoring. Ik hoop dat de boel weer snel online is. Pluk ik alles er vandaan en ben ik weg bij ze. Service en contact is gewoon waardeloos.
Dan nog afwachten hoe ze het doen met de betaling aangezien ik al tijden geen factuur meer gezien heb.

Als er morgen nog steeds niets bekend/bereikbaar is ga ik een uittreksel aanvragen.

®on
01/04/11, 17:50
Als er morgen nog steeds niets bekend/bereikbaar is ga ik een uittreksel aanvragen.
Ik zou niet op morgen wachten. Een DC dat al meer dan 17 uur geen stroom heeft? Dat geloof je toch zelf niet?

Hostbusiness
01/04/11, 20:46
Klinkt allemaal niet erg geloofwaardig nee. Op twitter lijkt Raymon Mens ook afhankelijk van Robin Donderwinkel. Zojuist een email naar hem gestuurd, hoop dat hij mij meer kan vertellen.

Dat de websites niet bereikbaar zijn, oke, is niet leuk maar zit nu meer of ik de bestanden ooit nog terug ga krijgen. Leuk dat er dagelijks backups gemaakt worden door de hosting partij, maar als die niet bereikbaar is schiet het niet echt op. Heb hier enkel verouderde backups.

Ik wacht het af, meer kan ik (denk ik) niet doen.

EDIT: Vernomen dat Raymon Mens aan zijn verplichtingen voldaan heeft bij Maxnet/je-eigen-domein.

Hostbusiness
01/04/11, 22:42
EDIT2: Snap de logica van Twitter af en toe nog niet helemaal. Robin Donderwinkel heeft ook zijn website via X-hosted. Zijn websites zijn inmiddels weer online.. Hoop een reactie te krijgen van Raymon Mens op Twitter.

Pur
01/04/11, 23:35
Klinkt allemaal niet erg geloofwaardig nee. Op twitter lijkt Raymon Mens ook afhankelijk van Robin Donderwinkel. Zojuist een email naar hem gestuurd, hoop dat hij mij meer kan vertellen.

Ik zie nergens dat die afhankelijkheid er is. Alleen het omgekeerde. Either way moet wel zolderkamer 'datacenter' zijn met zo'n lange outage.

Hostbusiness
01/04/11, 23:48
Klopt, zie mijn 2e edit ;)

Hostbusiness
02/04/11, 11:59
Server heb ik inmiddels weer gevonden en is online. Gelukkig, heb alle bestanden nog :D
Heb nooit door gekregen dat er nieuwe nameservers zijn, nameservers voor de domeinnamen zojuist gewijzigd. Als het allemaal verwerkt is zal vanmiddag de boel weer draaien.

Dan backuppen en weg wezen. Waardeloze service.

Bedankt voor de tips en hulp hier!

cfmweb
02/04/11, 12:12
Al maanden geen factuur meer ontvangen.

Ben ik de enige die het raar vind dat je je dan nu pas gaat afvragen wat er aan de hand is?

Hostbusiness
02/04/11, 12:39
Zeker niet. Betaalde altijd per maand. Toen tijden niets gehad en krijg ik na een jaar een factuur. Ging er vanuit dat het omgezet was van maandelijkse naar jaarlijkse facturatie omdat het vaak kleine bedragen waren. Waarom? Ook geen idee, maar vond het wel prima.

Zal eerst de boel verhuizen naar onze nieuwe hosting partij (EK-Hosting) (ben al enige tijd reseller i.p.v. een eigen hoster) waar alle nieuwe websites al ondergebracht zijn en waar de service uitmuntend is. Hierna maar eens gaan stoeien hoe of de wat met betaling en opzegging.
Domeinnamen staan gelukkig elders (EuroDNS): http://www.x-hostedinternetdiensten.nl/

mgielissen
02/04/11, 19:39
Deze ondernemer/student is zo te zien beter te bereiken via twitter.