PDA

Bekijk Volledige Versie : Weet iemand de status van Sorcer?



Pinguin
31/03/11, 23:52
Dag WHT'ers,

Heeft iemand enig idee wat de status is van het bedrijf Sorcer (http://www.sorcer.nl), ik krijg ze op geen enkele manier te pakken. Heb al tientallen emails gestuurd, ik heb tickets aangemaakt in hun klantenwebsite. Maar taal nog teken. Ik heb een dedicated server die ik zeer graag wil weghalen, maar geen idee hoe hen te bereiken.

Ik heb nog onbeantwoorde tickets staan uit januari, iemand enig idee wat er aan de hand is met dit bedrijf of hoe ze te benaderen? Ik kan geen enkel telefoonnummer vinden.

MvG,
Pinguin

kvc
01/04/11, 00:17
Kijk op je facturen naar hun ondernemingsnummer.

probeer aan de hand daarvan statuten of gepubliceerde documenten* te traceren waar evt. adres (en telnr.) zou kunnen opstaan. Via een adres kan je soms ook een telefoonnummer te pakken krijgen.

* In BE is dat via staatsblad of publicaties bij nationale bank...
Nederland zal zeker gelijke diensten hebben niet ?

Keizer
01/04/11, 00:30
Het lijkt mij dat er meer aan de hand is, meneer is ook al een tijd niet op WHT geweest terwijl hij toch redelijk actief was:

Laatste activiteit: 17 December 2010 16:02

Pinguin
01/04/11, 00:35
@kvc

Dit heb ik uiteraard gedaan, met publieke bronnen niks gevonden. Ik ga maar een betaald KVK-uittreksel halen.

@Keizer

Ik ben bang dat je gelijk hebt, men is gewaarschuwd. Ik ben echt niet iemand die om het minste post. Maar het lijkt wel of ze van de aardbodem verdwenen zijn. Blijkbaar betalen ze wel het DC anders had mijn server niet bereikbaar kunnen zijn.

Grtz,
Pinguin

Spyder01
01/04/11, 00:43
Je hebt het over een dedicated server die je weg wilt halen? Wat bedoel je daar mee? Aangezien een dedicated server van de hostingpartij blijft, tenzij nadrukkelijk een huurkoop overeenkomst is afgesloten. Of is het een colo server?

Het is de laatste tijd erg rustig rond hen, dat is een feit. Overigens zijn alle bestellinks ook weg en verwijzen ze naar de index pagina.

Pinguin
01/04/11, 01:05
@Spyder01

Uiteraard een colo, het is onze machine, gelukkig een Dell met tag en orginele factuur nog aanwezig. Misschien het DC eens benaderen.

Yourwebhoster
02/04/11, 12:01
@Spyder01

Uiteraard een colo, het is onze machine, gelukkig een Dell met tag en orginele factuur nog aanwezig. Misschien het DC eens benaderen.

Als je kan aantonen dat de machine van jou is kan je hem waarschijnlijk via het DC zelf wel weghalen. Anders zou het "apparatuur kaping" zijn.

Serveo
02/04/11, 12:44
In welk rack en datahall hangt de server?

RichardVD
02/04/11, 13:14
Heb je al geprobeerd te bellen naar de 06 nummers uit de WhoIs? 0.6.3.0.6.6.3.9.6.6 en 0.6.2.5.2.4.2.5.7.8. (puntjes voor google). Als die niet werken mag je gerust contact met mij opnemen, volgens Hyves kennen genoeg vrienden van mij hem dus een recent nummer bemachtigen zou dan wel moeten lukken.

SF-Jeroen
02/04/11, 14:41
Zelfde probleem hier. Noodnummer is afgesloten, e-mails worden niet beantwoord, helpdesk ticket staat al maanden open. Ik krijg zelfs geen facturen meer...

dennis0162
02/04/11, 16:21
Ik zou alles snel weg verhuizen daar.
Als je zelfs geen facturen meer krijgt gaat er toch iets goed fout.

SF-Jeroen
03/04/11, 00:43
Maar contract opzeggen omdat ze niet te bereiken zijn en geen facturen sturen is ook weer zo-zo, opzich werkt alles namelijk prima.

Trans-IX B.V.
08/04/11, 14:28
Zorg in iedergeval dat je een actuele backup hebt van al je data op de server.
Als ze ook niet reageren naar hun leveranciers zal waarschijnlijk een keer zonder waarschuwing aan jou de stekker eruit getrokken worden.

SF-Jeroen
09/04/11, 04:38
Ik maak op dit moment al dagelijks een externe backup. Bovendien staat er niets echt belangrijks (geen klanten i.i.g.)

Derek-Jan
10/04/11, 00:52
Ik vrees er een beetje voor, op dit moment alles wat bij sorcer staat offline, al voor minimaal 3 uur.

Spyder01
10/04/11, 00:59
Ik vrees er een beetje voor, op dit moment alles wat bij sorcer staat offline, al voor minimaal 3 uur.

Z`n eigen website is wel gewoon online.

Derek-Jan
10/04/11, 01:02
ik heb een managed dedicated server die blijkbaar bij interconnect in eindhoven staat. server is al enkele uren offline.

aangezien dit de eerste keer is dat ie offline is en gezien bovenstaande draadje maak ik me ietwat zorgen.

cfmweb
10/04/11, 11:34
Dit heeft alle schijn van een bedrijf dat op de rand van een faillissement staat.

rensariens
10/04/11, 14:04
edit - onjuist info -

Misschien Unisoft maandag eens bellen waar hij stage loopt? :)

Derek-Jan
10/04/11, 14:20
Ik heb dankzij mijn oplettende serverbeheerder zojuist alles van mijn dedi verhuisd naar een andere server en mijn sites zijn weer online.

Ik kan een aardig epistel vullen met de administratieve problemen die ik inmiddels heb ondervonden met nick. Ik had mijn contract daarom ook al opgezegd en dit was de laatste maand.

Het ticket wat ik gisterenavond aangemaakt heb zou normaal beantwoord moeten zijn met een autoresponder, tot op heden echter geen reactie. Van zijn technische dienst (E.L) ook nog geen antwoord, maar weet ook niet of die er nog werkt.

Ter controle laat ik één site op de server staan zodat ik kan zien of het weer online komt.