PDA

Bekijk Volledige Versie : blackberry e-mail probleem



Awerso
30/03/11, 23:25
Ik heb het volgende probleem:

Wanneer klanten hun e-mail willen instellen op hun blackberry wil dit niet werken. Ze voeren het goede wachtwoord e.d. in en kom ook in de exim main log de connectie tegen.
Ik heb twee servers, op de andere werkt het gewoon wel goed.

Wat daarnaast opvallend is, is dat een klant via de "goede server" zijn e-mailaccount had ingesteld een tijd geleden. Om bepaalde redenen is hij toen verhuisd naar de "probleem server". Het account wat al ingesteld was op zijn blackberry werkt gewoon, als hij een nieuw e-mailadres wil instellen werkt het niet.

Weet iemand van jullie toevallig of er bepaalde instellingen verricht moeten worden op de server voor blackberry e-mail?
Windows mobile, iphone en android werkt wel gewoon goed.

Awerso
31/03/11, 19:02
Een update van vandaag:

Toen ik de firewall op de "probleem" server uitzette kon de blackberry ingesteld worden. Dus duidelijk een firewall issue.
Het rare is echter dat beide servers csf draaien met dezelfde config...

Zijn er mensen met ideeën?

The-BosS
31/03/11, 19:43
Zit het ip adress toevallig op de ene server niet in een blacklist?

Awerso
31/03/11, 20:49
Het gaat om klanten met verschillende telefoon aanbieders.
Wat ik in de exim log terug vind is dat het allemaal via subdomeinen van blackberry.com gaat, deze subdomeinen hebben van de verschillende aanbieders ook andere ip's.
Bij alle klanten op de "probleem" server werkt blackberry niet.

Voor de rest nooit problemen met telefoons en e-mail ook nog nooit echt iets over gehoord.

Awerso
31/03/11, 23:30
Lijkt erop dat nu de Nederlandse klant die problemen ondervond het werkend heeft. Heb een aantal ip's uit blacklist gehaald. Zou dus idd blacklisted ip zijn geweest hopelijk.

Awerso
04/04/11, 00:32
Werkt nu gewoon weer, was idd blacklisted, stom dat we niet even getest hadden maar toch...

The-BosS
04/04/11, 02:18
Mooi dat het daarmee opgelost is, zo zie je maar dat je het soms niet al te ver moet zoeken.

Awerso
04/04/11, 11:14
idd maja, slotje mag van mij erop.