PDA

Bekijk Volledige Versie : DHPA verzint nieuwe manier om markt te monopoliseren



pdu
30/03/11, 11:10
http://webwereld.nl/nieuws/106173/nederlandse-hosters-bevrijden-data-bij-bankroet.html

Iemand al iets gehoord van hun enquête?

http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-mededelingen-idee-n-en-suggesties/167126-mazars-hosting-survey-enquete-naar-de-nederlandse-markt-van-hosters.html

Ik vraag me af wie er gevaarlijker is voor deze branche DHPA of de vele zolderkamerhosters (met name die overdag op school zitten).

Apoc
30/03/11, 13:50
Kun je even nader verklaren op welke manier dit de markt zou monopoliseren? Volgens mij heeft het daar vrij weinig mee te maken.

pdu
30/03/11, 14:07
Kun je even nader verklaren op welke manier dit de markt zou monopoliseren? Volgens mij heeft het daar vrij weinig mee te maken.

Zie commentaar bij artikel.

Binnen 5 jaar zul je twee partijen hebben die domineren

1) internationale multinationals -Amazon, Google, Microsoft eventueel Dell-

2) DHPA leden met specifieke regionale oplossingen (multihomed etc..)

Kleine partijen zullen het afleggen tegen voornamelijk de eerste groep partijen.

DHPA komt nu met een dienst wat een deal killer is voor kleinere partijen aangezien kleinere partijen geen waarborgen kunnen geven voor continuïteit, die serieuze partijen zullen accepteren.

Ik heb het niet over de markt voor particulieren met domein registratie want die wordt en geconsolideerd (een paar grote partijen blijven over) en grotendeels overgenomen door GRATIS diensten (hosting+mail+domein registratie gratis b.v. door een Google).

t.bloo
30/03/11, 14:10
wat heb jij gerookt? :drunk:

Paulewk
30/03/11, 14:14
DHPA komt nu met een dienst wat een deal killer is voor kleinere partijen aangezien kleinere partijen geen waarborgen kunnen geven voor continuïteit, die serieuze partijen zullen accepteren.


Misschien moet je daar dan eens aan gaan werken ipv je druk maken over anderen.

Apoc
30/03/11, 14:42
pdu: in alles wat je omschrijft zie ik nieuwe mogelijkheden, geen problemen.

Als je nu nog steeds hetzelfde doet als wat je 10 jaar geleden deed, en niet met de markt meebeweegt en erop inspeelt, dan zul je als kleine partij inderdaad langzaam maar zeker doodbloeden. Maar dat had je jaren geleden toch ook al kunnen zien aankomen? Ik vind je standpunt in ieder geval niet erg veel getuigen van "ondernemers-spirit" en het heeft een nogal hoog calimero-gehalte.

Buiten dat, moet ik ook nog eerst zien dat de plannen van de DHPA gaan lukken, want ik betwijfel het. De grootte van de deelnemers varieert nogal, en daarnaast zie ik bijvoorbeeld Leaseweb nog geen managed hoster overnemen (om maar iets te noemen).

DutchTSE
31/03/11, 21:10
DHPA komt nu met een dienst wat een deal killer is voor kleinere partijen aangezien kleinere partijen geen waarborgen kunnen geven voor continuïteit, die serieuze partijen zullen accepteren.
En hosting op basis van VMware is bijna gratis? Er blijft nog meer dan voldoende ruimte over de kleinere partijen aangezien het kostenaspect een groot argument is. Een samenwerking als DHPA met grote (logge) bedrijven welke op basis van virtualisatie HA diensten gaat aanbieden zal altijd duurder blijven dan 90% wat hier op het forum rond loopt. Misschien dat ze op de HA markt een klap uitdelen, maar op de niet-HA markt absoluut niet, daar is het prijsverschil te groot voor.

Randy
31/03/11, 22:45
Ik vraag me af wie er gevaarlijker is voor deze branche DHPA of de vele zolderkamerhosters (met name die overdag op school zitten).

Inkoppertje: Wat let je om zelf te groeien (hetzelfde is ook gezegd bij de SIDN-kortingsregeling).

Ik zie geen rocket-science oplossingen die niemand anders aan zou kunnen bieden. Als je kijkt naar de drie mainstream virtualisatieproducten (VMware, Hyper-V en Citrix XenServer) bieden ze allemaal de mogenlijkheid om exports te maken of zijn er slimmere opties (Veaam, SCOM/DPM) op dit te automatiseren. Tot dit punt praat je nog over een oplossing die een ieder hierbij zal kunnen aanbieden onder de noemer "Offsite back-ups" (met bare-metal restore mogelijkheid). OVF als bestandsformaat laat ik nog maar even achterwege.

Blijft de restore na een faillissement over. Ik heb even geen zin om topics te zoeken als voorbeeld, maar er zijn hosters genoeg die als aasgier boven omvalende bedrijven hangen of hosters die in het verleden klanten uit de boedel van een curator gekocht hebben (Fiberworld) en een spoed-migratie gedaan hebben. Tot zover ook niet nieuws. Zelfs IP-addressen (en de nodige rechtzaken (http://www.ispam.nl/archives/1703/rechtszaak-om-ip-adressen-van-dis-hosting/)) behoorden tot deze boedel.

Nu worden zaken in een slim jasje bij elkaar gegooid, wordt er naar juridische zaken gekeken en is er een incident rondom InfoTechnology waarbij de behoefte nog eens goed duidelijk wordt (marktwerking en -vraag) en sluiten enkele partijen de handen ineen en wordt opeens de markt kapot gemaakt? Een vreemde beredenering denk ik.

Apoc
01/04/11, 01:10
Nu worden zaken in een slim jasje bij elkaar gegooid, wordt er naar juridische zaken gekeken en is er een incident rondom InfoTechnology waarbij de behoefte nog eens goed duidelijk wordt (marktwerking en -vraag) en sluiten enkele partijen de handen ineen en wordt opeens de markt kapot gemaakt? Een vreemde beredenering denk ik.

Inderdaad. Buiten dat let het anderen niet om een soortgelijk initiatief op te zetten als er behoefte naar is. Koppel dat aan een certificaat/keurmerk/whatever en je hebt een nieuwe marketingmogelijkheid. En weer een commercieel idee erbij.

Iets wat vaststaat is dat het MKB als enige in staat is om tegen redelijke prijzen een hoge mate van service (in allerlei vormen) te bieden aan andere MKB bedrijven. Dat is iets wat niet zal veranderen. Kort maar krachtig: om te overleven zul je je moeten richten op het verkopen van service, niet op het verkopen van producten.