PDA

Bekijk Volledige Versie : Nethoster



tuinman88
29/03/11, 11:46
Hallo,

De eigenaar van online-kraslot.com kopieert mijn teksten bijna letterlijk van kraslot.biz . Ik kan echter via de whois niet vinden hoe ik hem kan bereiken.

Heb al wel de hostingpartij Nethoster.nl een e-mail gestuurd en gebeld maar zij beantwoorden de telefoon niet.

Iemand hier ervaring mee?

SystemZ
29/03/11, 11:50
Hmm zeker niet netjes. Vraag me alleen af of het strafbaar is

tuinman88
29/03/11, 12:00
Ben er al achter. Het is een lid op sitedeals die notabene eerst interesse had in de website kraslot.biz . Omdat we er niet uit kwamen heeft ie blijkbaar de hele website maar gekopieerd.

ichat
29/03/11, 12:11
Hmm zeker niet netjes. Vraag me alleen af of het strafbaar is
/me mompelt iets over copyrights -

gewoon een notice and takedown sturen naar de webhoster (werkt bij brein ook altijd).

tuinman88
29/03/11, 12:21
De webhoster is de eigenaar van online-kraslot.biz :)

brammetjeh
29/03/11, 12:25
Dit is zeker niet netjes en volgens mij ook niet toegestaan. Wanneer je een copyright voert mag deze persoon niet je teksten letterlijk overnemen.

Natuurlijk mag het wel als inspiratiebron genruikt worden.
Juridisch gezien is dit dan volgens mij ook strafbaar

dennis0162
29/03/11, 12:30
/me mompelt iets over copyrights -

gewoon een notice and takedown sturen naar de webhoster (werkt bij brein ook altijd).

Als je dan toch Brein na gaat doen.
Ga direct de servers van Nethoster ophalen!

cyrano
29/03/11, 12:50
Dit is zeker niet netjes en volgens mij ook niet toegestaan. Wanneer je een copyright voert mag deze persoon niet je teksten letterlijk overnemen.

Natuurlijk mag het wel als inspiratiebron genruikt worden.
Juridisch gezien is dit dan volgens mij ook strafbaar

In Belgiƫ is het niet STRAFBAAR, tenzij kwaad opzet en commerciƫle bedoelingen kunnen bewezen worden. Dat betekent nog niet dat het mag. Maar ik vrees dat je alleen een burgerlijke procedure kan inspannen. Geen klacht bij de politie, want die moeit zoch daar niet mee.

En als je een burgerlijke procedure inspant, kan je gelukkig ook je kosten verhalen op de tegenpartij als je gelijk krijgt van de rechtbank.

Maar een eerste praktisch probleem is al dat je moet kunnen bewijzen dat jouw teksten eerder gepubiceerd zijn. EN je moet een copyright vermelding hebben. Die er nu pas opzetten zou wel eens verkeerd kunnen uitdraaien.

In de praktijk: eerst een beleeftd mailtje met verzoek ok ze te verwijderen. Lukt dat niet, veel reclame maken voor de betreffen hoster op fora e.d. gebruik dan overvloedig de term "scam" en "scammer". Stijgt snel in Google en het duurt geen zes maanden of ze snappen dat hen dit hun reputatie gaat kosten. De bal ligt dan in hun kamp, ze kunnen je aanklagen voor laster en eerroof, maar als je kan bewijzen dat ze de teksten kwaadwillig gekopieerd hebben, sta je heel sterk.

IANAL, dus check mijn opinie!

harm
29/03/11, 14:47
neem een advocaat in de handen

WebMeso
29/03/11, 15:13
De webhoster is de eigenaar van online-kraslot.biz :)

Als ik die link probeer te bereiken dan blijkt deze niet te bestaan? De opgenoemde domeinnaam is gewoon nog vrij en kan nog geregistreerd worden. //EDIT// Ik zie nu in de begin post dat het niet om .biz gaat, maar om de .com versie.

Daarnaast heb ik even naar de teksten gekeken van beide websites. Hij heeft niet overal de teksten klakkeloos overgenomen. Dat verschilt per pagina. Bij sommige stukken tekst heeft hij het overgenomen en daarna aangevuld of miniem aangepast.

tuinman88
29/03/11, 15:22
Dat klopt, hij heeft toegezegd de boel offline te halen. Gaat inderdaad om online-kraslot.com

Apoc
29/03/11, 15:53
neem een advocaat in de handen

Ik vraag me toch af of iemand dat in zakelijke context op prijs zou stellen.