PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin problemen,



Colution
24/03/11, 12:53
Beste WHT-ers,

Heb een nieuwe Direct Admin omgeving aangemaakt en heb hem netjes ingericht, beveiliging in orde, maar nu dat ik klanten erop wil gaan hosten beginnen de problemen.

De eerste volgt al snel dat hij geen database connectie kan maken, zie logs:



Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/nuked.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/nuked.php:22) in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/Includes/nkSessions.php on line 30

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/nuked.php on line 88

Warning: include(themes//colors.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/index.php on line 105

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'themes//colors.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/index.php on line 105

Warning: include(themes//theme.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/index.php on line 106

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'themes//theme.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/index.php on line 106

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/nuked.php on line 545

Fatal error: Call to undefined function top() in /home/sadema/domains/pcswesterveld.nl/public_html/nuked/index.php on line 119,

Mysql en php blijkt up to date te zijn, en overige softwares geven geen problemen.

Testen gedaan om alles eens te CHModden naar 777, ook dat blijkt niet te helpen.

Ben een beetje einde raad, misschien vanuit jullie kant nog voorstellen ?

Alvast erg bedankt.

Colution
24/03/11, 12:55
hier nog een linkje waar ook problemen op voor doen,

http://jotography.net/zp-core/setup.php

Geert-Jan
24/03/11, 13:08
Ben je met een nieuwe installatie bezig, of backups aan het restoren hier naar toe?

De meldingen in je link zijn op zich allemaal op te lossen, e.e.a. afhankelijk van je configuratie...

Colution
24/03/11, 13:13
Nee backups restoren blijken allemaal te werken, nu ben "ik/klant" bezig om nieuwe installaties uit te voeren van waaronder PHP Nuke, Zenphoto CMS en Webspell.

Geert-Jan
24/03/11, 13:15
Waar ik naar zoek, is of er meer op draait op je 'nieuwe' server, om de instellingen waar Zen om vraagt te kunnen wijzigen zonder andere 'klanten' plat te leggen...

Colution
24/03/11, 13:45
Kan je vertellen dat het enkel een VPS is, er draaien meerdere klanten op, eventuele andere dingen die je wilt weten ?

Geert-Jan
24/03/11, 13:50
- eerst wil je weten of alle ander scripts goed draaien,
- welke scripts er draaien
- welke config je hebt alvorens commando's te geven. Ik denk dat je met een paar
aanpassingen in de php.ini al een eind komt.
als het alleen voor deze install is kun je een php.ini per user overwegen.

Colution
24/03/11, 13:55
Is er een mogelijkheid om een costum php / sql te draaien ? aangezien ik ook een ./custombuild php
heb. maar dan voor het aantal users die dat nodig hebben.

Zo heb ik dit ook gevonden, weet niet of het een oplossing kan zijn: http://www.iprobot.net/linux-tutorial/compile-php-5-3-via-custombuild-in-direct-admin/

Geert-Jan
24/03/11, 14:02
je link vertelt alleen hoe via DA PHP5.3 te installeren, meer niet. Ik heb nog niet gekeken of Zend inmidels beschikbaar is voor 5.3, daarom gebruik ik 5.2.latest nog.

SuPHP kan al veel voor je, maar heeft zijn voor- en nadelen, voordat er wer iemand begint te kwaken, al zit_ie_:drunk:_in_DE


//Edit:
Wat gebeurt er als je de database gegevens in je setup linkje invoert, er staan nu toch immers alleen nog maar waarschuwingen, geen errors???

vne
24/03/11, 14:13
de error die je krijgt is louter omdat er geen verbinding is met de mysql server

voer het volgende eens apart uit en vul de juiste username, password en naam vd database in


<?php
$user='changeme';
$pass='changeme';
$db='changeme';
mysql_connect('localhost',$user,$pass) or die (mysql_error());
mysql_select_db($db) or die (mysql_error());
?>

Colution
24/03/11, 14:14
Met het installeren van webspell gaf hij errors aan, zoals aangegeven paar berichten terug.. Door later toch verder te gaan geeft hij aan Querry Failed!.

Zelf verwacht ik dat ik richting de SQL moet gaan zoeken, maar bij mij zelf het installeren van WordPress en WHMCS etc.. Geen enkele last ervan.

Piwi-Web
24/03/11, 14:56
In je eerste citaat staat:
- Ik krijg geen goede data om die functie te laten werken
- Ik kan heel veel dingen niet includen
- Ik ken de functie top() niet (waarschijnlijk doordat hij bestanden niet kan includen)

je link:
Je bent gewoon vergeten de config goed in te stellen (apache@localhost is standaard)

Wat PHP5.3 hiermee te maken heeft weet ik verder ook niet ...

Colution
24/03/11, 16:18
Pim ik snap dat je me wilt helpen, maar ik heb dit toch wel degelijk gedaan. Heb het al een aantal keer nagekeken en uit het document precies zo gekopieerd zonder resultaat :(

Lientje M
24/03/11, 16:19
Welke phpnuke versie word er gebruikt? Aangezien phpnuke erg onveilig is, en de maker van phpnuke wil die bug er niet uithalen. Daarom is er ravennuke, en die is wel veilig. Er is een website die wel in onderhoud is er over. PHP -Nuke versies 7.7 - 8.0 NIET ondersteund.

http://www.phpnuke-nederland.com/

Colution
24/03/11, 16:29
Hmm dat is wat ik zou moeten na vragen aan mijn cliënt, ik laat het z.s.m. wegen. Tot zover alvast bedankt voor alle reactie's.

Mochten er nog ideeën vrij komen in de menigte hoor ik dit graag.

Geert-Jan
24/03/11, 16:31
Pim ik snap dat je me wilt helpen, maar ik heb dit toch wel degelijk gedaan. Heb het al een aantal keer nagekeken en uit het document precies zo gekopieerd zonder resultaat :(

en toch gaat er alleen in je config // connectie naar MySQL iets fout, want meer errors staan er niet......
Klopt die apache@localhost?

Piwi-Web
24/03/11, 18:29
en toch gaat er alleen in je config // connectie naar MySQL iets fout, want meer errors staan er niet......
Klopt die apache@localhost?

Tuurlijk klopt die laatste niet want dat is een standaardinstelling dat hij met dezelfde user connect.

@FHS, als je zeker weet dat het goed is dan denk ik dat je met dit topic ook weinig opschiet :unsure:

Colution
24/03/11, 22:29
Bij het volgende code stukje:


<?php
$user='changeme';
$pass='changeme';
$db='changeme';
mysql_connect('localhost',$user,$pass) or die (mysql_error());
mysql_select_db($db) or die (mysql_error());
?>


Werkt ook de verbinding niet, en toch blijf ik dit erg vreemd vinden, aangezien er op 3 klanten na niemand hier last van heeft.

Kan het nog iets te betekenen hebben met de versies van php en Mysql ?

Groetjes,

Piwi-Web
24/03/11, 22:53
Bij het volgende code stukje:


<?php
$user='changeme';
$pass='changeme';
$db='changeme';
mysql_connect('localhost',$user,$pass) or die (mysql_error());
mysql_select_db($db) or die (mysql_error());
?>


Werkt ook de verbinding niet, en toch blijf ik dit erg vreemd vinden, aangezien er op 3 klanten na niemand hier last van heeft.

Kan het nog iets te betekenen hebben met de versies van php en Mysql ?

Groetjes,

Gebruik je suPHP o.i.d.? Heeft iedere klant een eigen php.ini?

Colution
24/03/11, 23:04
Zo te zien kan ik van iedere klant de php.ini veranderen binnen de Custom HTTPD Configurations.

Randy
24/03/11, 23:25
Heb een nieuwe Direct Admin omgeving aangemaakt en heb hem netjes ingericht, beveiliging in orde, maar nu dat ik klanten erop wil gaan hosten beginnen de problemen.


Testen gedaan om alles eens te CHModden naar 777, ook dat blijkt niet te helpen.

Wanneer je chmod 777 zou gebruiken, is je beveiliging verre van in orde. De setup geeft aan dat alles onder de gebruiker 'Apache' draait in plaats van de systemuser. Zorg eerst eens dat die zaken in orde komen, door bijvoorbeeld mod_ruid te gebruiken.

Ahmed
24/03/11, 23:36
je link vertelt alleen hoe via DA PHP5.3 te installeren, meer niet. Ik heb nog niet gekeken of Zend inmidels beschikbaar is voor 5.3, daarom gebruik ik 5.2.latest nog.

(...)

Zend is er al voor PHP 5.3.x



[root@ws01 ~]# php -v
PHP 5.3.5 (cli) (built: Mar 15 2011 22:03:47)
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.3.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies
with the ionCube PHP Loader v4.0.7, Copyright (c) 2002-2011, by ionCube Ltd.
with Suhosin v0.9.32.1, Copyright (c) 2007-2010, by SektionEins GmbH


Ik denk ook dat 't met de user-rechten te maken heeft. Heb je MySQL geupgrade? De gebruikte code lijkt me redelijk oud... (fetch_array etc..) waardoor er misschien conflicten kunnen optreden..

Colution
24/03/11, 23:56
Ik heb Ioncube erop gezet en een Mysql downgrade gedaan naar 5.1.xxx even me backups restoren en reboten. kijken wat ie dan aangeeft.

Colution
25/03/11, 00:27
Nou mensen, met een downgrade is het uit eindelijk gelukt. Ik dank iedereen voor jullie hulp, nu is het een kwestie van alle software een schone installatie te doen.