PDA

Bekijk Volledige Versie : vraag over hosting aan minderjarige zoon



chynta
19/03/11, 15:44
een persoon heeft zich aangemeld met zijn email en naam, met de gegevens van mijn minderjarige zoon. Bij een hosting bureau die nu geld komt halen.
Wat kan ik hier tegen doen?
deze persoon is wel meerderjarig. maar daar heb ik alleen email adres van, dus kan geen contact met hem opzoeken daar deze al tijdje niet gebruikt is.:o.
Ik vind het wel vreemd dat je op een emailadres een webhost kan laten aanmaken, en dan andere gegevens naam adres en email op factuur kan laten zetten.

Keizer
19/03/11, 16:00
Dus de diensten staan op naam van mister x maar de gegevens van je zoon staan op de factuur?

Lijkt me een beetje een kansloze zaak voor die hoster. Als jij aangeeft dat er niet betaald wordt zullen ze zich naar de gene die de overeenkomst heeft gesloten wenden lijkt me.

Ik zou ze opbellen en duidelijk uitleggen dat er niet om die rekening gevraagd is en dat je zoon er niets mee te maken heeft. Als dan blijkt dat je zoon er wel degelijk mee te maken heeft dan wordt het gewoon betalen waarschijnlijk :)

chynta
19/03/11, 16:13
nou als mijn zoon minderjarig is, lijkt het mij dat er een volwassene moet tekenen voor dat het officieel is. bellen kan niet naar dat bedrijf heemskerk, alleen postbus en kvk handel en bank gegevens. Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord

Marin
19/03/11, 16:16
Sowieso een kansloze zaak voor de hoster. Ze mogen niet aan een minderjarige verkopen.

chynta
19/03/11, 16:22
heel hartelijk bedankt, zal ze een email sturen dat mijn zoon 1) minderjarig is en 2) niet degene is wie het heeft aangevraagd. iedereen fijn weekend

t.bloo
19/03/11, 16:44
Ze mogen gerust aan een minderjarige webhosting verhuren, zolang het gehuurde bij de leeftijd past. Tientjes per jaar dus geen probleem voor (oudere) tieners.

Marin
19/03/11, 16:56
Ze mogen gerust aan een minderjarige webhosting verhuren, zolang het gehuurde bij de leeftijd past. Tientjes per jaar dus geen probleem voor (oudere) tieners.

Tot ouders ertegenin gaan. Het ligt eraan of toestemming veronderstelt kan worden.
http://www.ispam.nl/archives/18636/een-minderjarige-bestelt-een-webhostingpakket-wat-nu-deel-1/
http://www.ispam.nl/archives/18757/een-minderjarige-bestelt-een-webhostingpakket-wat-nu-deel-2/

t.bloo
19/03/11, 17:12
Er zijn echter gevallen waarbij de overeenkomst niet vernietigd kan worden, dit is het geval indien het contracten door de minderjarige voor zijn leeftijd als normaal moet worden beschouwd.


Zolang je de leeftijd en de omvang van het product niet weet, kunnen we er dus geen uitspraak over doen.

Marin
19/03/11, 17:17
Zolang je de leeftijd en de omvang van het product niet weet, kunnen we er dus geen uitspraak over doen.

Mee eens, maar in dit geval is het dus zo dat de minderjarige de bestelling niet eens geplaatst heeft... Ik denk dat de bewijslast nu bij de hoster ligt.

RichardVD
21/03/11, 10:57
Zie het artikel op http://www.ispam.nl/archives/21001/iemand-anders-bestelt-een-webhostingpakket-op-jouw-naam-wat-nu/

chynta
24/03/11, 13:30
Hierbij een uitdraai vanuit Ideal:
Tijdstip Profiel Item Consument Info Prijs
27-02-09 15:59:07 - iDEAL J.G.D. HOOGENDOORN
knip
WESTERVOORT
1EUROhosting order:600147023 € 47,54 iDEAL

2011-03-19 | status: Closed
Factuurnummer:70080614 factuurdatum: 13-01-2011

Vandaag Ingebrekestelling ontvangen waar ik het niet mee eens ben.

Bij deze meld ik U dat do spaan minderjarig is en geen webhosting heeft aangevraagd.
U zult de rekening bij degene die het heeft aangevraagd moeten declareren.

Hopende U hiermee voldoen te hebben geïnformeerd verblijf ik.

H.C. le Fevre
KNIP

Ber|Art KNIP

Aangezien u deze producten reeds sinds 2009 heeft en wel degelijk het eerste jaar heeft betaald, is het juridisch uw probleem dat do spaan 'minderjarig' is. Wij hebben na de eerste betaling geen idee kunnen hebben dat wij te maken hadden met een minderjarige. Wel indien er vanaf het begin niet betaald zou zijn. Nu bent u als ouder of voogd verantwoordelijk voor de bestelling. En u heeft voldoende tijd gehad om gewoon op te zeggen.
Wij gaan hiermee niet akkoord en verwachten per omgaande de betaling.
Dank u.

****
Sorry die naam is mij geheel onbekend. dus als U geld wilt zien moet U die persoon aanspreken.
Volgens mij klopt er administratief gezien iets niet als iemand gegevens van andere kan gebruiken om een account te kunnen aanvragen.
U heeft de naam, bankrekening dus ook plaats van de bank en zou dan maar tegen hem procederen. En anders ben ik genegen om dit aan de politie en uiteindelijk aan de rechter te willen uitleggen.
U heeft mijn naam en deze lijkt niet op degene die de betaling heeft gedaan.

Ik wens U verder veel succes
met vriendelijke groeten
enz enz

chynta
24/03/11, 13:46
Hierbij een uitdraai vanuit Ideal:
Tijdstip Profiel Item Consument Info Prijs
27-02-09 15:59:07 - iDEAL J.G.D. HOOGENDOORN
knip
WESTERVOORT
1EUROhosting order:600147023 € 47,54 iDEAL

2011-03-19 | status: Closed
Factuurnummer:70080614 factuurdatum: 13-01-2011

Vandaag Ingebrekestelling ontvangen waar ik het niet mee eens ben.

Bij deze meld ik U dat do spaan minderjarig is en geen webhosting heeft aangevraagd.
U zult de rekening bij degene die het heeft aangevraagd moeten declareren.

Hopende U hiermee voldoen te hebben geïnformeerd verblijf ik.

H.C. le Fevre
KNIP

Ber|Art KNIP

Aangezien u deze producten reeds sinds 2009 heeft en wel degelijk het eerste jaar heeft betaald, is het juridisch uw probleem dat do spaan 'minderjarig' is. Wij hebben na de eerste betaling geen idee kunnen hebben dat wij te maken hadden met een minderjarige. Wel indien er vanaf het begin niet betaald zou zijn. Nu bent u als ouder of voogd verantwoordelijk voor de bestelling. En u heeft voldoende tijd gehad om gewoon op te zeggen.
Wij gaan hiermee niet akkoord en verwachten per omgaande de betaling.
Dank u.

****
Sorry die naam is mij geheel onbekend. dus als U geld wilt zien moet U die persoon aanspreken.
Volgens mij klopt er administratief gezien iets niet als iemand gegevens van andere kan gebruiken om een account te kunnen aanvragen.
U heeft de naam, bankrekening dus ook plaats van de bank en zou dan maar tegen hem procederen. En anders ben ik genegen om dit aan de politie en uiteindelijk aan de rechter te willen uitleggen.
U heeft mijn naam en deze lijkt niet op degene die de betaling heeft gedaan.

Ik wens U verder veel succes
met vriendelijke groeten
enz enz

dus zoals jullie kunnen lezen, is het niet door mij of mijn zoon betaald, en ik ben ervoor bereid om het tot de hoogste boom uit te zoeken.
Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken en ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan hebben.

vDong
25/03/11, 11:49
dus zoals jullie kunnen lezen, is het niet door mij of mijn zoon betaald, en ik ben ervoor bereid om het tot de hoogste boom uit te zoeken.
Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken en ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan hebben.

Lijkt mij compleet overbodig, wie eist, bewijst.

Zelfs als minderjarigheid geen issue is, heb je hier een goede zaak voor persoonsverwisseling.

chynta
25/03/11, 14:09
Deze zijn niet gebruikt door een ander. Het kan zijn dat iemand voor uw zoon betaald heeft. U weet immers ook niet wat hij allemaal uitvoert buiten u om.
Onze status staat vast en wijzigen wij niet.
Voor ons is de discussie gesloten.

:( nou ik wacht maar verder af, ze komen maar

t.bloo
25/03/11, 14:32
Psst: als je iemand anders quote, gebruik dan de [ quote ] ... [ / quote ] opdracht, dan wordt je posting een stuk duidelijker.

WebMeso
25/03/11, 15:37
Psst: als je iemand anders quote, gebruik dan de [ quote ] ... [ / quote ] opdracht, dan wordt je posting een stuk duidelijker.

Of je gebruikt gewoon de quote knop welke bij elk bericht rechtsonder staat dan gaan de [ quote ] ... [ / quote ] tags gewoon automatisch om het bericht van iemand anders heen. Dat scheelt weer tijd en typen.

Gezien de persoonsverwisseling in combinatie met een minderjarige leeftijd denk ik dat het voor de hoster een kansloze zaak is. Zelfs al was de zoon zijn naam gebruikt voor illegale bezigheden terwijl iemand anders ervoor heeft betaald. Dan lijkt het mij duidelijk dat men niet bij de persoon in kwestie moet zijn of deze nou minderjarig is of niet.

onager
13/04/11, 19:17
Identity theft of ondeugende puber? Kan beide. Je kunt als ouder overigens een door je minderjarige kind gesloten contract ongedaan maken (binnen ik meen 30 dagen).
Ik vermoed dat de hoster idd naar zijn geld kan fluiten.